• Lord Hans

Kille som gått till horor!

Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 16:35:49 följande:
    Det de bägge har gemensamt är inkomsten. Den som jobbar på donken slipper dock (förhoppningsvis) känna sig kränkt eller förnedrad.

Man kan - både som man och kvinna - sätta sig in i hur det skulle upplevas, utan att för den skull ha gjort det. Egenskapen kallas som tidigare konstaterat empati.
    Fast det finns säkert dom som känner sig kränkta och förnedrade av att jobba på donken? Det är knappast ett högstatusjobb och jag tror inte det är drömjobbet för så många, men det behöver inte betyda att det är jätte hemskt och alla som har jobbat/jobbar på donken knarkar ned sig och börjar skära sig.

Man kommer alltid tillbaka till att det enda som skiljer prostitution med andra jobb är att det är så oerhört hemskt och kränkande att sälja sex av någon anledning.
    Eftersom ingen har tagit fram en enda seriös motivering varför just sexgrejen är så oerhört vidrig och hemskt så går jag tillbaks till mitt ursprungliga påstående att det beror på indoktrinering av kristen moral. sex ska ses som nått syndigt, framförallt prostitution. Det logiska uteblir tyvärr.
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:52:56 följande:
    Du menar att alla tjänster och handlingar är likvärdiga? Du skulle lika gärna kunna suga av en polare som är kåt som att hjälpa honom med altanen?
    Nej, jag har andra preferenser, bland annat är jag inte homosexuell. Det finns också tusentals andra saker som jag inte skulle kunna tänka mig att göra som inte har någonting med sex att göra. Jag tycker inte att man kan döma en yrkeskår för att det är nått man själv inte skulle kunna tänka sig.

Det är märkligt att bara för att man är för prostitution av ren princip så betyder det enligt vissa att man måste prostituera sig?
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 16:52:56 följande:
    Du menar att alla tjänster och handlingar är likvärdiga? 
    I teorin är alla tjänster och handlingar likvärdiga så länge som båda parterna är överens om det och ingen kommer till skada.
  • Lord Hans
    silvergirl skrev 2017-05-31 17:23:52 följande:

Alla som är så positiva till sexhandel nu, var fanns ni när någon ville åka till Afrika och köpa unga killar och bad om råd här på fm? Det var bara spott och spe till övers för den damen

Jag tycker nog det är mest spott här också.
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 17:19:00 följande:
    Skillnaden är att det inte är ett intrång i integriteten för den som jobbar på donken, och sexuella kränkningar svider mer om man blir tvungen att lägga sina preferenser åt sidan, som du också konstaterat.
    Vad tror du det beror på att den sexuella kränkningen svider mer då? Att andra människor lägger en massa negativa värderingar i det kanske? Värderingar som de har fått med sig ifrån en kristen uppfostran. Det ändrar inte att prostitution i princip är det samma som alla andra jobb. Försök ta bort alla värderingar ur det.
  • Lord Hans
    Anonym (skilja på åsikt och fakta) skrev 2017-05-31 17:39:17 följande:

Nej, dina personliga åsikter betyder inte att det är fakta.

Varför inte ta reda på mer om vad prostitution faktiskt innebär, fast då kanske du får se baksidan av det du försvarar som en 'tjänst som alla andra'

Så om vi avstår från att bara försöka föra fram åsikter som sanningar och tittar lite på vad undersökningar faktiskt visar så får vi en helt annan bild än det du försöker förmedla

Farley et al (2003) redogör för en omfattande undersökning i nio länder.
    De intervjuade 854 personer som befann sig i eller nyligen varit i prostitution. De ställde frågor om erfarenheter av fysiskt och sexuellt våld under uppväxten och under tiden i prostitution.

¤  63 % hade varit utsatta för sexuella övergrepp i barndomen av i genomsnitt fyra förövare.

¤ 71 % hade blivit misshandlade under tiden i prostitutionen

¤ 63 % blivit våldtagna

¤ 68 % uppfyllde kriterierna för posttraumatisk stressyndrom och deras symtom var lika allvarliga som för krigsveteraner, våldtäktsoffer och torterade flyktingar

¤ 89 % uppgav att de ville lämna prostitutionen om det var möjligt.?

En annan undersökning av Silbert och Pines visade att 

¤ Det fanns barn som börjat prostituera sig mellan 9 och 12 års ålder.

¤ 62 % av hela gruppen hade börjat före 16 års ålder

En undersökning av Kilian och Ödegård Lund har gjort en studie som explicit fokuserat på det våld kvinnor i prostitutionen är utsatta för. 56 kvinnor ingick i studien.

¤ Studien visade grov misshandel, våldtäkter, inlåsning, hot med vapen och mordhot.

¤ Strypningsförsök och anala våldtäkter var inte ovanliga. Flera kvinnor hade hotats med vapen, vanligen kniv, och hade känt sig hotade till livet.

