Inlägg från: Anonym (ESH 982) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ESH 982)

Kille som gått till horor!

Anonym (skilja på åsikt och fakta) skrev 2017-05-31 17:39:17 följande:

Nej, dina personliga åsikter betyder inte att det är fakta.

Varför inte ta reda på mer om vad prostitution faktiskt innebär, fast då kanske du får se baksidan av det du försvarar som en 'tjänst som alla andra'

Så om vi avstår från att bara försöka föra fram åsikter som sanningar och tittar lite på vad undersökningar faktiskt visar så får vi en helt annan bild än det du försöker förmedla

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤  63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

Information och fakta finns om prostitution och hur verkligheten ser ut att du sen sitter och jämför det med att vara frisör är inget annan än ren skam och att briljera på diskussionsforum är en sak men jag tvivlar på att inte ens du skulle kunna se dessa kvinnor och barn i ögonen och säga att det dom blir/blivit utsatta för är inte värre än att vara en frisör.

Säger allt
  • Anonym (ESH 982)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 19:38:11 följande:
    Uppoffringen och riskerna är givetvis större, därför brukar det också reflektera lönenivån.

Riktigt, riktigt lågt av dig att dra in mina barn i diskussionen, du är heller inte första personen som gör det. Vad har mina barn gjort dig för att du ska önska dom ur livet?
    Precis som vanligt är det omöjligt att ha nån djupare filosofisk diskussion  på det här forumet utan att en massa folk ska komma med personliga påhopp och dra in oskyldiga barn.

Jag tror nog jag återgår till att skriva en massa skit och provaktivt bajs precis som alla andra eftersom det är det enda som det här forumets medlemmar förtjänar.
    Jag har läst hela tråden och tycker du har en väldigt tråkig debatteknik, du nedvärderar alla andra och utmålar samtidigt dig själv som offer.

Du har alltså svårt att ha förståelse för utsatta kvinnor men själv känner du dig påhoppad och förfördelad.
    Att sen påstå att någon önskar livet ur dina barn är allvarliga anklagelser, alla med läsförståelse kan ju se att det inte var så personen menade så vad menar du? försöker du medvetet förtala en annan person eller är det din metod att gör personangrepp mot alla som inte tycker som du? 

Jag håller med personen som skrev att dina åsikter om saker och ting är inte någon slags sanning vare sig det gäller dina åsikter om prostitution inte heller är det en universal sanning för att du tycker enbart du har rätt och alla andra är dumma som inte tycker som du.
  • Anonym (ESH 982)
    Lord Hans skrev 2017-05-31 19:58:49 följande:
    Jag tycker det är jättetråkigt med utsatta kvinnor och har full förståelse för att sånt är utbrett inom prostitution. Jag har hela tiden talat om prostitution rent principiellt som utbyte av tjänst och att det inte finns några direkt moraliska aspekter emot det. Utan att det som tjänst är jämförbart med andra tjänster.

Resten är din åsikt, den har du rätt till. Däremot har jag inte kallat nån för troll eller tomte, eller gått till personliga angrepp och önskat någons barn ur världen.
    men snälla nå'n varför sitter du och ljuger? personen önskade inte alls livet ur dina barn personen sa "Att som kvinna ha sex med någon hon inte känner någon lust att ha sex med, kan inte jämföras med att vara tvungen att rengöra en fritös. Det är beklagligt om du verkligen har barn och tänker så." att du försöker utmåla det till att hon önskar livet ur dina barn är ju den mest patetiska offerkofta jag någonsin sett, du kan ju inte sitta och ljuga ihop saker

Men du anser alltså det mer personangrepp att kalla någon tomte än att påstå att någon önskat livet ur dina barn som du så dramatiskt uttryckte det.

Vet du, du kanske inte ska skriva på diskussionsforum om du inte är mogen att klara av det
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (asdf123) skrev 2017-05-31 19:56:07 följande:
    Men dom det inte är tvång för då? Det finns slaveri inom många vardagliga branscher. Och finns det inga manliga prostituerade?
    Tyvärr finns det också manliga och även småpojkar som tvingas in i prostituition. Detta är ingen fråga där kön ska ställas mot varandra utan offer mot utnyttjare

Jag är också nyfiken på vilka vardagliga branscher som har slavar.
    Annars är slaveri lika olagligt som prostitution i Sverige och ska självklart anmälas

