Ni kvinnor som faktiskt inte tycker om barn - hur bemöts ni?
Jag kan ha svårt att förklara varför.
Det är nog så enkelt som att jag inte har den spontana moderskänslan kring framförallt spädbarn, och då ser på dem lite mer "nyktert", dvs. som varelser som jag inte kan kommunicera med eller få kontakt med, som faktiskt göra många saker som jag kan finna motbjudande, såsom att kräkas, dregla, kissa och bajsa på sig. Det är så klart inte barnens fel, och jag dömer dem inte för det, men jag finner det motbjudande egenskaper.
Det är ungefär som med djur. Jag är uppvuxen med hundar. När jag träffar en hund (de flesta, inte ouppfostrade) så känner jag glädje. Jag kan relatera till dem, kommunicera med dem, och jag tycker det är mysigt att klappa och gosa med dem.
Men jag vet att personer som inte har de spontana relationen med hundar ser på dem lite mer "nyktert" än vad jag gör. De ser dem som smutsiga i pälsen, luktar illa, en del dreglar, och de finner det motbjudande att plocka upp bajset efter dem.
Om man saknar känslan för att "connecta" med något som gör att man har vilja se bortom det värsta, och istället spontant älska det bästa, så finns det mycket i vår värld som vi kanske inte gillar, men som andra älskar.
Skillnaden är att när det gäller barn är det inte längre okej. Det mesta annat kan man säga att man har svårt för, att det där är inte min "cup of tea", utan att bli lika hårt dömd som en kvinna blir ifall hon har svårt för barn.

Känner exakt likadant och har alltid gjort, har inte minsta lilla moderskänsla eller sug efter barn har aldrig haft
Däremot för djur kan jag bli helt kollrig haha
Har fått väldigt mycket skit för att jag inte vill ha barn, folk kan verkligen inte förstå. Blivit kallad allt från psyksjuk till kall och okänslig
Så skönt nu när man närmar sig 40 och folk börjar fatta att det inte bara va en fas men får fortfarande kommentarer. Senaste va Gud va du kommer att bli ensam och övergiven när din sambo dör