Detta är ju bara droppar i havet det finns ju hur många undersökningar och studier och berättelser från prosituerade, och då har jag ändå inte länkat till de grövsta med trafficking där kvinnor och barn utnyttjas på så grova sätt att jag inte klarar av beskriva det, minderåriga på turistorter som utnyttjas av både gubbar och yngre män.

Information och fakta finns om prostitution och hur verkligheten ser ut att du sen sitter och jämför det med att vara frisör är inget annan än ren skam och att briljera på diskussionsforum är en sak men jag tvivlar på att inte ens du skulle kunna se dessa kvinnor och barn i ögonen och säga att det dom blir/blivit utsatta för är inte värre än att vara en frisör.

Bara för att det kan föra med sig en massa skit så fördömer jag inte prostitution som sådant som ni verkar göra.

Det är ingen som förnekar att t.ex. invandring kan vara besvärlig och problematisk i många anseenden. Bland annat SD lever på att lyfta fram de problem som invandringen medför. invandrare är överrepresenterade i brottsregistret, hög arbetslöshet yada yada. Bara för det dömer jag inte invandrare som grupp och tror att all invandring är av ondo.

Utan istället tycker jag man ska döma varje fall skilt för sig. Det slutsats som alla verkar dra automatiskt är att prostitution = att kvinnan alltid blir utnyttjad. Vem är det som bestämmer det? Ingen annan än den prostituerade själv kan svara på om hen känner sig utnyttjad.
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 17:50:06 följande:
    Okej. Men då kan du då alltså tänka dig att suga av en homosexuell man! Eller ligga med en kvinna du tycker ser ut som något katten släpat in!

Kul att du så villigt offrar dig för att tillgodose deras sexuella aptit!

Lägg ner med jämförelserna nu, Hasse.
    1. Nej, jag är inte bög. Men jag har inget emot ifall andra kan tänka sig att göra det.
    2. Nej, eftersom min sambo nog inte skulle gilla det. Hade jag varit singel och i behov av pengar hade jag absolut övervägt det utan att känna mig det minsta kränkt.

Är er slutsats alltså att om någon accepterar prostitution och inte ser det som ondskan själv så måste man genast prostituera sig?

Jag accepterar också Islam och muslimer men skulle aldrig kunna tänka mig att utöva det. Måste jag nu bli muslim också?
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 18:04:11 följande:
    Eftersom det är kvinnor som säljer sex som frågan rör, så är det just kvinnor som har mandat att tycka till i frågan, eftersom ingen ska behöva ha ofrivilligt sex.

Men du har (och det har jag full förståelse för) antagligen inte följt den här tråden.

Jag är för frivillig prostitution, emot sexköpslagen och har sålt sex nån gång, men hävdar bara att man inte kan jämföra yrket med vilket yrke som helst. De som inte gör det frivilligt, får värre men än i andra yrken.

Jag tycker det är okej för dig och din umgängeskrets att köpa sex, allra helst i Sverige och av en tjej av nordiskt ursprung eller annat I-land i Europa.
    Ok, då håller jag med dig i stort. Förutom det där att man inte kan jämföra yrket med andra yrken. Naturligtvis är det mer traumatiskt att bli tvingad till prostitution än att klippa någons hår, det är självklart. Trafficking och liknande är givetvis vidrigt.

Det jag menar är att såna som är frivilligt yrkesprostituerade kanske inte blir traumatiserade av att ha sex med något fult gammalt fetto emellanåt utan mera ser det som en sämre dag på jobbet. Inte nödvändigtvis mer traumatiserade än vad nån bortskämd överklassbrat blir när denne tvingas rengöra fritösen på McShit.
  • Lord Hans
    Bjoer skrev 2017-05-31 17:57:24 följande:
    Du menar alltså att det är lika allvarligt att bli våldtagen som att bli tvingad att t.ex. klippa gräsmattan men att "negativa värderingar" från en "kristen uppfostran" är det som gör det mer traumatiskt? Herregud människa, släpp sargen, kom in i matchen lite!

Sex är evolutionärt en väldigt viktig del av någons liv. Det är viktigt, speciellt för kvinnor, vem de har sex med och när. Att bli tvingad att bära nån annans skitunge ofrivillig innebär att du inte maximerar dina geners överlevnad och att du riskerar livet för det. Starkt negativt alltså. Därför finns det starka känslomässiga kopplingar till frivilligheten i sex. Våldtäkt och ofrivilligt sex (dvs, sex där du inte är attraherad av motparten, som t.ex. ofta vid prostitution) är därför mer traumatiska än de flesta andra saker man kan bli utsatt för. Detta beror inte på några kristna värderingar (tro mig, jag är så längt från kristen som man kan bli) utan beror på medfödda, evolutionärt framtagna beteendemönster för att maximera chanserna till spridning av dina gener. Det här verkligjetsfrånvända, naiva "Men om båda är med på det så är det samma sak som en frisering." gör mig lite matt alltså...
    Det går inte att debattera med dig när du hela tiden ska ha in våld och tvång i bilden. Din argumentation bygger på att om man tar ett skitjobb för att man är i behov av pengar så är det samma som att bli våldtagen? Det får du såklart tycka även om det är ett lite märkligt tankesätt. Att prostituera sig för att man behöver pengar är alltså det samma som att bli våldtagen?
  • Lord Hans
    Miss Skywalker skrev 2017-05-31 19:04:47 följande:
    Hur många tror du är "frivilligt yrkesprostituerade" och hur avgör man vem som är vad?
    Det vet jag inte, men jag är ganska säker på att antalet är större än noll vilket många verkar ha fått för sig. I andra länder än Sverige  där man har en liberalare syn på sex och inte anser att det är nått fult tror jag det finns en hel del "frivilligt yrkesprostituerade". 
    Vad tror du?
  • Lord Hans
    Anonym (Tjej) skrev 2017-05-31 19:24:17 följande:
    Mina synpunkter har varit konsekventa genom hela den här tråden och i alla svar till dig. Jag har hela tiden bara tryckt på frågan om yrkesjämförelsen med frisör eller att jobba på donken, och inte att någon är prostituerad i sig. Sedan att du fångar upp det först när jag citerar nån annan säger tillräckligt i sig.

