Inlägg från: ABbf2018 |Visa alla inlägg
  • ABbf2018

Bf mars 2018 följas åt?

Linkaa skrev 2017-07-08 12:42:22 följande:

Hej allihopa! Tänkte hoppa in här om det är ok, plussade imorse och enligt uträkningar med hjälp av appar så bör jag vara i vecka 6 nu! har en liten fråga, på cb digital så stod det 2-3 veckor och enligt min lite oregelbundna cykel så bör jag vara i vecka 6, vad tror ni? Och stort grattis till alla plus! :)

Du får lägga på 2 v från det du fick på cb då läkare/barnmorskor/appar räknar från första dagens Mens på den sista mensen, medan clearblue räknar ut hur länge sedan du hade ägglossning, när du i själva verket blev gravid. Så de låter ju inte så konstigt att du är gravid i v 6 om du hade tex 3 v på cb
  • ABbf2018
    Linkaa skrev 2017-07-08 15:20:36 följande:
    Okej tack så mycket för förklaringen! Är första barnet och första graviditeten så känner att jag har noll koll :)
    Ja de är mycket olika saker att hålla reda på. Då äre ju tur att de finns såna häe forum man kan fråga på???? okej, kul och spännande med första, grattis till plusset! Första för mig med. Det är SÅ spännande. Håller alla tummar att jag snart har genomgått v 12 nu, men det är lång tid kvar????
  • ABbf2018
    hggeli skrev 2017-07-10 09:27:43 följande:

Hur mår ni blivande mammor? Känner ni några symptom än?

Jag är otroligt trött. Somnar i soffan varje kväll då jag och maken försöker se film eller tv..Annars ingenting än. Jo ömma bröst har jag också :)

Jag mår relativt bra! Illamåendet kom för ett par dagar sedan, är trött som bara den, men är inget i klaga över. Annars mår jag prima.
  • ABbf2018
    hggeli skrev 2017-07-10 11:51:56 följande:
    Grattis till att ha slutat snusa =) jag slutade för 1.5 år sen kan inte fatta att det gått så länge nu. Ibland tänker jag att jag ska börja om när vi fått vårt barn hehe var ju därför jag slutat men neee har jag slutat så är det lika bra fortsätta hålla sig ;)

Jag och min make väntar lite med att berätta. Vill berätta till alla men försöker hålla mig. Men till min mamma och mormor har jag berättat, kunde inte låta bli hihi. 
    Vi berättar nog till resterande familj kring vecka 11-12 kanske ...
    Vi har berättat för våra föräldrar och syskon. Resterande släkt och vänner kommer vi att vänta till minst v 12 och berätta för. Jobbet får veta kring v 18-20 om jag inte fått stor innan.
  • ABbf2018
    Maggie24 skrev 2017-07-10 19:54:04 följande:

Hoppar gärna in här jag med!

Plussade "ordentligt" idag med Clearblue Digital på ÄL+12. Testade i lördags (ÄL+10) och fick svagt plus, men vågade inte tro på det. Är enligt min app i v 3+6, men vet inte till 100% om det stämmer.

Känns helt sjukt, det här blir första barnet om allt går vägen!

Stort grattis!
  • ABbf2018
    hggeli skrev 2017-07-11 05:42:36 följande:

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 
    sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

För min mamma hade vi kommit överens med hennes sambo att han skulle lura iväg henne, medan vi åkte hem till dom och fixade champagne och lite choklad, skrev på ett kort "grattis mormor"
    Trodde aldrig i hela världen att hon skulle bli SÅ glad!

