För oss med BIM 25-30 juni
Vi har bara fått till ett ligg 2 dagar innan Äl. Kanske blir ikväll, får se om lust och ork finns
Håller tummarna för oss!
Vi har bara fått till ett ligg 2 dagar innan Äl. Kanske blir ikväll, får se om lust och ork finns
Håller tummarna för oss!
Uppdaterade mina datum, min cykel verkar ha blivit kortare den senaste tiden..
Ägglossning:
2/6 (något tveksam på datum) hannap90
8/6 Milou3
8/6 Anonym28
10/6 ca Linluva3
10/6 Cheerful
11/6 LovisaTilda
11/6 Mamma Camilla
14/6 HannaPanna92
14/6 Sommarhopp
15/6 jhk88
BIM
19/6 hannap90
22/6 Anonym28
23/6 Milou
23-25/6 Cheerful
25/6 Sommarhopp
25/6 ca Linluva3
26/6 LovisaTilda
26/6 Mamma Camilla
29/6 HannaPanna92
30/6 jhk88
Hej.
Jag vill gärna vara med på listan. Beräknad äl 13/6 Bim 28/6
Dagarna innan äl bör du undvika mat och dryck som försurar kroppen så som ägg, socker, kaffe, alkohol. Drick mycket citronvatten.
Nä det är inget nytt alls :)
Snippans pH-värde bör vara så basiskt som möjligt för att så många som möjligt av spermierna ska överleva därinne. Viss typ av föda försurar kroppen, ex alkohol, ägg osv. Är man intresserad finns det massor att läsa om man googlar. Eller så struntar man i det och sexar på bara :) brukar funka tids nog ändå.
Kan någon hjälpa att tyda? :) Nedersta ÄL-testet fortf. negativt väl?
Tack :) tog ett nytt på morgonen, det var dock ljusare än förra så nu är jag förvirrad..
BIM på fredag men plussade nyss!! Hoppas det går vägen den här gången????
Äl imorgon enligt app men inga känningar än (har alltid smärta 1-2 dagar innan). Tycker ni jag gör fel som dricker lite alkohol nu när man är på semester? Har varit nykter två veckor i månaden i över ett år nu. Känns som att lite vin/öl inte kommer göra någon skillnad på mig.
Tyckte detta var en väldigt bra artikel om "hur" man blir gravid, och vad som sker biologiskt under tiden mellan äl och BIM... Många av sakerna vet man ju sedan tidigare, men denna nämnde hur mycket omkring implantationen forskarna faktiskt inte vet! fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget hoppas någon annan kan finna artikeln lika intressant :-P
Tack för länk, känns som jag slukar allt i läsväg/poddar etc som jag kan hitta om graviditet just nu...finns mycket att lära!
Känner att nervositeten börjar komma. BiM den 25....
Har nu köpt en termometer för att mäta min temp varje morgon. Någon som mäter fler gånger under dagen/kvällen? :)
Visst är detta ett plus??
Fick idag brev från gynekologmottagning ang min utredning för ofrivillig barnlöshet, beräknad besök om ca 6 månader....!!!!! När man redan försökt i 13 månader och ska vänta ytterligare 6. Jag känner att mitt hjärta spricker i tusen bitar :(
Bestämt mig för att jag testar torsdag nästa vecka, äl +12 bim-1(3) beroende på vilken app använder mig av babyplans testa tidigt, tror de är omkring 8 HCG /MgU så om det är något bör de kunna visa något. Äntligen tar jag min examen, så om det är negativt blir det champagne, nog första gången i mitt liv jag inte vill ha det. Såg en stork idag (på zoo visserligen, men hade inte räknat med att se en) så hoppas att det kan vara ett gott omen!
Jag har tänkt testa igen torsdag om mensen inte har kommit. Kommer vara äl+12, så räknar med att det kommer kunna visa om det är något (men man vet såklart aldrig) NC har ännu en gång ändrat BIM, nu till torsdag, och p-tracker säger fortfarande lördag.. Tycker mig ha lite mens-känningar, men temperaturen är fortfarande hög, så fortfarande finns ett litet hopp kvar! Framförallt när man tycker att man fått till det ordentligt runt äl..
Midsommar på fredag vilket oftast innebär alkohol, har inte bim förrän 28-29/6 så jag lär ju inte kunna få svar på gravtest på fredag. Vad hade ni gjort, hållt er nyktra eller druckit alkohol med måtta? Med måtta menar jag några glas vin/cider.
Testade negativt igen imorse. Jag vill ju så gärna se ett streck men det finns inte ens en skugga. Testar bara med testa tidigt test, men det verkar inte hjälpa. Äl + 9 idag och bim - 3-4.
Det gör fortfarande lite ont i brösten till o från, men det känns snarare som kramp och träningsvärk mer än som det "ska" kännas om man googlar. Och det är bara lite. Kan lika gärna vara jag som inbillar mig att det känns något öht. Tempen störtdök idag till under kontrolllinjen. Den brukar inte gå ned så långt innan bim så jag hoppas att det bara är tillfälligt o att den klättrar upp imorgon igen. Min temp har dock legat väldigt lågt den här månaden. Precis ovanför linjen, annars brukar det vara god marginal. Vad tror ni, finns det trots allt lite hopp eller ska man satsa på nästa månad?
Har satt livet på paus de senaste 13 månaderna, och eftersom vi inte ens fått det minsta tecknet på att kunna bli gravida så tror jag inte på den här månaden heller. Kommer nog dricka med måtta och leva som vanligt :)
Håller tummarna för dig!! :)
Tog idag ett test (ej morgonurin) och kunde se ett vääääääldigt svagt streck. Har dock noll symptom och är bara på äl+11 så jag får vänta några dagar till innan jag testar igen.
Jag vågar inte bli glad men jag hoppas att det är min tur nu :(
Jag har precis skapat en ny tråd "oss med BIM 20-30 JULI