Någon som börjat spruta på dag 4?
Är det någon som börjat spruta på dag 4?
Hur gick det isåfall?
Är det någon som börjat spruta på dag 4?
Hur gick det isåfall?
Nja det skulle bli den första gången för oss nu!
Den danska kliniken ville att jag skulle börja idag med Gonal f, dag 2.
Men jag var på ultraljud i fredags här hemma och då skulle jag återkomma på måndag morgon. Då är det dag 4.
Om jag tar ut på danskt recept kostar det ganska mycket. men jag undrar om jag ska göra det i morgon eller vänta till måndag?
Tack snälla för ditt svar!
Jag har ju aldrig gjort det förut, men jag har fått en dos på 450 tror att det beror på mitt höga FSH värde.
Tack så mycket för lyckoönskningen.
Jag vet inte om jag ska höra om ett danskt recept imorgon, men det blir en dyr spruta. Eller om man ska vänta till måndag.
Jag vet inte hur stor roll det har?
Hur går det för dig nu då?
Ofta vill de ju att man ska börja så nära som möjligt, men samtidigt vet jag inte riktigt hur skillnaden är. Jag själv kände mig lite stressad förra gången då min mens hade hakat upp sig så rejält, så dagarna kändes väldigt osäkra. För min del var det en chansning då jag knappt blött något och det gick bra ändå.
Har en kompis som började dag 4 och sen fick hon ta sprutor i 20 dagar, så det verkar verkligen vara olika.
Men har du fått en högre dos än innan?
Jag började på cd4.. Äggblåsorna var slöa och fick göra 3 vul o höja dos 2 gånger, men har pcos o även när jag gjorde ägglossningsstimulering var det slött på o växa. Fick till slut ut 11 ägg o 5 gick till frys, 1 i livmodern. Är i v 33 nu så trots slö äggblåseväxt gick det bra :)
Lycka till :)
Jag började på cd4.. Äggblåsorna var slöa och fick göra 3 vul o höja dos 2 gånger, men har pcos o även när jag gjorde ägglossningsstimulering var det slött på o växa. Fick till slut ut 11 ägg o 5 gick till frys, 1 i livmodern. Är i v 33 nu så trots slö äggblåseväxt gick det bra :)
Lycka till :)
Grattis "chbw" vad kul, önskar er verkligen lycka till.
Så spännande, det är inte så länge kvar nu då!
Jag har nu inte tagit ut någon medicin, det får vänta tills i morgon.
Så jag ska på ultraljud tidigt i morgon, så får vi se om de tycker att jag kan börja eller vänta till nästa cykel!
"Karins08" hur går det för dig nu?
Ja det här är vårat första försök!
Vi blev spontant gravid för 1 1/2 år sedan, sedan har det inte hänt något mer.
Hoppas det rättar till sig snabbt för dig!
Jag orolig för sprutor, jag har läst att orgalutran gör ont!
Orgalutranen sved lite första gången, men man vänjer sig Föredrog tom den mot slutet i jämförelse med Bemfola som ändå har en tunn nål.
Du fixar det galant tror jag