Kille som gått till horor!
Nej, dina personliga åsikter betyder inte att det är fakta.
Varför inte ta reda på mer om vad prostitution faktiskt innebär, fast då kanske du får se baksidan av det du försvarar som en 'tjänst som alla andra'
Så om vi avstår från att bara försöka föra fram åsikter som sanningar och tittar lite på vad undersökningar faktiskt visar så får vi en helt annan bild än det du försöker förmedla
Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.
¤ 63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.
¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen
¤ 63 % blivit våldtagna
¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar
¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?
En annan undersökning av Silbert och Pines visade att
¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.
¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder
En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.
¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.
¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.
Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.
Information och fakta finns om prostitution och hur verkligheten ser ut att du sen sitter och jämför det med att vara frisör är inget annan än ren skam och att briljera på diskussionsforum är en sak men jag tvivlar på att inte ens du skulle kunna se dessa kvinnor och barn i ögonen och säga att det dom blir/blivit utsatta för är inte värre än att vara en frisör.