Jag står fortfarande fast vid det också: att vara prostituerad innebär inte samma uppoffringar som vilket yrke som helst, och är generellt världen över inte lika säkert. Att som kvinna ha sex med någon hon inte känner någon lust att ha sex med, kan inte jämföras med att vara tvungen att rengöra en fritös. Det är beklagligt om du verkligen har barn och tänker så.

På en polsk bordell, som det handlar om här, är det sannolikt mycket tragiskt bakom många av tjejerna som arbetar. Inte händelsevis alla, men många är sannolikt inte lyckliga.
    Uppoffringen och riskerna är givetvis större, därför brukar det också reflektera lönenivån.

Riktigt, riktigt lågt av dig att dra in mina barn i diskussionen, du är heller inte första personen som gör det. Vad har mina barn gjort dig för att du ska önska dom ur livet?
    Precis som vanligt är det omöjligt att ha nån djupare filosofisk diskussion  på det här forumet utan att en massa folk ska komma med personliga påhopp och dra in oskyldiga barn.

Jag tror nog jag återgår till att skriva en massa skit och provaktivt bajs precis som alla andra eftersom det är det enda som det här forumets medlemmar förtjänar.
  • Lord Hans
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 19:50:08 följande:
    Jag har läst hela tråden och tycker du har en väldigt tråkig debatteknik, du nedvärderar alla andra och utmålar samtidigt dig själv som offer.

Du har alltså svårt att ha förståelse för utsatta kvinnor men själv känner du dig påhoppad och förfördelad.
    Att sen påstå att någon önskar livet ur dina barn är allvarliga anklagelser, alla med läsförståelse kan ju se att det inte var så personen menade så vad menar du? försöker du medvetet förtala en annan person eller är det din metod att gör personangrepp mot alla som inte tycker som du? 

Jag håller med personen som skrev att dina åsikter om saker och ting är inte någon slags sanning vare sig det gäller dina åsikter om prostitution inte heller är det en universal sanning för att du tycker enbart du har rätt och alla andra är dumma som inte tycker som du.
    Jag tycker det är jättetråkigt med utsatta kvinnor och har full förståelse för att sånt är utbrett inom prostitution. Jag har hela tiden talat om prostitution rent principiellt som utbyte av tjänst och att det inte finns några direkt moraliska aspekter emot det. Utan att det som tjänst är jämförbart med andra tjänster.

Resten är din åsikt, den har du rätt till. Däremot har jag inte kallat nån för troll eller tomte, eller gått till personliga angrepp och önskat någons barn ur världen.
  • Lord Hans
    Regndamen skrev 2017-05-31 19:57:51 följande:
    Så om din partner en dag bestämmer sig för att bli prostituerad, är du okej med det?
    Nej naturligtvis inte. Måste jag vara det för att jag är för prostitution rent principiellt?
  • Lord Hans
    Regndamen skrev 2017-05-31 20:03:47 följande:
    Varför inte? Det är ju bara en tjänst.
    Ja en tjänst som är helt ok så länge som de båda parterna är överens om det och ingen blir skadad/sårad. I det här fallet så är det dock flera som drabbas än min sambo och kund. Jag skulle inte acceptera att ha en tjej som knullar runt, skulle du acceptera att din gubbe gjorde det? Hade det hänt innan vi blev ihop hade jag accepterat det även om det inte precis är något jag hade skrutit med.

Av samma princip är jag inte emot droger och alkohol heller så länge som det inte drabbar nån annan. Men om nån inom familjen börjar missbruka så att det går ut över övriga familjemedlemmar så är det såklart ett problem.  Har jag inte rätt att fördöma det då enligt dig?
  • Lord Hans
    Anonym (ESH 982) skrev 2017-05-31 20:14:45 följande:
    Ser du verkligen inte skillnaden mellan att frivilligt välja att arbeta med något och att tvingas sälja sin kropp?
    Ingen här har försvarat tvång.
Svar på tråden Kille som gått till horor!