Inlägg från: Anonym (swettshopping) |Visa alla inlägg
  • Anonym (swettshopping)

Kille som gått till horor!

Anonym (Bibbi) skrev 2017-05-31 12:55:56 följande:

Jag tycker att prostitution är hemsk överhuvudtaget och blir ledsen över att det finns och att en människa kan köpa en annan att utnyttja!!
    ----
    Det jag tror att jag egentligen stör mig på mest var att han fick det att låta som en bagatell som han bara nämnde i förbigående och inte förväntat sig att jag skulle reagera på!

Vill gärna få någon annans syn på detta, gärna både tjejer och killar..

Om du köper billiga (eller inte alltid så billiga) produkter tillverkad i Asiatiska sweatshops så gör du samma sak. Du köper och utnyttjar en annan människa. Den enda skillnaden är den fysiska produkten står mellan dig och den som utnyttjas.

Vilket du antagligen ser på som en ren bagatell. Livet är inte alltid så svartvitt som vi önskar.
  • Anonym (swettshopping)
    Anonym (Ida) skrev 2017-06-02 09:20:34 följande:
    Men för bövelen, ser du inte skillnaden mellan att köpa en schampoflaska och sex? Förstår du inte att mentalt kan det vara en extremt stor skillnad på att jobba med slavgöra som i fabrik och att utelämna sig år en vilt främmande människa som betalar för att komma in i din kropp och göra det allra mest intima med dig? Du kanske inte känner så för din kropp, men är det så svårt att förstå att andra kan göra det? Är du villig att chansa?
    Vem har pratat om schampo? Och du kanske har missat nyhetsrapporteringen om slavarbetare som brunnit inne eller begravts i rasmassorna eftersom de var inlåsta i en fabrik som tillverkade dina kläder. Du har säkert även missat att förhållandena är så vidriga att de fått sätta galler för fönstren för att de anställda inte skall begå självmord genom att hoppa genom fönstret. Men det är ju inte ditt problem så länge du får billiga produkter och kan sitta på din höga häst och titta ner på andra.
Svar på tråden Kille som gått till horor!