Inlägg från: Anonym (aasddf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aasddf)

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Anonym (Varför så tidigt?) skrev 2017-05-28 22:56:42 följande:
    Varför envisas en del med att skaffa barn tidigt i en relation? Två år är ingenting, har ni bott ihop länge? Det är en lång process att adoptera och jag som tjej skulle inte vilja adoptera om jag bara har varit med någon i två år.
    Fast det är väl jättebra att diskutera vart man står tidigt så att man kan dumpa och hitta en ny partner som vill samma som en själv? skitkul att vänta 5-10 år med en person bara för att sedan få veta att denne inte vill, och dessutom att denne inte vill att man på egen hand adopterar. Vilket jäkla slöseri med tid liksom.
  • Anonym (aasddf)
    Anonym (aasddf) skrev 2017-05-28 23:01:07 följande:
    Fast det är väl jättebra att diskutera vart man står tidigt så att man kan dumpa och hitta en ny partner som vill samma som en själv? skitkul att vänta 5-10 år med en person bara för att sedan få veta att denne inte vill, och dessutom att denne inte vill att man på egen hand adopterar. Vilket jäkla slöseri med tid liksom.
    tillägger: speciellt när adoptionsprocessen tar så lång tid!
  • Anonym (aasddf)
    Anonym (Lilla Lina) skrev 2017-05-28 23:04:18 följande:
    Jag tycker att det är ganska märkligt att ts gav sig in i en relation med en man som är relativt gammal för fler barn utan att diskutera barn innan de inledde en relation.
    Om detta nu är så viktigt för ts så borde hon rimligtvis ha tagit upp det med sin partner när de träffades. Tycker att det är den som har en såpass stor önskan som att adoptera, är den personen som ska fråga partnen hur den känner i den frågan. Inte partnen som inte är sugen.
    Hon borde absolut ha tagit upp det tidigare, tycker två år in är ganska lång tid.
  • Anonym (aasddf)
    Anonym (Varför så tidigt?) skrev 2017-05-28 23:13:50 följande:
    Det jag ville få fram att man lär inte känna någon efter två år, jag undrar även hur länge de har bott ihop. Man kan prata om adoption och se hur den andra tar emot samtalet. Att bara säga rakt ut "Jag vill adoptera" och sedan förvänta sig att den andra hoppar på tåget i en tidig relation blir inte bra för någon. Det är även en stor kostnadsfråga och en stor förändring. Om TS är sugen på bebis här och nu så kanske hon och sambon ska skaffa en hund tillsammans och se hur det går.
    Med tanke på att TS vill ha ett barn och inte en hund så vore det nog bättre att de går isär, oavsett vad TS nu tycker, tror inte att hon kommer må bra i längden över att "ge upp" en sak hon gått o drömt om. 

Hon hinner hitta någon som inte är helt anti och lära känna den individen istället.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte