• smurf11

Någon som börjat spruta på dag 4?

Är det någon som börjat spruta på dag 4?
    Hur gick det isåfall?

• Svar på tråden Någon som börjat spruta på dag 4?
  • smurf11

Nja det skulle bli den första gången för oss nu!
    Den danska kliniken ville att jag skulle börja idag med Gonal f, dag 2.
    Men jag var på ultraljud i fredags här hemma och då skulle jag återkomma på måndag morgon. Då är det dag 4.
    Om jag tar ut på danskt recept kostar det ganska mycket. men jag undrar om jag ska göra det i morgon eller vänta till måndag?
    Tack snälla för ditt svar!

• smurf11

Jag har ju aldrig gjort det förut, men jag har fått en dos på 450 tror att det beror på mitt höga FSH värde.
    Tack så mycket för lyckoönskningen. 
    Jag vet inte om jag ska höra om ett danskt recept imorgon, men det blir en dyr spruta. Eller om man ska vänta till måndag.
    Jag vet inte hur stor roll det har?
    Hur går det för dig nu då?

• smurf11
    Karins08 skrev 2017-05-27 16:12:43 följande:

Ofta vill de ju att man ska börja så nära som möjligt, men samtidigt vet jag inte riktigt hur skillnaden är. Jag själv kände mig lite stressad förra gången då min mens hade hakat upp sig så rejält, så dagarna kändes väldigt osäkra. För min del var det en chansning då jag knappt blött något och det gick bra ändå.

Har en kompis som började dag 4 och sen fick hon ta sprutor i 20 dagar, så det verkar verkligen vara olika.

Men har du fått en högre dos än innan?

chbw skrev 2017-05-27 21:26:44 följande:

Jag började på cd4.. Äggblåsorna var slöa och fick göra 3 vul o höja dos 2 gånger, men har pcos o även när jag gjorde ägglossningsstimulering var det slött på o växa. Fick till slut ut 11 ägg o 5 gick till frys, 1 i livmodern. Är i v 33 nu så trots slö äggblåseväxt gick det bra :)

Lycka till :) 

Tack så mycket för era svar!
    Vad hade ni för FSH värde?
    Har ni pco?
    Jag brukar ha fått 2-3 ägg i ostimulerad cykel. Hur många ägg brukar ni ha fått?
    Vilken dag brukar ni ha ägglossning? Min brukar vara på dag 11.
    Mina ägg brukar växa normalt tror jag men ganska få, oftast en större och två mindre.

• smurf11
    chbw skrev 2017-05-27 21:26:44 följande:

Jag började på cd4.. Äggblåsorna var slöa och fick göra 3 vul o höja dos 2 gånger, men har pcos o även när jag gjorde ägglossningsstimulering var det slött på o växa. Fick till slut ut 11 ägg o 5 gick till frys, 1 i livmodern. Är i v 33 nu så trots slö äggblåseväxt gick det bra :)

Lycka till :) 

Såg att du skrev att du har pcos.
    Vilken dos fick du?
    Varför skulle du börja så sent som dag 4?
  • smurf11

Grattis "chbw" vad kul, önskar er verkligen lycka till.
    Så spännande, det är inte så länge kvar nu då!

Jag har nu inte tagit ut någon medicin, det får vänta tills i morgon.
    Så jag ska på ultraljud tidigt i morgon, så får vi se om de tycker att jag kan börja eller vänta till nästa cykel!

"Karins08" hur går det för dig nu?

• smurf11

Ja det här är vårat första försök!
    Vi blev spontant gravid för 1 1/2 år sedan, sedan har det inte hänt något mer.
    Hoppas det rättar till sig snabbt för dig!
    Jag orolig för sprutor, jag har läst att orgalutran gör ont!

• smurf11
    Karins08 skrev 2017-05-28 23:09:11 följande:

Orgalutranen sved lite första gången, men man vänjer sig Föredrog tom den mot slutet i jämförelse med Bemfola som ändå har en tunn nål.

Du fixar det galant tror jag

Ja nu är första sprutan tagen, efter mycket om och men.
    Cystan var tyvärr kvar, ca 20 mm.
    Bara några äggblåsor på ena äggstocken och bara någon millimeter stora.
    Nytt ultraljud på fredag!
    Nu är det bara att hoppas att allt går bra!
Svar på tråden Någon som börjat spruta på dag 4?