Inlägg från: jess06 |Visa alla inlägg
  • jess06

Bf mars 2018 följas åt?

Halloj!

Tänkte om man kunde hänga på här. Jag är i slutet av vecka 5 nu, så väldigt tidigt. Det här barnet var högst oplanerat. Vi har en dotter på 10 månader och hade inte planerat för detta. Efter långa diskussioner har vi i alla fall bestämt oss att välkomna en liten till in i familjen. Jag 25 och gubben 27.

• jess06

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 2/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

• jess06
    KP17 skrev 2017-07-12 17:57:32 följande:

Hej! Har följt tråden men inte skrivit innan. Grattis till alla plus, jag önskar att jag också kunde dela er glädje. Kände av att jag var gravid nästan direkt efter ägglossningen men fick det bekräftat i måndags och är nu i vecka 5. Jag vill ha barn och blev egentligen väldigt glad, men min sambo har total panik och känner inte alls samma glädje, bara ångest. Vi har pratat och pratat och pratat men för att fatta mig kort så känner jag att jag inte kommer kunna eller vilja göra abort, samtidigt vill jag absolut inte skaffa barn mot hans vilja. Han vill inget hellre än att vara glad och vilka samma sak som mig, men känner sig inte redo. Vi får förmodligen ge de tid och mogna i beslutet men tills dess har jag ingen förutom min sambo att prata med just nu, så jag hoppas att ni kan hjälp att peppa mig lite i denna konstiga situationen ????

Grattis till ditt plus! Känner igen situationen. Vår dotter är 10 månader och denna graviditet var inte planerad. Den kom faktiskt olägligt. Min man sa att han absolut inte ville detta under några som helst förutsättningar. Jag bokade abort (tidigaste tiden var 3 veckor bort). För varje dag ökade min ångest och jag började inse att jag inte klarar att göra en abort hur olägligt det än är. Vi pratade mycket och länge, ifrågasatte varandra och spånade mellan olika alternativ. Till slut var vi eniga över att det vore vansinnigt att göra en abort.

Vi har kommit fram till en lösning som passar oss och vår lilla dotter väldigt bra, det är väl först idag som vi faktiskt gläds åt detta.

Ge det lite tid. Var väldigt ärliga mor varandra och respektera varandra, är mitt råd. Prata mycket men ge varandra också lite andrum. Glöm aldrig att du bestämmer över din egen kropp. Klarat du inte att göra en abort och verkligen vill ha detta barn tror jag att du kommer må väldigt dåligt psykiskt av en abort. <3
  • jess06

Jag känner mig väldigt orolig denna gång för mf. Har egentligen ingen anledning till att vara orolig, ändå är jag det. Imorse såg testet ut så här och det går i alla fall ihop. Känner mig lite lättad.

• jess06

Nu har illamåendet och extrem trötthet slagit till för mig. Många känner ju en viss lättnad med symtom men inte jag. Jag får hela tiden för mig att jag blöder och den här mensvärken (som är normal) gör att jag hela tiden tror att det är början på missfall. Jag blir så trött på mig själv :(. Jag talar hela tiden om för mig själv att jag inte kan påverka eller förhindra ett missfall och att jag borde glädjas åt detta istället för att vara orolig men det hjälper inte.

• jess06

Tycker det är så jobbigt med denna värken. Igår började jag få värk på höger sida av ryggen, livmodern och vidare ner i ljumsken. Det kommer och går. Det är alltså inte den klassiska molvärken nu. Jag går bara och väntar på att jag ska börja blöda för det känns som att något är väldigt fel. Kan man upptäcka utomkveds så sent som i v. 8? Har för mig att sånt upptäcks mycket tidigare.

• jess06
    Lykkeliv skrev 2017-07-31 20:33:37 följande:

Håller tummarna för er med blödningar eller färgade flytningar.

Jag har mycket molvärk i magen idag... hoppas det bara är växtvärk, är i vecka 10.

Fler som har molvärk som har försvunnit och sen kommit tillbaka igen?

Min molvärk kommer och går. Förra veckan hade jag sån extrem molvärk att jag låg dubbelvikt och det ansåg jag inte normalt så jag fick ett vul, allt såg bra ut med ett fint tickande hjärta. Jag gjorde kejsarsnitt för 11 månader sedan och läkaren trodde att jag kunde ha någon ofarlig sammanväxt efter det som gör att jag får ont nu när livmodern växer. Det lugnade dock att få veta att allt var okej.
  • jess06
    Starlights skrev 2017-08-03 13:23:17 följande:

Har varit sååå himla trött den här veckan alltså.. I tisdags somnade jag på soffan och sov nog ett par timmar, igår orkade jag inte göra något alls mellan lunch och middag, låg bara i soffan. Samma känsla idag..

Huuuur ska jag orka börja jobba efter semester nu på måndag? Jag jobbar på förskola, så har ju full rulle och massa barn runt omkring mig heela tiden, inte direkt så att man kan lägga sig ner och vila.. :O 

Jag är också riktigt trött. Har en tös på 11 månader hemma också, tur att hon är så snäll. Med dottern försvann tröttheten vecka 11 så jag lever på det, haha
  • jess06

Fler som börjar få svårt att knäppa jeansen? Det känns konstigt att köpa mammakläder redan i vecka 10 men snart har jag inte mycket väl, haha.

• jess06
    Jezz skrev 2017-08-10 13:36:17 följande:

Hehe, jag köpte mina första i förrgår... går in i vecka 12 på lördag, och att få igen de vanliga jeansen har varit hopplöst sista veckan. Började med gummisnodd men det blev inte heller skönt så sagt och gjort så fick det bli en tur till H&M :)

Åh, jag är bara i v. 10. Får nog försöka vänta åtminstone en vecka till. Gravidjeansen sitter ju inte jätte bra om man inte fått en stor nog mage har jag för mig.
    KarinIngrid skrev 2017-08-10 13:50:58 följande:

Jag kör mjukisar hemma, på jobbet har jag knappen uppknäppt och en tröja över. Men ja det blir nog dags för mammakläder snart!

V 12 till helgen.

Jag har ett par jeans jag kan knäppa knappen på nu, resten får vara uppknäppta.
  • jess06
    sandri88 skrev 2017-08-26 23:55:25 följande:

Hej! Jag ska ha barn kring 19 mars om allt går som de ska.

har inte velat gå med i nån gravid grupp på fb då jag inte vill att sambons familj ska veta om att vi väntar vårat andra barn. då sambons mamma tycker att de räcker med att vi bara har sonen.

jag är nu i v.11 .

Varför tycker om att det räcker med 1 barn? Det är ju inte deras sak :o
  • jess06

Jag har börjat bli så rädd. Denna graviditeten var ju inte planerad alls, den blev till trots skydd osv. Vi har ju en dotter på precis 1 år. Jag vet inte om det är hormoner eller vad men jag har börjat bli så rädd för det här med att få 1 barn till så tidigt. Jag är rädd att jag inte kommer orka med det här. Blir så trött på mina tankar.

• jess06
    Hoppsan2016 skrev 2017-09-01 23:56:32 följande:

Min dotter var 14 månader när jag blev gravid, och tro mig man orkar mer än man tror =) Har exakt 24 månader mellan nr 2 och 3 och jag fixade det! Nu är det nr 5 och jag är inte mista orolig. Du fixar det!!!!

Tack snälla du för papp, det behövs ibland <3
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?