• LovisaTilda

För oss med BIM 25-30 juni

Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

• Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • Cheerful
    Elm96 skrev 2017-06-13 15:16:14 följande:

BIM på fredag men plussade nyss!! Hoppas det går vägen den här gången????

Grattis! ???? ett tydligt plus också ju! Jag är bim-12 så jag får vänta ett tag längre innan jag kan hoppas på ett också ^_^
  • Elm96
    Cheerful skrev 2017-06-13 15:43:55 följande:
    Grattis! ???? ett tydligt plus också ju! Jag är bim-12 så jag får vänta ett tag längre innan jag kan hoppas på ett också ^_^
    Tack!! Helt sjukt, har verkligen haft det här på känn sen några dagar efter ÄL. Rätt coolt ändå hur bra man kan känna sin kropp! Stå ut de sista dagarna så blir det en frihet när du för testa sen, dagarna går fort!
  • ElsaE
    Elm96 skrev 2017-06-13 16:00:47 följande:

Tack!! Helt sjukt, har verkligen haft det här på känn sen några dagar efter ÄL. Rätt coolt ändå hur bra man kan känna sin kropp! Stå ut de sista dagarna så blir det en frihet när du för testa sen, dagarna går fort!

Grattis!!!! Hoppas det vill stanna kvar nu!

Så du kände tidigt av? Vad kände du? Jag är på bim-8 men känner mig gravid på samma sätt som förra månaden när jag plussade. Men det behöver ju inte betyda nåt, jag kan känna gravidsymptom utan att planera barn så...
  • Pennie22

Grattis!!
  • XAHHA92

Äl imorgon enligt app men inga känningar än (har alltid smärta 1-2 dagar innan). Tycker ni jag gör fel som dricker lite alkohol nu när man är på semester? Har varit nykter två veckor i månaden i över ett år nu. Känns som att lite vin/öl inte kommer göra någon skillnad på mig.

• hannap90

Grattis :D några symtom?
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-06-13 16:37:27 följande:

Äl imorgon enligt app men inga känningar än (har alltid smärta 1-2 dagar innan). Tycker ni jag gör fel som dricker lite alkohol nu när man är på semester? Har varit nykter två veckor i månaden i över ett år nu. Känns som att lite vin/öl inte kommer göra någon skillnad på mig.

Jag tycker bestämt att du ska dricka ett glas vin eller två! Själv har jag aldrig varit en person som dricker särskilt mycket, så jag lever inte inte enligt "gravid-regler" förrän jag har fått ett plus. Och jag har tyvärr sett många som varit så höga under deras graviditet att barnen kommit ut med ett drog-beroende. Jag väljer därför att tro att om man dricker med måtta så påverkar det inte fertiliteten, men kanske att det kan få en att slappna av lite? Hoppas verkligen att det bliver ett plus för dig denna månaden!
  • Dropdeadgorgeous
    Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 18:21:04 följande:

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

Hej,

Kul! Vi planerar också vårt första och håller med om att det känns som en hel vetenskap... tänkte bara tipsa om appen Natural Cycles där du mäter din Temperatur varje morgon- väldigt intressant! Har börjat med den i kombination med äl-test (när appen säger att man kan testa det) jag har också haft p-Tracker men NC är mer exakt och mkt roligare.
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni