Inlägg från: FruGast |Visa alla inlägg
  • FruGast

Bf mars 2018 följas åt?

Hoppar in här! Testade positivt idag. Helt oplanerat.

• FruGast
    Skrutt 83 skrev 2017-07-17 09:46:47 följande:

Stort grattis och välkommen hit!!

Tack
  • FruGast
    Linkaa skrev 2017-07-17 17:35:25 följande:

Hej alla blivande mammor! Behöver lite hjälp... var nämligen tvungen in idag och göra ett vul pga stark mensvärk som hållit mig vaken inatt.. väl där så frågar doktorn vilken vecka jag är i och enligt sista mensens första dag så bör jag vara i vecka 7. Hon kunde inte se något hjärta ticka och tyckte att det såg för litet ut för att vara i vecka 7.

Hon säger inget mer utan avslutar bara med att antingen är fostret redan dött eller ett missfall som kanske kommer snart eller så är det bara fel räknat hur långt gången jag är eftersom min mens har varit jätte oregelbunden och att jag får vänta och se tills vecka 18 på ul...

Gråter floder här, fick inget svar över huvud taget inget om varför jag hade så ont och sen bara sväva i hopp och förtvivlan ifall det redan är dött eller om allt är ok tror ni man kan kräva att få komma på ett till vul på nån vecka eller ska man måsta vänta till ul??

Du ska få en tid om en vecka eg. Det brukar man få. Vilken vecka mätte fostret?
  • FruGast

Vad har ni för symtom?
    Jag har gasig mage, kissnödig och så spänner det över livmodern.

• FruGast

Jag håller mig här i tråden. Då jag inte vill att någon får veta innan vi går ut med det :)

• FruGast
    hggeli skrev 2017-07-21 02:49:28 följande:

Alltså jag blir lite orolig. Har ju symptom som trötthet lite lite småillamående. Men igår fick jag lite rosa vagt vagt rosa i mina flytningar. Idag var de, imorse lite mer rosafärgade. Absolut inte blod men rosa. Och det oroar mig så. Är det nån som har det så?? Dessutom har jag lite molvärk men det är ju normalt för en graviditet också egentligen. Men åh är så rädd då jag fick tidigt missfall för 1.5 år sen så är jag så rädd nu. Har tagit så länge bli gravida igen...

Men har ni rosaaktiga flytningar? Är det normalt? Läste nån annanstans att det ej är helt ovanligt men vet inte om det stämmer.

Vilken vecka är du i?

Jag har inga symtom alls än så länge. Mer än frusen o trött. När jag väntade barn 2010 fick jag en rejäl blödning i vecka 13+ och trodde det var kört. Men han är snart 7 år. Blod behöver inte betyda MF på G. Ljusrosa kan ju vara att ett litet blodkärl brustit nu när livmodern växer eller om ni har haft sex?
    Så kan ett litet blodkärl gått sönder.

Försöka slappna av är det bästa även om det är svin svårt!
  • FruGast
    hggeli skrev 2017-07-21 20:14:33 följande:

Läkaren sa det. Var för vi fick nån infektion förra graviditeten vi födde honom i vecka 21 och han dog ju tyvärr då det var alldeles för tidigt. Läkarna sa därför att för säkerhets skull ska vi undvika sex denna graviditet.

Men jag vet. Känns väldigt länge vågar dock inte gå emot läkarna :( även om det är sjuuukt länge. Men vad gör man inte för sitt barn. Vi för försöka mysa på andra sätt bäst det går. :)

Jag vet inte varför de tror det skulle kunna påverka om de tror jag har lättare då infektion hmm. Har faktiskt ingen aning. Men vi är ju skiträdda också efter att ja tappat ett barn sådär.

Beklagar, har också förlorat en bebis i vecka 20. Men efter det blev jag gravid igen och han är världens busigaste lilla kille ???? Ligger här bredvid mig o sover.
  • FruGast
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Beror på vilken Mvc du väljer :)
  • FruGast

Nu finns det en Bf mars tråd där vi som inte vill till Facebook kan hänga :)

• FruGast
    Lykkeliv skrev 2017-07-28 21:55:45 följande:

Jag mår helt ok. Nästan för bra och blir orolig för det istället :-/ Aldrig är man nöjd Hahaha Har iaf varit gravid längre den här gången än sist!!

Känner samma. Mår "för" bra
  • FruGast
    Lullabay skrev 2017-07-30 10:18:46 följande:

Haha, ja det kan man undra. Du ser ju ut att vara lika "liten och nätt" som jag (om jag får uttrycka mig så) så det kanske också är därför det syns så tydligt redan :).

Med mitt andra barn så visade jag tydligt i v. 15 där någonstans. Men som sagt, blir väl ännu tidigare denna gången :P.

Jag är smal men på mig syns de inte förens efter v 20 ;)
  • FruGast
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-06 21:35:54 följande:

Finns det fler här som väntar nr 5?

Jag gör
  • FruGast

Tjejer. Gjorde ett vul. Jag trodde att jag va i vecka 6+5. Enligt positiva ältest o när vi hade sex. Men enligt vul är jag i vecka 6+0 och hjärtat slog. Jag har nu googlat CRL tabeller och då stämmer inte måtten från vul.

• FruGast
    Sofiiakarin skrev 2017-09-04 12:47:13 följande:

Ska på KUB ultraljud på torsdag. O börjar bli så himla nervös.. ligger o tänker på MA. Har ju sett bebis på VUL v7. Med ett tickande hjärta osv... Men börjar bli så himla paranoid o orolig att de ska vara allvarligt fel eller att det är dött.. :(

Vill bara ha de gjort o ha ett litet foto på vår lilla... :( :(

Hur gick det?
  • FruGast
    Hoppsan2016 skrev 2017-09-05 23:18:26 följande:

Vi fick svar igår =) Allt är bra, och vi kollade även könet. När det är barn nummer 5 så vill man veta hehe

Väntar oxå nummer 5 och vill också veta :)
  • FruGast
    Hoppsan2016 skrev 2017-09-11 14:25:46 följande:

Ska ni kolla på UL? Spännande =)

Ja om vi kan få veta så vill vi! Hoppas på en samarbetsvillig bebis. Om där ens är en bebis ;) just nu känner jag mig väldigt ogravid
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?