• Rosenblad

Bf Feb-Mars 2018

Tänkte skapa en tråd för oss som genomgått ivf Maj-Juni nu innan sommaren!

Känner inte att jag har så mycket gemensamt med de vanliga Bf trådarna, tankemässigt och erfarenhet med väntan och hela den biten.

Har bf ca 15/2 och ska på första VUL början av Juli :)

• Svar på tråden Bf Feb-Mars 2018
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-17 13:37:28 följande:

Fick du komma på VUL någon annanstans nu, eller på er klinik? Jag är nojig över att det ska bli nåt strul iom semesterstängt på repro.

Vi får komma till vår klinik, det är stängt men de kommer en läkare för ultraljudet. Känns jätte skönt att få komma dit där man varit hela tiden men jag trodde vi skulle bli skickade någon annarsans.
  • Rosenblad
    TreTriss skrev 2017-06-18 06:53:00 följande:

Hej!

Grattis till plus :)

Jag blev gravid på vårt andra IVF försök, med en 6-dagars FET! Bf 21/2 och Huddinges testdag var idag men plussade för en vecka sedan redan :)

Kul att följas åt!

Tack desamma!

Har du fått mycket symptom än så länge? Jag har haft som mensvärk sen vi fick tillbaka vårt embryo, börjat lägga sig lite och kommer bara då och då dock. Och brösten är ömma och röda på undersidan och bröstvårtorna lite större. Känner att magen redan är större men det är ju bara vätska/tarmar än så länge :)
  • Rosenblad
    TreTriss skrev 2017-06-19 07:59:14 följande:

Jag känner växtvärk främst på morgonen!

Jag har en son som är född 2015 så ska bli kul att jämföra (det man minns hehe).

Vilken klinik går ni på?

Kul med syskon, vi har inga barn sen innan men velat ha i 2,5 år men det blev aldrig något. Allting har sett väldigt bra ut och läkaren gav oss 40-50% chans att det skulle funka på första försöket, vet inte hur dem räknar de men de har varit väldigt positiva hela tiden. Det ända var att jag inte fick så många ägg, 6st och 4st blev befruktade men de valde att långtidsodla 3 av dem och sätta in ett 2 dagars. Tyvär så utveckla de sig inte som de skulle så blev inget till frysen som jag hoppats på men samtidigt var inte det de viktigaste utan att vi faktiskt blev gravida med de vi fått tillbaka. Använde Menopur och de ska ju ge färre men bra ägg så tror det spela rätt så stor roll. Men vi är glada att de lilla embryot vi fick ville stanna kvar Orkar inte vänta längre ju, allt man gjort är att vänta och nu äntligen så vet man att för varje dag som går så utvecklar sig den lilla i magen. Helt underbar känsla samtidigt som oron finns där att något ska va fel på första kontrollen. Vi ska på VUL i vecka 8 som är om ca två veckor Går på Carl von linne, de har varit så trevliga och duktiga. Var går ni? Fick ni erat första barn genom ivf också?
  • Rosenblad
    Pernilla96 skrev 2017-06-20 03:04:54 följande:

Gaah!! Överlycklig har endast räknat men testade positivt IGÅR!!! Så antar just nu bara mars, men ska till BM på måndag!

Grattis!!!
  • Rosenblad
    TreTriss skrev 2017-06-20 13:54:06 följande:

Jag tror man har den procenten att lyckas om man som både ni och vi har sk oförklarlig barnlöshet, där allt ser bra ut (eller som jag brukar säga: de hittar åtminstone inte felet ;).

Vi försökte också bli gravida i ca 2,5 år innan vi blev gravida med vår son!

Sååå fint att det vill stanna kvar hos dig, ert embryo <3

Med vår son provade vi både inseminationer (3 st) och IVF (1 st) och i väntan på nästa ägglossning för att köra ny IVF blev vi gravida spontant! Blev dock missfall i vecka 7, men blev gravid med vår son direkt efter (även det spontant) :)

Vi går på Huddinge i Stockholm, väldigt nöjd med dem, trevliga och gulliga!

Ja det kan stämma, och precis.. de hittar inte felet, för något fel måste de ju va. Eller har man haft otur i 2,5år? Jag tror inte de. Vi har också gjort inseminationer, de ville testa 2-3 st innan vi skulle få landstingsfinansierad ivf. Vi gjorde det två gånger sen fick vi tid för ivf samtal fast med en månads väntetid, vi valde att inte göra en till insemination emellan för det var så psykiskt krävande och vi trodde inte på de. Kändes som ivf var den ända lösningen, och det stämde!

Vad roligt att ni blev spontant gravida efter ivf, kroppen kanske fattade grejen och börjar förstå hur man behåller embryot Gud va skönt om man kunde slippa genomgå ivf sen när det är dags för syskon!
  • Rosenblad
    luran28 skrev 2017-06-20 23:30:24 följande:

Vad roligt med en tråd med er som är i samma situation. Jag satte in ett ett ägg den 9/6 och plussade i förrgår :)

Nu verkar jag dessvärre blivit överstimulerade(pga graviditeten) så ska in och kolla imorgon :)

Grattis! Vad gör dem åt en överstimulering?
Svar på tråden Bf Feb-Mars 2018