TreTriss skrev 2017-06-20 13:54:06 följande:
Jag tror man har den procenten att lyckas om man som både ni och vi har sk oförklarlig barnlöshet, där allt ser bra ut (eller som jag brukar säga: de hittar åtminstone inte felet ;).
Vi försökte också bli gravida i ca 2,5 år innan vi blev gravida med vår son!
Sååå fint att det vill stanna kvar hos dig, ert embryo <3
Med vår son provade vi både inseminationer (3 st) och IVF (1 st) och i väntan på nästa ägglossning för att köra ny IVF blev vi gravida spontant! Blev dock missfall i vecka 7, men blev gravid med vår son direkt efter (även det spontant) :)
Vi går på Huddinge i Stockholm, väldigt nöjd med dem, trevliga och gulliga!
Ja det kan stämma, och precis.. de hittar inte felet, för något fel måste de ju va. Eller har man haft otur i 2,5år? Jag tror inte de. Vi har också gjort inseminationer, de ville testa 2-3 st innan vi skulle få landstingsfinansierad ivf. Vi gjorde det två gånger sen fick vi tid för ivf samtal fast med en månads väntetid, vi valde att inte göra en till insemination emellan för det var så psykiskt krävande och vi trodde inte på de. Kändes som ivf var den ända lösningen, och det stämde!
Vad roligt att ni blev spontant gravida efter ivf, kroppen kanske fattade grejen och börjar förstå hur man behåller embryot
Gud va skönt om man kunde slippa genomgå ivf sen när det är dags för syskon!