För oss med bim JULI 2017
![Glad Glad](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag har inte vågat köra äl-test, dels för jag skulle bli så ledsen när det aldrig blir något, men också för att jag fastnar i det och inte kan släppa tanken och slappna sv tänker jag. Får du mens ändå även om det varit struligt med äl?
Ja nu får vi alla tummarna, hoppas det snabbt blir vår tur - det känns som man väntat en evighet redan.... eller det har man ju iofs... alltid velat ha barn, och absolut med min gubbe. Han har inte varit redo, så jag väntade ut honom tålmodigt - tio år senare så funkar det inte, vilket skit liksom! Men glad att vi gör detta tillsammans , ska få utredning i höst och så, och jag är glad att göra detta elände med honom och ingen annan
Svårta att misstolka detta testet! Nu ska man bara förstå det med och oroa sig för att det ska vara kvar.
Du har inte fått någon hjälp för ägglossningen då? Jag vill helst bara börja med mina letrozol igen så jag kan få äl under semestern nu, men mensen kommer inte. Rätt uppenbart vad man tänker då förstås, men testen lyser tomma..
letrozol ska jag ta från dag tre , och så vill läkaren att jag går och kollar så inte fler än ett ägg släpper, det gör mig lite stressad, då kan man ju inte ligga innan, utan bara på ägglossningsdagen, känns som risken är stor att det blir för sent då. Återstår att de vad som händer, alla mina knäppa symtom är borta, inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget alls....
hur ligger du till nu då, väntar du in nästa ägglossning eller har du precis haft?
Positivt idag på BIM-3. Hade mina misstankar (molande). Nu är jag bara så orolig för att det ska sluta som de senaste gångerna
Grattis till alla fina plus! Håller tummarna för resten nu!!!!
Jag är minst 14 dagar efter äl, och inte ett endaste tecken på att mensen skulle vara på g... 14-17 dagar sedan äl, oklart precis när det var, min temp är så knäpp, ligger stabilt sedan äl, men på samma eller nästan en lägre nivå än innan! Skitkonstigt, hade jag inte varit hos läkaren som sa att jag ägglossat skulle jag antagit att det inte blivit något alls bara. Test negativt i fredags och ingen mens. Känner inga tecken längre dock, brösten ät inte ömma längre eller något sånt. Och ingen värk i magen heller. Tror kanske jag ringer mottagningen imorgon och frågar lite ,18 dagar efter äl är väl lång tid för mensen? Jag menar den är inte ens på gång...
Ska hålla tummarna för er, sök hjälp om det inte funkar nu, jag är så glad att jag gjorde det! Eller rättare sagt att hag bytte läkare men det är så skönt att någon som kan detta finns med en mot målet!
Nyfiken fråga.. men hur mkt pengar lägger ni på
Testa varje månad?
Mensen kom, så jag ringde in. Fick tid 9/8, så jag får inte ta letrozol, i aug får vi kolla om något ägg släppt sv dig själv, annars blir det ny omgång provera och sedan letrozol. Så less på alla piller! Bröt ihop totalt, jag har ju piller som kan hjälpa mig, och så får jag inte ta dem! Känns så himla kass, man hade ju verkligen velat få försöka nu under semestern när förutsättningarna brukar vara bra . Usch vilket skit, jag visste ju att det kunde bli så i o m att läkaren också har semester men så ledsen jag blev.... hela dagen går åt till att gråta, vilken semesterstart!
Man vill ju bara att kroppen ska funka, och vore det inte illa nog att den inte gör det, så ska man ringa runt och jaga läkartid och få nobben, på värsta hormondagen dessutom?! Nya tag imorgon, men det är fasen inte lätt alla dagar...
Jag börjar bli lite orolig. :(
Skulle ha äl i förrgår enl Flo men ältesterna (CB) har inte gett utslag alls fastän jag testat under alla dagar som kan tänkas va fertila. Förra månaden fick jag inte heller nåt utslag på älstickorna. Innebär det att jag inte haft äl? Bör jag oroa mig? Jag har båda månaderna haft lite lätt molvärk kring de dagar jag borde varit som mest fertil men inget utslag på tester som sagt och inga sedvanliga äggviteflytningar. Fattas bara att ägglossningen ska börja krångla med. Är 32 år.
Precis, det är ju ofta så att semestern gör sitt till.. men jag hoppas jag kan ägglossa på egen hand den här månaden, hoppas hoppas!! Blir så ledsen för jag ville verkligen ha barn innan jag var 28, nu visste jag innan att det inte skulle bli så för bi började inte försöka förrän det var mindre än nio månader dit men nu inser jag att jag inte ens kommer bli gravid innan jag fyller 29, och det känns faktiskt jobbigt, det här följer inte alls min livsplan
Håller tummarna för att du får ägglossning!
kan inte mer än att hålla med, jag skulle "absolut ha vid 25".. fyller 28 om 7 månader. Började dock inte ens försöka för att hinna till 25 men trodde nog inte att det skulle bli såhär "sent" när man tänkte på framtiden. Nu hoppas jag att 27 kan funka och för din del så hoppas vi att 29 blir ditt år . :)
Ja nu får vi hålla tummarna nog för att det inte blir som man tänkt sig, men såhär hade jag aldrig trott... jag är ändå glad att jag väntade ut den dagen då sambon sa att "nu vill jag att vi ska bli fler" , det var en så mäktig känsla att nu är vi redo nu vet vi vad vi önskar...
Tack för ditt svar. Både skönt och tråkigt att höra nån mer som har det så. :/ Hur går det för dig?
Hoppas det går bra jag hat köpt ny termometer, får ju ingen äl så test känns onödigt, men ska tempa ordentligt så jag kan se om det nu skulle bli något ändå
Fick den igår, faktiskt stor skillnad på temp!
NC ska ju vara bra , nu köpte jag bp. Innan har jag haft Apotekets. Roade mig igår kväll och då visar de såhär:
A 36,1
Bp 35,68
A 35,9
Bp 35,7
A 36,1
Bp 36,8
Så medan Apoteket varierar 0,2 under tio minuter jag höll på, varierade Bp 0,1, och 0,4 i skillnad mellan högsta och lägsta mätning...
om jag nu byter temp, vad gör jag med de gamla resultaten, kommer de störa? De är väldigt "hoppiga" :-P