Inlägg från: sofiamariasofia |Visa alla inlägg
  • sofiamariasofia

Bf mars 2018 följas åt?

MistyM skrev 2017-07-12 08:34:34 följande:

Hej!

Jag plussade idag (BIM idag). Mycket tankar, inga barn sedan tidigare. Tog sig på 6:e försöket..

Första frågan, när ska man gå till BM första gången? :D

GRATTIS!!!
    Jag vet precis hur du känner, samma för mig, borde fått min mens den 9:e och har plussat nu.

Ringde till MVC igår och har fått tid bokad i augusti, men när man får verkar bero på var man bor (jag bor söder om stockholm)
  • sofiamariasofia
    Echinacea skrev 2017-07-11 19:36:06 följande:

Ni som är i vecka 4, har ni några graviditetssymtom än?

jag har precis gått in i v 5. 4+2

1a gången och just nu mår jag faktiskt lite lite illa. För en vecka sen var jag känslig för lukt med det verkar ha avtagit lite. Har känt nån liten pirrande "värk" i övre delen av magen nån gång nu och då som jag inte känner igen. 

Igår frös jag och blev jätte varm fem min senare, mådde lite illa när jag blev hungrig..

Känner du något?
  • sofiamariasofia
    soffe skrev 2017-07-12 16:04:47 följande:

Ni kan gärna ta bort mig från listan, jag är tyvärr inte längre gravid :(

OH NO!  Var du ensam på MVC? Hur är det med dig?
  • sofiamariasofia
    soffe skrev 2017-07-12 16:50:09 följande:
    Min kille var med mig på Gyn och de var väldigt proffsiga, gjorde Vul och blodprov. Är ok med mig, har sörjt sen jag började blöda igår . Jag fick kramper idag och märkte när det "hände"så var förberedd...han sa att allt såg bra ut annars och att det fanns massa ägg... så vi får försöka igen när vi är redo. Kram och lycka till alla!
    Fint att höra att det finns massa ägg. Det är bara att göra ett nytt försök när ni väl är redo. Lycka till!
  • sofiamariasofia
    KP17 skrev 2017-07-12 17:57:32 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit innan. Grattis till alla plus, jag önskar att jag också kunde dela er glädje. Kände av att jag var gravid nästan direkt efter ägglossningen men fick det bekräftat i måndags och är nu i vecka 5. Jag vill ha barn och blev egentligen väldigt glad, men min sambo har total panik och känner inte alls samma glädje, bara ångest. Vi har pratat och pratat och pratat men för att fatta mig kort så känner jag att jag inte kommer kunna eller vilja göra abort, samtidigt vill jag absolut inte skaffa barn mot hans vilja. Han vill inget hellre än att vara glad och vilka samma sak som mig, men känner sig inte redo. Vi får förmodligen ge de tid och mogna i beslutet men tills dess har jag ingen förutom min sambo att prata med just nu, så jag hoppas att ni kan hjälp att peppa mig lite i denna konstiga situationen ????

Jag lyssnade nyss på en pod med ett par som väntade barn. Det hade vart samma för dem. Hon hade vart jätteglad men han hade panik och bett henne göra abort. Hon hade tillslut vägrat men efter ett tag hade han kommit på andra tankar och var med i poden och var supertaggad och jätteglad över att bli pappa.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?