Anonym (eh) skrev 2017-05-31 14:56:52 följande:
Eller så kanske man inte går igång på att utnyttja människor, varav många är tvingade eller minderåriga (eller är du en av dom ljushuvudena som tror att ni faktiskt hjälper dessa utsatta människor?)
prostitution är inte direkt kravmärkt men det skiter män i som köper dessa (oftast minderåriga tjejer) i tex thailand
Om man sen som du senare jämför prostitution med frisören är man ju inte direkt med i matchen så att säga, det är en stor skillnad mellan att köpa en tjänst och köpa en människa eller du ser tydligen inte skillnaden.
Eller ni tror att dessa tjejer gör det frivilligt för att dessa gubbar/män/unga killar är så attraktiva? nej de behöver pengarna eller blir tvingade
Jag kan tyvärr inte bemöta dina argument eftersom jag inte riktigt vet vilka dom är? Enda jag får ut av ditt inlägg är att du tycker att dom som inte har samma åsikter som du är dumma i huvudet.
Tydligen extremt känsligt ämne det här för vissa, så känsligt så att dom inte kan tänka sansat och rationellt.
Prostitution är inte att köpa en människa, slaveri är att köpa en människa. Prostitution innebär att man köper en tjänst av en annan människa för ett överenskommet pris. Ungefär som att du skulle anställa en hantverkare att bygga din altan. Det betyder inte att du äger hantverkaren, endast att du anställt honom att utföra en tjänst.