(är det barnarbete du menar så är det bättre om du skriver det för tydlighetens skull, är självklart även starkt emot sådant och anser även det vara förkastligt)
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:11:43 följande:
    Jag skulle inte gilla att min dotter jobbade för tobaksbolaget eller med djurförsök heller. Därmed inte sagt att jag tycker dessa jobb ska förbjudas.
    Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (skilja på åsikt och fakta) skrev 2017-05-31 17:39:17 följande:

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤  63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

• Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:28:08 följande:
    Vad är det du inte förstår?? Vi pratar om sexköp BASERAT PÅ ÖMSESIDIG OCH FRIVILLIG BASIS! Du ignorerar detta avsiktligen IGEN!
    Att du använder versaler och därmed 'skriker' online ger inte mer tyngd åt din åsikt.

Att du anser att vi enbart ska prata om ömsesidig och frivillig försäljning får ju stå för dig, många av oss andra diskuterar prostitution i sin helhet. Det står inget i trådstarten som indikerar att man bara får prata om frivillig, eller för den delen inte får prata om frivilliga, m a o det är ingen som tvingar dig att diskutera samma och svara på alla inlägg i tråden men du kan inte heller styra debatten
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:53:04 följande:
    Jag har ALDRIG påstått att all prostitution är frivillig. Tvivlar ytterst på att en majoritet av prostitution ens är det. Men du missar medvetet hela tiden att jag och flera andra endast uttalar oss om sex köp på F R I V I L L I G basis.
    Kanske det är du som har missat att en hel del andra inte pratar om sexköp på frivillig basis.

Som sagt du kan inte tvinga på andra diskussioner eller styra debatter, klarar man inte av det eller att hålla en åtminstonde hyfsad nivå på diskussionen så är det nog bättre att avstå eller så får man acceptera att andra inte orkar ta diskussionen med såna människor.

Själv kommer jag hoppa av denna tråden för jag har gjort klart vad jag anser, det går utmärkt att klicka på 'visa endast' för att se mina åsikter men jag tycker inte en debatt där man ägnar sig åt att ljuga, förtala och ge sig på andra med direkta lögner som har gjorts i denna tråd är acceptabel.
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 20:49:58 följande:
    Lord Hans har mer en en gång varit extremt tydlig med att han endast står bakom frivilligt överenskomna sexköp. Inget annat! När du och andra avsiktligt ignorerar detta hela tiden, ja då höjer man lätt rösten.

Påhoppen som 'Tjej' har fått ta emot är oacceptabla och att sen se personen som utsatt henne för det försöka utmåla sig själv om offret genom falska påståenden det är inte ok och oavsett vilken sida man står på i debatten så bör man ta avstånd från sådant då det på intet sätt främjar diskussionen (och är en allmänt tråkig debatteknik), flera har ju redan slutat skriva i tråden och jag förstår dem och gör nu alltså samma sak 

MEN det betyder inte att ni kan ta mina åsikter ifrån mig eller andra, det betyder bara att man lyckats förstöra debatten
  • Anonym (ESH 982)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 21:09:27 följande:
    Jag har inte kommenterat Tjej. Jag har heller inte försvarat påhopp på henne.
    Du har inte heller tagit avstånd från det däremot har du lagt mycket energi på att försvara just den person som gjort detta.

Och för att återknyta till trådstarten, ts att han inte tar avstånd från det och mest viftar bort det som en bagatell tycker jag visar på att han har samma åsikter fortfarande, bara du kan avgöra om det är någon du vill vara med eller inte

Härmed önskar jag alla en godnatt och hoppas att tråden har fått en del att tänka efter lite, sexköp handlar om så mycket mer än bara moral det handlar även om utsatthet, tvång, misshandel, barn som utnyttjas av vuxna chansen att ni ska hitta någon som frivilligt vill ha sex med er för pengar finns men vill ni verkligen ta risken att det skulle vara de som inte gör det frivilligt? 
    Vad ska ni göra? Fråga? Tror ni att ni får ett ärligt svar då? är ni riktigt säkra? Lite som att använda kondom eller inte skulle ni tro på bara orden att det inte är någon fara och sen vara säkra på att det är så eller skulle ni trots allt veta att det inte alltid är som folk säger.
    Hitta en tjej som inte tar betalt, någon som faktiskt vill ha sex med just dig, annars finns det hjälpmedel ni kan köpa.

Att få sex bara för att man vill är inte en rättighet men att slippa om man inte vill däremot är en rättighet

Godnatt alla 
Svar på tråden Kille som gått till horor!