Singel för alltid?
Sitter i liknande sits som dig, fast jag är kille, 23 år gammal. Har aldrig lyckats hitta någon och jag vill inte se mig som kräsen. Har även gett de jag inte varit fullt attraherade av en chans, men det vill bara inte klicka.
Grejen är att jag ser bra ut med en atletiskt kropp på 80kg, IQ på runt 135, fin utbildning och egen lägenhet. Så man börjar undra om det är fel på en själv? Har varit ensam hela mitt liv och aldrig varit älskad (eller jo, morsan älskar mig säger hon haha). Sedan så fort man träffar någon så är det antingen något fel på denne eller så känner man att denna person vore bättre att ha som en vän.
Jag har alltid aktivt försökt att hitta någon, men det går bara inte. Så för 6 månader sedan slutade jag försöka. Jag orkade inte längre. Istället pratade jag bara med folk i sociala sammanhang utan att "leta" efter någon. Då hände någonting intressant. Då började jag prata med tjejer som jag inte skulle ha snackat med annars (konstigt nog) och jag lärde känna dessa på ett annat sätt och attraktion byggdes sedan upp därefter.
Så det kanske är något att pröva? Att inte gå ut med inställningen att hitta någon, utan istället gå in för att lära känna folk som vänner. För då ser du hur bra killen är i huvudet och finns en attraktion där så kan ni utveckla den. Det har fungerat för mig :)