• Anonym (hmmm)

Kille som gått till horor!

Anonym (Mia) skrev 2017-06-01 15:24:59 följande:

Mycket tjat i tråden om frikyrka och religion precis som man inte kan ha etiska värderingar utan att vara religiös. Bra att försvara sina åsikter med att andra som vill begränsa något är dogmatiska och ängsliga för synd.

Om killen tog avstånd idag från det han gjorde som ung kanske det skulle vara ok. Men jag skulle aldrig vilja vara ihop med någon som köpt sex, inte ens om jag hade garantier för att det från tjejens sida var utan fattigdom eller hotfull hallick. Dels kan det vara ett självskadebeteende. Dels är idén om att köpa sex så långt från hela poängen med sex för min del; att båda känner samma lust och vill ha den andre precis lika mycket. En kille som köpt sex är inte kompatibel med mej helt enkelt. Dom män jag velat ha har inte behövt betala, de har haft attraktionskraft i sej själva.

Gäller samma sak för kvinnor som köper sex?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (anonym) skrev 2017-06-01 17:38:03 följande:
    I Sverige är det få män som köpt sex, i länder där religion spelar en stor roll är det i vissa fall uppåt 30% av männen som köper sex så slutsatsen man kan dra är fruar är en sorts kvinnor som man har för att ta hand om barn och hushåll och äktenskap är något man inte bryter eftersom det är för evigt och då är det ok att ha sex med den andra sortens kvinna som inte är till för barn och familj.
    Mörkertalet är nog rätt stort, tror rätt många svenskar köper sex bara de får chansen. Skillnaden är nog mer att i sverige är det svårare att hitta horor än i många andra länder där prostitutionen sker helt öppet.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (anonym) skrev 2017-06-02 15:56:50 följande:
    Står att det var detta som han och hans kollegor ägnade sig åt på fritiden så någon engångsföreteelse var det inte fråga om. Om man köper sex med kollegor i brist på sysselsättning så har man knepig syn på det mesta.
    Hade, det står ju också att det var när han var ung, han behöver inte nödvändigtvis ha samma syn idag som han hade när han var 20, folk kan utvecklas med åren.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (emma) skrev 2017-06-02 16:19:07 följande:
    Vi har väl lite olika syn på det där. Jag tycker inte att ett förhållande är superallvarligt fören man är gift och eventuellt har barn.

För mig hade det inte främst handlarom vad han gjort för längesen utan att han nu inte ångrar sig nog och tar tillräckligt avstånd från sina handlingar.
    Jag tror inte de flesta män har en lika hysterisk syn kring prostitution som många kvinnor har. Precis som många kvinnor inte verkar tycka att "chip'n dales" är så farligt.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (sunkigt) skrev 2017-06-02 17:15:11 följande:
    Håller med
    Anonym (hmmm) skrev 2017-06-02 16:09:10 följande:
    Hade, det står ju också att det var när han var ung, han behöver inte nödvändigtvis ha samma syn idag som han hade när han var 20, folk kan utvecklas med åren.

De flesta vet vad som är rätt och fel när man är 20, plus har man kvar samma inställning att det intevar så farligt eller big deal när man är äldre då har ju inte personen mognat direktDu jämför prostitution med shower? du borde nog läsa på lite om prostitution och trafficking etc

Sen kan du bara uttala dig om dina egna åsikter, att en del män har sunkig syn på kvinnor betyder inte att vi alla har det.
    Jo de flesta vet att det är fel att supa skallen av sig redan vi 18, men ändå gör många det ändå... fan va konstigt eller hur?

Nej man behöver absolut inte ha samma inställning långt senare i livet som man hade i sin ungdom, det kallas för att mogna, något de allra flesta gör.

Nope, jag tror faktiskt det är så för att de allra flesta män inte är feminister och det verkar vara så gott som enbart feminister som har en sån hysterisk inställning till fenomenet. De flesta killar tycker väl det är lite sunkigt att gå till horor, men inget som man skulle tortera och lemlästa en polare för, typ.

Jag gissar på att du är feminist Flört
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (sunkigt) skrev 2017-06-02 17:29:49 följande:
    Men det är inget brott att vara korkad och supa skallen av sig.

