Någon mer Gonal f 450
Jaha men behöver du inte ta Orgalutran sprutan?
Tack för dina svar!
Vad spännande!
Jaha men behöver du inte ta Orgalutran sprutan?
Tack för dina svar!
Vad spännande!
Ok då förstår jag!
Jag var på vul i måndags men det var bara 3 äggblåsor som var cirka 10-11 mm. Men jag ska dit imorgon igen och vi hoppas verkligen att de tre är kvar och är större!
Tänk om det är färre äggblåsor då! :-/
Håller tummarna! Nej men färre finns det ju ingen anledning att det ska bli. Oron ligger väl i om de växt för lite fortfarande. Vilken sprutdag är det idag? 10? Usch förstår du är orolig. Det är tufft det här. Tufft att vänta på att få börja, tufft när man väl är igång och tufft när man förhoppningsvis får ruva tillslut! Hoppas du får någon plan upplagd imorgon hur ni går vidare och att de växt på sig bra.
Förra omgången tog jag Menopur 412,5, denna gång Gonal-F 00 + Menopur 150. Igår var tolfte sprutdagen, idag var jag på ultraljud och har fått tid för äggplock på fredag. Jag hade sju st jämnstora äggblåsor och allt såg bra ut. Förra gången fick vi avbryta pga att en äggblåsa växt mycket mer än de andra.
Så inte riktigt lika hög dos Gonal-F, men totaldosen känns lika hög.
Såg nu att jag slarvade bort en 3:a i dosen, 300 Gonal-F och 150 Menopur.
Jag har inte exakta storleken men 14-18 mm mm berättade läkaren, såg inte siffrorna på skärmen själv denna gång.
Förra gången växte en äggblås till mer och var dubbelt så stor som de andra. Jag fick ta Ovitrelle för att ägglossa och vi fick försöka hemma, vilket resulterade i inget alls.
Ja vi skriver när vi kommit längre!
Vi är ju tre som nu, som är ganska nära varandra vad gäller äggplockningsdag!
Lycka till!
Yey! Härligt med äggplock och att de växt på sig. Jag har äggplockat två ggr. Första gjorde ont tyvärr så var jätterädd denna gång och grät tom innan. Men denna gång gick mycket bättre. Oerhörd skillnad. Be om att få ordentligt med lugnande och smärtstillande redan innan. Kommer gå jättebra! Fick tillbaka ett ägg. Inte hört om dem andra tre. Om något/några av dem klarade sig till frysen eller ej. Skulle få brev tydligen om det.
Så ledsen!????
När vi skulle göra äggplocket har de redan försvunnit!
Bara att börja om!????
Men ånej. Så skulle det ju inte bli. Förstår att du är jätteledsen. Men hade du ägglossat tidigare än förväntat då? Fick du någon förklaring eller ny plan hur ni ska gå vidare?Så himla ledsen för din skull. Man känner ju inte varandra egentligen, men i den här svängen tycker jag man får en så oerhörd medkänsla och förståelse för varandra. Stor kram.
Nej, hur kunde det bli så?? Stackare!
Nu har jag varit på äggplock och de fick ut 7 ägg. De kommer åter på onsdag förutsatt att de inte ringer i helgen och bokar in mig på måndag.
Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag!
Och jag undrar hur det går det för er "Vickan I" och "Tablettask"?
Vi ska starta ett nytt försök nu!
Hoppas hoppas....!
Vi fick ut sju ägg, på dag fem fanns tre kandidater kvar. En blastocyst sattes in, de två andra blastocysterna gick sedan inte att frysa dag sju. Efter två veckor fick jag mens och sedan testade jag negativt. Jag påbörjar ny behandling efter semestern, Gonal-f 300 + Menopur 150.
Hur går det för dig?