• Anonym (Wtf2)

Kille som gått till horor!

Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 19:50:08 följande:

Jag har läst hela tråden och tycker du har en väldigt tråkig debatteknik, du nedvärderar alla andra och utmålar samtidigt dig själv som offer.

Du har alltså svårt att ha förståelse för utsatta kvinnor men själv känner du dig påhoppad och förfördelad.

Att sen påstå att någon önskar livet ur dina barn är allvarliga anklagelser, alla med läsförståelse kan ju se att det inte var så personen menade så vad menar du? försöker du medvetet förtala en annan person eller är det din metod att gör personangrepp mot alla som inte tycker som du? 

Jag håller med personen som skrev att dina åsikter om saker och ting är inte någon slags sanning vare sig det gäller dina åsikter om prostitution inte heller är det en universal sanning för att du tycker enbart du har rätt och alla andra är dumma som inte tycker som du.

Och vad säger man då om din och andra kvinnor som avsiktligt hela tiden skiter i Lord Hans poäng att han tydligt TAR AVSTÅND från sexköp av ofrivilligt prostituerade. Han har bara tagit ställning FÖR sexköp om det baseras på en ÖMSESIDIG överenskommelse?
  • Anonym (Wtf2)
    Regndamen skrev 2017-05-31 20:03:47 följande:

Varför inte? Det är ju bara en tjänst.

Jag skulle inte gilla att min dotter jobbade för tobaksbolaget eller med djurförsök heller. Därmed inte sagt att jag tycker dessa jobb ska förbjudas.
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:

Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter

Vad är det du inte förstår?? Vi pratar om sexköp BASERAT PÅ ÖMSESIDIG OCH FRIVILLIG BASIS! Du ignorerar detta avsiktligen IGEN!
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:36:48 följande:

Att du använder versaler och därmed 'skriker' online ger inte mer tyngd åt din åsikt.

Att du anser att vi enbart ska prata om ömsesidig och frivillig försäljning får ju stå för dig, många av oss andra diskuterar prostitution i sin helhet. Det står inget i trådstarten som indikerar att man bara får prata om frivillig, eller för den delen inte får prata om frivilliga, m a o det är ingen som tvingar dig att diskutera samma och svara på alla inlägg i tråden men du kan inte heller styra debatten

Lord Hans har mer en en gång varit extremt tydlig med att han endast står bakom frivilligt överenskomna sexköp. Inget annat! När du och andra avsiktligt ignorerar detta hela tiden, ja då höjer man lätt rösten.
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:

Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?

Eller är du av uppfattningen att all prostitution är frivillig, då hänvisar jag till de källor som visats i tråden där man kan reda på hur det ligger till istället för att bara svepa sig med åsikter

Jag har ALDRIG påstått att all prostitution är frivillig. Tvivlar ytterst på att en majoritet av prostitution ens är det. Men du missar medvetet hela tiden att jag och flera andra endast uttalar oss om sex köp på F R I V I L L I G basis.
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 21:05:43 följande:

Kanske det är du som har missat att en hel del andra inte pratar om sexköp på frivillig basis.

Som sagt du kan inte tvinga på andra diskussioner eller styra debatter, klarar man inte av det eller att hålla en åtminstonde hyfsad nivå på diskussionen så är det nog bättre att avstå eller så får man acceptera att andra inte orkar ta diskussionen med såna människor.

Själv kommer jag hoppa av denna tråden för jag har gjort klart vad jag anser, det går utmärkt att klicka på 'visa endast' för att se mina åsikter men jag tycker inte en debatt där man ägnar sig åt att ljuga, förtala och ge sig på andra med direkta lögner som har gjorts i denna tråd är acceptabel.

