• Tablettask

Någon mer Gonal f 450

Förra omgången tog jag Menopur 412,5, denna gång Gonal-F 00 + Menopur 150. Igår var tolfte sprutdagen, idag var jag på ultraljud och har fått tid för äggplock på fredag. Jag hade sju st jämnstora äggblåsor och allt såg bra ut. Förra gången fick vi avbryta pga att en äggblåsa växt mycket mer än de andra.

Så inte riktigt lika hög dos Gonal-F, men totaldosen känns lika hög.

• Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-12 18:00:12 följande:
    hej vad roligt att vi är fler som skriver här!
    Hur gick det förra gången?
    Hur stor var dina äggblåsor idag?
    Mina var 17+16,5+14+13 mm och tre under 10 mm, undra vilka som är jämnstora
    för mig. är det de två största eller de fyra största tro? 

Såg nu att jag slarvade bort en 3:a i dosen, 300 Gonal-F och 150 Menopur. 

Jag har inte exakta storleken men 14-18 mm mm berättade läkaren, såg inte siffrorna på skärmen själv denna gång.

Förra gången växte en äggblås till mer och var dubbelt så stor som de andra. Jag fick ta Ovitrelle för att ägglossa och vi fick försöka hemma, vilket resulterade i inget alls.

• Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-12 18:57:09 följande:
    Vet du anledningen till att de blandar Menopur och Gonal f?
    Har du också högt FSH?
    Hur många äggblåsor var det denna gång då?
    Hoppas att det går bra denna gång nu!
    Jag vet inte anledningen till dosen och det känns ibland faktiskt lite som att de chansar. Jag har inte koll på värdena men jag har låg äggreserv. Det var sju äggblåsor på ena sidan och fyra på den andra, tror jag skrev sju tidigare. 

Tack, hoppas det går bra för dig på torsdag och i fortsättningen! Vi får väl rapportera här..
  • Tablettask
    smurf11 skrev 2017-06-15 11:39:48 följande:

Så ledsen!????

När vi skulle göra äggplocket har de redan försvunnit!

Bara att börja om!????

Nej, hur kunde det bli så?? Stackare!
  • Tablettask

Nu har jag varit på äggplock och de fick ut 7 ägg. De kommer åter på onsdag förutsatt att de inte ringer i helgen och bokar in mig på måndag. 

• Tablettask
    smurf11 skrev 2017-07-04 23:02:44 följande:

Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag!
    Och jag undrar hur det går det för er "Vickan I" och "Tablettask"?
    Vi ska starta ett nytt försök nu!
    Hoppas hoppas....!

Vi fick ut sju ägg, på dag fem fanns tre kandidater kvar. En blastocyst sattes in, de två andra blastocysterna gick sedan inte att frysa dag sju. Efter två veckor fick jag mens och sedan testade jag negativt. Jag påbörjar ny behandling efter semestern, Gonal-f 300 + Menopur 150. 

Hur går det för dig?

Svar på tråden Någon mer Gonal f 450