Otroligt omogen avslutning på ditt inlägg förresten, jag gissar på att du inte är så väldigt gammal alternativt har problem med att argumentera sakligt.

De flesta män behöver inte hävda sig eller för den delen inte heller köpa sex, vi får det frivilligt av kvinnor för att vi behandlar dem som människor och inte saker.
    Ja fast nu snackar vi inte om brott utan om folk mognar eller ej eller hur? Du menar ju på att folk har precis samma inställning hela livet ut. Jag antar att du föddes mogen och aldrig gjorde något korkat under hela din uppväxt, grattis där!!!

Nope det är praktiskt lärdom jag fått av att läsa tusentals inlägg från feminister på FL, de verkar minst sagt ha en rätt extrem syn på korkade saker män gör men en heeeeelt annan inställning till korkade saker kvinnor gör.

Japp, de flesta män behöver som sagt inte köpa sex eller vill ens göra det, men jag har iof inte skrivit något om hur många män som köper sex, jag skrev att få män har en sån hysterisk inställning till prostitution, ser du skillnaden? Dessutom missade du att TS var 20 när det hände och då är man knappt en man.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Piff och Puff) skrev 2017-06-03 03:10:09 följande:
    Det är väl ingen som tycker att Chip n Dale är farliga?

Det är en stor skillnad på Chip n Dale (Piff och Puff) och Chippendales precis som det är en stor skillnad på prostituerade och Chippendales
    Men gud vad duktig du är på stavning, guldstjärna till dig {#emotions_dlg.flower}

Vi kan väl göra det lite tydligare då så att även du förstår. Vad jag menade var män som tar av sig kläderna framför dreglande kärringar som sen sitter på FL och gnäller om hur förjävligt det är med män som betalar för horor.

Var det tydligare så?
  • Anonym (hmmm)
    smulpaj01 skrev 2017-06-03 16:21:02 följande:
    Slavarbetarna gör det också av den "fria viljan" som du uttrycker. Så det måste ju vara helt okej för dig med slavarbete också?

Löjligt att jämföra med slavarbete, för det första är slavarbetare inte fria att välja, en slav är inte fri. För det andra om det står mellan att svälta ihjäl och arbeta för låg lön, vilket är sämst? Det blir ju lite patetiskt att gnälla om slavarbetare och förorda totalförbud utan att komma med en alternativ lösning för hur dessa stackars slavarbetare ska klara sig? Typiskt I-lands mentalitet att tro att samma villkor gäller i hela världen som för oss. 

Hela denna svartvita och väldigt feministiska synsätt präglar tyvärr debatten kring prostitution där det framgår väldigt tydligt att feministerna som gnäller högst inte är ett dugg intresserade av att hjälpa de prostituerade utan mer intresserade över att försvara sin ideologi, bla genom att ständigt förneka att det öht existerar frivillig prostitution utan i vanlig ordning likställa allt med tvång och traffiking trotts att det finns tusentals både kvinnor och män i Sverige som jobbar som eskorter både här och utomlands.  Man idiotförklarar dessa människor och gör dem till spelpjäser utan egen fri vilja, slänger på dem en trång offerkofta och skiter fullständigt i vad de själva tycker och tänker samtidigt som man utropar sig själv till deras försvarare.... urlöjligt!
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (?) skrev 2019-11-23 22:59:39 följande:

Varför ser så många ner på män som köper sex?

För att FL kryllar av feminister som anser sig veta allt om prostituerade. Finns en bra tråd som heter nåt i stil med "jag säljer sex, fråga vad du vill". Snacka om att FL feminister fått sina vanliga förutfattade meningar totalt söndersmulade Cool
  • Anonym (hmmm)
    smulpaj01 skrev 2017-06-03 16:21:02 följande:
    Slavarbetarna gör det också av den "fria viljan" som du uttrycker. Så det måste ju vara helt okej för dig med slavarbete också?
    Men du, i samtliga trådar där prostituerade själva får uttala sig så verkar de ju inte hålla med er feminister om någon av era påståenden utan verkar snarare tycka att ni är jävligt jobbiga och okunniga, men ändå anser ni er "kämpa" för dem och eras bästa. 

Ni kanske borde snacka med folk ni anser er kämpa för, de kanske inte vill ha er sk hjälp?
Svar på tråden Kille som gått till horor!