• Anonym (Elo)

Kille som gått till horor!

En eloge till Tjej och ESH 982 för att ni orkar ta debatten {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Elo)
    Anonym (asdf123) skrev 2017-05-31 20:27:03 följande:
    Resturang -och städbranschen är rätt bra på sådant i Sverige. Utomlands tillverkas det ju fruktansvärt mycket varor från slavarbete som skeppas hit, inte minst från indien och kina.

Men du svarade ju inte på min fråga, varför ska inte nån som vill få sälja sex?
    Menar du på allvar att du jämför restaurangbranschen (i vissa fall) dåliga arbetsvillkor med slaveri? kanske dags att gå tillbaka till skolbänken..
  • Anonym (Elo)
    misil skrev 2017-05-31 21:01:00 följande:
    Det finns även en dansk studie som visar att prostituerade har bättre psykisk hälsa än icke prostituerade kvinnor.
    Man ska komma ihåg att den här frågan handlar om moralism ungefär som frågan om förbud eller legalisering av cannabis,där fakta bortses och känslor är överordnade.
    Om du tycker det är moralism att inte vilja utnyttja utsatta människor för egen njuting då får du ha den åsikten men jag skulle aldrig köpa ett barn eller en kvinna eller en pojke i Thailand tex bara för att vissa anser sig ha rätten att göra det och att vi som anser det är fel är moralister.

• Anonym (Elo)
    misil skrev 2017-05-31 21:30:54 följande:
    Om man tittar på unga män/kvinnor i Sverige så är det fler unga män som säljer sex mot betalning än unga kvinnor,om det inte vore för ett gammaldags moralistiskt tänk av politiker,media,kvinnor så skulle detta diskuteras i lika stor omfattning,men nu är det ju inte så just pga ett moralistiskt tänk.
    Snarare ett 'gammalmodigt' tänkt av vissa, långt ifrån alla

Sexköpare däremot brukar skylla på att det är bara moralister som är emot sexköp, sin egen moral funderar de inte så mycket över
  • Anonym (Elo)
    Anonym (Wtf2) skrev 2017-05-31 22:11:57 följande:
    Yxskaft!
    Där argumenten tar slut..
    misil skrev 2017-05-31 22:14:58 följande:
    Nu är jag ju ingen sexköpare,men för mig som liberal är detta en principfråga där staten i största möjliga grad inte ska lägga sig i vad vuxna människor kommer överens om,i den här frågan är jag helt överens med vad t,ex Alexander Bard tycker.
    Självklart är det en moralistisk fråga för dig och andra med samma åsikter eftersom det handlar om sex,och därför blir ni extra upprörda.
    Visst finns det problem med prostitution såsom trafficking och hallickar,men att jag skulle bli upprörd över att två vuxna personer kommer överens om betalning för en sexuell tjänst finns inte på kartan,eftersom jag inte är en moralistkärring/gubbe.

Att man sen inte kan vara helt säker på om det är en minderårig eller om det finns tvång med i bilden är ju en annan sak, det viktigaste är ju att man inte är en moralistkärring/gubbe för det är ju mer att bli upprörd över, eller?
Svar på tråden Kille som gått till horor!