Påhoppen som 'Tjej' har fått ta emot är oacceptabla och att sen se personen som utsatt henne för det försöka utmåla sig själv om offret genom falska påståenden det är inte ok och oavsett vilken sida man står på i debatten så bör man ta avstånd från sådant då det på intet sätt främjar diskussionen (och är en allmänt tråkig debatteknik), flera har ju redan slutat skriva i tråden och jag förstår dem och gör nu alltså samma sak 

MEN det betyder inte att ni kan ta mina åsikter ifrån mig eller andra, det betyder bara att man lyckats förstöra debatten

Jag har inte kommenterat Tjej. Jag har heller inte försvarat påhopp på henne. Det ENDA jag tagit ställning för är era påhopp på sådana som uttryckligen sagt sig vara för sexköp på FRIVILLIG basis där du och andra avsiktligt struntat i ordet FRIVILLIG.
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 21:27:16 följande:

Du har inte heller tagit avstånd från det däremot har du lagt mycket energi på att försvara just den person som gjort detta.

Och för att återknyta till trådstarten, ts att han inte tar avstånd från det och mest viftar bort det som en bagatell tycker jag visar på att han har samma åsikter fortfarande, bara du kan avgöra om det är någon du vill vara med eller inte

Härmed önskar jag alla en godnatt och hoppas att tråden har fått en del att tänka efter lite, sexköp handlar om så mycket mer än bara moral det handlar även om utsatthet, tvång, misshandel, barn som utnyttjas av vuxna chansen att ni ska hitta någon som frivilligt vill ha sex med er för pengar finns men vill ni verkligen ta risken att det skulle vara de som inte gör det frivilligt? 

Vad ska ni göra? Fråga? Tror ni att ni får ett ärligt svar då? är ni riktigt säkra? Lite som att använda kondom eller inte skulle ni tro på bara orden att det inte är någon fara och sen vara säkra på att det är så eller skulle ni trots allt veta att det inte alltid är som folk säger.

Hitta en tjej som inte tar betalt, någon som faktiskt vill ha sex med just dig, annars finns det hjälpmedel ni kan köpa.

Att få sex bara för att man vill är inte en rättighet men att slippa om man inte vill däremot är en rättighet

Godnatt alla 

Yxskaft!
  • Anonym (Wtf2)
    Anonym (swettshopping) skrev 2017-06-03 09:09:35 följande:

Vem har pratat om schampo? Och du kanske har missat nyhetsrapporteringen om slavarbetare som brunnit inne eller begravts i rasmassorna eftersom de var inlåsta i en fabrik som tillverkade dina kläder. Du har säkert även missat att förhållandena är så vidriga att de fått sätta galler för fönstren för att de anställda inte skall begå självmord genom att hoppa genom fönstret. Men det är ju inte ditt problem så länge du får billiga produkter och kan sitta på din höga häst och titta ner på andra.

Det är inte svenska kvinnor som drabbas och då skiter de i sånt. Lyfte fram andra exempel men det var också ointressant.
  • Anonym (Wtf2)
    smulpaj01 skrev 2017-06-03 13:31:25 följande:

Dessa jämförelser är så korkade!

Bara för att man är emot prostitution så kan man inte vara emot slavarbete OCKSÅ?!

Och eftersom slavarbetare får lida och brinna inne så kan f*n även horor tvingas lida och leva i misär?

Suck!

Oh really? Så du gör samma hatiska utfall mot vänninor som inte tänker på om det de köper är tillverkat av barn under slavliknande förhållanden som du gör emot män som köper sex av kvinnor som gör det av fri vilja?

Knappast!
  • Anonym (Wtf2)
    smulpaj01 skrev 2017-06-03 16:21:02 följande:

Slavarbetarna gör det också av den "fria viljan" som du uttrycker. Så det måste ju vara helt okej för dig med slavarbete också?

Nej, Jag anser inte att att de prostituerade som som styrs av hallickar säljer sex frivilligt. Hur fick du ihop det? men du anser uppenbarligen att det är ok att köpa varor tillverkade av barnslavar?
Svar på tråden Kille som gått till horor!