Inlägg från: Anonym (Mirre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mirre)

Kille som gått till horor!

Detta hände för 20 år sedan.

Om han begått ett mord för 20 år sedan hade det varit preskriberat
    men att han köpt sex 1997 är inte preskriberat.

Hela tråden är så sjuk.

• Anonym (Mirre)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 13:28:00 följande:
    Att ett mord preskriberas betyder ju dock inte att jag skulle vara okej med att vara tillsammans med mördaren. Och det som många tidigare påpekat, största problemet är inte ens att sexköpet skedde (om än väldigt problematiskt det med), men attityden idag - att ta så lätt på det och inte anse att det är fel idag.
    Jo men vi väder på det :

Om min sambo / fru sedan 20 år tillbaka skulle berätta att hon när hon var
    ung sålt sex, eller ställt upp på sex i utbyte mot något annat/tjänst etc
    så vore det inte hela världen och inte tusan skulle jag gå itaket för det.

Visst ur ett moraliskt perspektiv är det så klart fel.

• Anonym (Mirre)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-06-02 13:49:08 följande:
    Jag har väldigt lite/inga problem med folk som säljer sex men stora problem med folk som köper sex. Så för mig håller inte denna jämförelse heller.

En person som säljer sex har ofta gjort det av nödvändighet, det är otroligt få som väljer att sälja sex över att ha ett jobb där de tjänar okej och inte behöver sälja sin egen kropp och utsätta sig för allvarliga risker som att bli misshandlad; våldtagen eller rentav mördad av sina egna kunder. En person som köper sex prioriterar sitt eget egoistiska behov av att få komma/ha sex över en persons naturliga vilja att ha sex. För mig är sex något för två totaltsamtyckande personer. Betalar du någon för sex så köper du deras samtycke, det är inte totalt eller naturligt samtycke. Det i sig är tillräckligt vidrigt för mig, utan att vi ens behöver gå in på alla andra horribla delar i sexköp, såsom trafficking.
    Låt oss anta att du är gift/sambo:

On din man berättade att när han var ung så sålde han sex = helt ok
    Om din man berättade att han köpt sex =  Du lämnar nomom

Korrekt ?

Svar på tråden Kille som gått till horor!