Inlägg från: Theryd87 |Visa alla inlägg
  • Theryd87

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!
    Hittade denna tråd nu på morgonen och tänkte hoppa in =)
    Fick ett fint + igår och är så himla glad och vill gärna vara med och följas åt, bf 21/3 <3

Försökte även hitta gruppen marsbarn/bebis på fb men hitta den inte =( 

Kram från mig =)

• Theryd87
    Jensan911 skrev 2017-07-18 08:44:01 följande:
    Grattis! Är det första?
    Tack! Ja det är vår första =D
  • Theryd87
    nalg skrev 2017-07-31 13:51:10 följande:

Är det bara jag som fått nån kris nu och vet inte alls om jag vill detta längre ???? Känns inte alls bra, vad har jag gett mig in på. Är inte ett dugg glad eller förväntansfull, bara ledsen. ????

Nej du är inte ensam. Tror det är mina hormoner som spökar och jag är väldigt känslig för förändringar i min kropp... Är så himla lycklig ena dagen och nästa (ibland samma dag) vill jag bara gråta och ifrågasätter mitt val att bli gravid.
    Min största oro är nog att kunna ta hand om barnet, jag får panik när jag inser att jag faktiskt är gravid och ska föda ut ett nytt liv till denna värld, där JAG (och min man givetvis) har ansvaret för att detta barn ska må bra...
    Som jag säger till min man, vi har ändå flera månader på oss att förbereda oss och ställa in oss på vår nya verklighet, det kommer gå bra <3
  • Theryd87
    nalg skrev 2017-07-31 22:41:02 följande:

Var på inskrivning på MVC i fredags, väldigt tidigt kan jag tycka? V 5. Tog blodprov och idag blev jag uppringd av en bm som sa att mitt tsh var förhöjt och jag hade fått recept på levaxin som jag genast skulle börja ta. Fick en tid för läkare imorgon... alltså jag är fullt frisk fö, känns inte alls kul :-/

Var inte orolig, det är inte så ovanligt att en del får äta levaxin under sin graviditet, det är mycket för att sköldkörteln blir mer belastat pga alla hormoner i omlopp. Troligtvis kommer du få trappa ner och sen sluta med levaxinet efter födseln. Om inte så vänjer man sig fort vid att ta det, har ätit levaxin sen 2010 pga min hypo =)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?