Till sambons familj åkte vi hem till dom och käka middag, sen kom vi med champagne och sa att vi skulle fira att dom skulle bli farmor/farfar/faster/farbror. Dom blev också sjukt glada.
  • ABbf2018
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

Jag har mått illa i en vecka ungefär, går in i v 8 imorgon. Är inte så jag behöver kräkas, men är inte sugen på någon mat heller. Men det är faktiskt lite skönt att må illa och på det viset känna att det kanske står rätt till där inne. Det lär ju gå över om några veckor.
  • ABbf2018

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 1/3 med fjärde barnet

Abbf2018, 23 år, BF 1/3 med första barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Jamka, 40 år, BF 5/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Linkaa, 25 år, BF 8/3 med första barnet

Kapten Bombus, 28 år, BF 8/3 med tredje barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Skrutt 83, 34 år, BF 18/3 med tredje barnet

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

LP0, 27 år, bf 23/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

• ABbf2018
    Mickanpetersson skrev 2017-07-13 22:28:15 följande:
    För att hitta mig, bor i Enköping , jobbar på Ena Hundcenter. Blond profilbild, son & hund som omslagsbild
    Va kul mickanpetersson, jag bor också i Enköping! Eller strax utanför.
  • ABbf2018
    goaround skrev 2017-07-14 07:03:13 följande:

Nu finns en NY hemlig facebook grupp som heter Marsbebisar2018 för er som vill bli medlemmar , så behöver ni inte känna någon stress.

Ni som redan är medlem i Marsmammor2018 kan bli medlem i Marsbebisar2018 också om ni vill

Ps det finns plats i båda grupperna än så länge !bara skriva PM till mig om vilka grupper ni vill läggas till i.

Ha en trevlig helg alla blivande Marsmammor!!!

Jag vill bli med i båda, är det på fb man ska skriva PM?
  • ABbf2018
    Ekgren123 skrev 2017-08-16 10:12:44 följande:

Har bf den 3/3-18 ????

Grattis!

Hur mår du?
  • ABbf2018
    Linkaa skrev 2017-08-17 20:52:49 följande:

Va skönt att höra att det verkar vara vanligt att symptomen avtar, är sååå orolig att något ska vara tokigt för mina symptom har också avtagit.. går in i vecka 11 imorgon och vill bara att tiden ska gå fort tills man ska på ul så man få se så att allt är bra :) är så himla rädd för MA det är nog största skräcken just nu, att det ska gå åt pipan utan att man vet om det:( känner mig som nojjigaste människan i världen just nu:)

Jag känner precis som du!!! Är så jävla nojig över ett ma så det finns inte, gå bara runt o är orolig hela tiden så jag vågar knappt va glad över min graviditet. Däremot tror jag det komma släppa efter ultraljudet vi ska på nästa måndag... om nu allt ser bra ut där... först trodde jag att oron skulle släppa efter dessa 12 veckor, är o v 13 nu, men då kände jag, men tänk om jag fått ma och jag gå runt o tro att jag är gravid när jag i själva verket har en död bebis i magen... hemska tankar som åker runt i huvet!!!
  • ABbf2018

Är det någon som haft blödningar eller rosa/röda flytningar som sökt vård? Hur och var har ni isånafall sökt?
    Har haft rosa flytningar igår em, men sen tog dom slut, sen kom de tillbaka idag, och jag är så orolig så jag vet inte var ja ska ta vägen. Men jag har inte spec ont så jag känner inte att jag kan söka vård för att jag har ont. Men samtidigt lan jag inte göra annat än o tänka på att mitt lilla hjärta där inne kanske inte lever längre. Är i v 14 förövrigt, då trodde att jag kunde va lugn, tills igår, men jag började inte bli såhär orolig förän idag, ja nu märker ju, jag är hur fumlig som helst...

• ABbf2018
    Fral13 skrev 2017-08-24 20:19:33 följande:
    Ring MVC i morgon eller närmsta kvinnoklinik om du känner dig orolig. Bättre kolla en gång för mycket än för lite. Håller tummarna att det är som det ska var. Det är ju inte ovanligt med små blödningar utan att det är någon fara.
    Har en tid bokad på måndag för ultraljud så känns inte spm att jag komma få nån tidigare...
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?