• Lord Hans

Kille som gått till horor!

Förstår inte problemet, han var väl singel då han gjorde det? Din låsta position när det kommer till prostitution beror på att du blivit uppfostrad efter kristna värderingar där prostitution ses som en stor synd.

• Lord Hans
    Anonym (Urk) skrev 2017-05-31 13:13:29 följande:

Jag hade nog haft svårt att leva med en man som förklarat en sådan sak så lättvindigt.

Så du kan inte leva med nån som är ärlig? Eftersom majoriteten av alla män tar precis så lätt på prostitution som i ts exempel. Majoriteten av majoriteten förstår däremot att inte nämna det för sin kvinna eftersom kvinnor är väldigt känsliga när det kommer till det ämnet.
  • Lord Hans
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-05-31 13:20:37 följande:
    Kan inte tala för TS, men så är det inte för mig iallfall. Jag tycker bara konceptet av att köpa någons samtycke är så sjukt och en person som gör det är ingen jag vill spendera mitt liv med.
    Ok, så du har samma syn på att gå till frisören då?
  • Lord Hans
    Bibbidi skrev 2017-05-31 13:36:42 följande:
    Jämför du seriöst prostitution och frisörbesök just nu? Wow... 
    Ja, det är två liknande tjänster. Eller ta massage eller spabehandling kanske, det är ännu bättre exempel.
    Skillnaden är att prostitution fördöms av kristendomen eftersom sex är fy fy och frestarens påhitt. Då är vi tillbaka till att det handlar om indoktrinering av kristna värderingar som gör att vissa har svårt att acceptera prostitution som en tjänst bland andra.
  • Lord Hans
    Anonym (Urk) skrev 2017-05-31 13:40:25 följande:
    Tror du alltså att majoriteten av alla svenska män tar lättvindigt på prostution och att köpa sex??

Nej det där önsketänkande från din sida.
    Ja, det vågar jag nog påstå att dom gör utgående ifrån min egen bekantskapskrets. Eftersom jag har en foten i arbetarklassen och andra bland akademiker så vågar jag till och med påstå att den kan vara ganska representativ för genomsnittet. 

Men att du som kvinna skulle ha mera koll på hur män fungerar än vad jag som man har ger jag inte mycket för.
  • Lord Hans
    Bibbidi skrev 2017-05-31 13:42:35 följande:
    Det är verkligen inte liknande tjänster.... 

Man behöver inte heller vara uppvuxen på kristna värderingar för att tycka det är fel. Prostitution handlar om att köpa en annans kropp, i många fall vill inte personen det egentligen utan har inget val, det är inte alltid ett fritt val och det är därför så många har emot det. Du kan inte jämföra det med att gå till frisören. Det blir bara pinsamt.
    Nu projicerar du en massa antaganden utgående ifrån dig själv på alla prostituerade. Vad vet du vad dom vill eller inte?
    Man köper inte någons kropp man köper en tjänst, precis som du gör när du går till frisören. Hur vet du att frisören har ett val då, denne kanske hellre skulle göra nått annat än klippa någons risiga hår?

Det enda som skiljer är som sagt själva utformningen på tjänsten.
  • Lord Hans
    Anonym (eh) skrev 2017-05-31 14:56:52 följande:
    Eller så kanske man inte går igång på att utnyttja människor, varav många är tvingade eller minderåriga (eller är du en av dom ljushuvudena som tror att ni faktiskt hjälper dessa utsatta människor?)

prostitution är inte direkt kravmärkt men det skiter män i som köper dessa (oftast minderåriga tjejer) i tex thailand 

Om man sen som du senare jämför prostitution med frisören är man ju inte direkt med i matchen så att säga, det är en stor skillnad mellan att köpa en tjänst och köpa en människa eller du ser tydligen inte skillnaden.

Eller ni tror att dessa tjejer gör det frivilligt för att dessa gubbar/män/unga killar är så attraktiva? nej de behöver pengarna eller blir tvingade
    Jag kan tyvärr inte bemöta dina argument eftersom jag inte riktigt vet vilka dom är? Enda jag får ut av ditt inlägg är att du tycker att dom som inte har samma åsikter som du är dumma i huvudet. 

Tydligen extremt känsligt ämne det här för vissa, så känsligt så att dom inte kan tänka sansat och rationellt.
    Prostitution är inte att köpa en människa, slaveri är att köpa en människa. Prostitution innebär att man köper en tjänst av en annan människa för ett överenskommet pris. Ungefär som att du skulle anställa en hantverkare att bygga din altan. Det betyder inte att du äger hantverkaren, endast att du anställt honom att utföra en tjänst. 
  • Lord Hans
    Mila76 skrev 2017-05-31 16:10:28 följande:
    Nä, och du har ingen koll på hur kvinnor upplever det att prostituera sig.

Tomte.
    Nej, hur skulle jag ha det, har du? Jag har heller ingen aning om hur folk upplever det att jobba på donken. Jag antar dock att de flesta inte gör det frivilligt men förstår att det är ett jobb som andra för det.

Du kan lämna bort din personliga påhopp, om du inte kan argumentera sakligt så låt det vara oskrivet.
  • Lord Hans
    Anonym (wtf) skrev 2017-05-31 16:11:08 följande:
    Man får då anta att du har haft sex med mängder av kvinnor trots att du funnit dem oattraktiva och inte känt någon lust att ha sex med dem eftersom du kläcker så urbota korkade kommentarer. Ledsen att behöva krossa dina illusioner här men "den lyckliga horan" är en myt.

Hoppas innerligt att du inte har några barn du kan föra vidare din vidriga kvinnosyn till. 

Hälsningar från en som sålt sex (eller var det klippning och permanent?)
    Det är tråkigt att du inte kan hantera en debatt utan att gå till personliga påhopp och skitkastning. Om du blir så upprörd över att andra inte tycker som du så kanske nätforum inte riktigt är din grej? 
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:39:50 följande:
    Vilket ju är tämligen relevant.
    Motivera varför det skulle vara det?
Svar på tråden Kille som gått till horor!