Abort eller behålla? kan inte bestämma mig...
Blir galen av mina funderingar, kan verkligen inte fatta ett beslut. Ena stunden är jag säker på att jag vill behålla, har starka känslor för det lilla livet i magen, nästa stund får jag panik och planerar att ringa abortmottagningen det första jag gör på måndag. Men ändå vill jag inte det heller... jag är redan i vecka 8, har vetat att jag är gravid några veckor men känns ändå som att jag är i chock. Min kille vill ha barnet och jag har stöd runtomkring. Men känner mig inte redo att ta hand om ett barn, har ingen särskilt stabil situation och bor i en liten lägenhet, är typ omöjligt att få lägenhet här pga bostadsbristen trots att jag stått 7 år i kön. Men mest är jag egentligen rädd för att förlora min frihet och känna mig låst om jag får barn, samtidigt som jag är rädd att ångra mig om jag gör abort. Tänk om detta är min enda chans? Har längtat efter barn i flera år och fantiserat om att bli gravid. Men nu när det har hänt så får jag panik. Snälla hjälp, hur ska jag göra? Abort eller behålla??