• Karins08

Någon som börjat spruta på dag 4?

Jag gjorde det förra gången.

Fick ut fler ägg än första gången, men det beror kanske mest på att jag fick en aningens högre dos.

Blev dock inte gravid.

• Karins08

Ofta vill de ju att man ska börja så nära som möjligt, men samtidigt vet jag inte riktigt hur skillnaden är. Jag själv kände mig lite stressad förra gången då min mens hade hakat upp sig så rejält, så dagarna kändes väldigt osäkra. För min del var det en chansning då jag knappt blött något och det gick bra ändå.

Har en kompis som började dag 4 och sen fick hon ta sprutor i 20 dagar, så det verkar verkligen vara olika.

Men har du fått en högre dos än innan?

• Karins08

Jag har fått höra att jag har PCO och även att jag inte har det. Gränsen för PCO gick vid 10 äggblåsor per äggstock, och jag har haft mellan 19 och 17 totalt innan sprutstart.

När jag hade 19 fick jag ut 6 ägg pga för låg hormonnivå. När jag sprutsartade på dag 4 fick jag ut 13, men mitt "problem" har ju alltid varit åt för många ägg hållet.

Har du PCO?

Och kanske kan du ta sprutan tidigt på måndag istället för att vänta tills kvällen? Då skiljer det ju sig inte så många timmar ändå.

• Karins08

Håller tummarna för dig då Smurf! Vet ju att du varit med om några vändor.

Och ja, hur går det för mig?

Misslyckades med andra ivf:et här i maj. Hade jätteproblem att komma igång normalt efter första försöket och min kropp hakade tydligen upp sig. Hade 40 dagars cykler (och har aldrig haft det förut) så nu är jag rätt inställd på att inte hinna med något här innan sommaren.

Så förmodligen nytt försök i höst.

Funderar på immunologisk utredning och ja, tankarna rusar ju iväg Man vill ju bara att det ska funka liksom.

Och ni kör i Danmark nu?

• Karins08

Orgalutranen sved lite första gången, men man vänjer sig Föredrog tom den mot slutet i jämförelse med Bemfola som ändå har en tunn nål.

Du fixar det galant tror jag

Svar på tråden Någon som börjat spruta på dag 4?