Inlägg från: Jensan911 |Visa alla inlägg
  • Jensan911

Bf mars 2018 följas åt?

Hej!

Gravid med andra barnet beräknad 19/3. Första graviditeten var ett helvete med hyperemesis. Sjukskriven från vecka 8 till hon föddes i 36+. Är nu i vecka 4+6 och har redan fått börja med illamåendetabletter, men hoppas på att det inte blir lika illa denna gången!

Min dotter blev 1 i maj, vi ville ha 2 år mellan barnen och blev gravida på första "försöket"! Vid förra graviditeten sa jag ALDRIG MER, men man glömmer som väl är, och det är SÅ värt det!

Vill också gärna vara med i någon fb-grupp!

• Jensan911
    Theryd87 skrev 2017-07-18 08:01:38 följande:

Hej!

Hittade denna tråd nu på morgonen och tänkte hoppa in =)

Fick ett fint + igår och är så himla glad och vill gärna vara med och följas åt, bf 21/3 <3

Försökte även hitta gruppen marsbarn/bebis på fb men hitta den inte =( 

Kram från mig =)

Grattis! Är det första?
  • Jensan911

Stämmer detta:

Om man fortsätter ta gravtest och de blir starkare/håller sig starka så är allt bra där inne? Om de blir svagare så står det inte rätt till?

Jag gjorde ul (privat) i vecka 7+6 när jag väntade dottern, eftersom jag knappt kunde tro på att jag var gravid. Jag var nojig och orolig hela graviditeten men jag kan inte minnas att det var såhär extremt... Jag har varit gravid en gång och det resulterade i min dotter, men nu är jag livrädd att något ska hända mitt lilla frö...

Ska försöka övertala sambon att vi ska göra ett tidigt ul denna gången också, så jag kan bli lugn...

• Jensan911
    jess06 skrev 2017-07-21 12:20:13 följande:

Nu har illamåendet och extrem trötthet slagit till för mig. Många känner ju en viss lättnad med symtom men inte jag. Jag får hela tiden för mig att jag blöder och den här mensvärken (som är normal) gör att jag hela tiden tror att det är början på missfall. Jag blir så trött på mig själv :(. Jag talar hela tiden om för mig själv att jag inte kan påverka eller förhindra ett missfall och att jag borde glädjas åt detta istället för att vara orolig men det hjälper inte.

Åh Gud jag också! Molande värken och känslan av att det kommer blod...
  • Jensan911
    Hejsanhoppsan90 skrev 2017-07-23 22:10:25 följande:

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

Det beror helt på kommun och mvc! De allra flesta gör inget "i onödan", alltså om det bara är för att man vill. Nojig och orolig är ju tyvärr i princip alla... Jag kommer göra ett privat i Malmö (Emma ultraljudsklinik, rekommenderar!!), precis som jag gjorde när jag väntade dottern. Bara för att lugna mig själv och se att allt är bra

Rutinultraljudet i vecka 18-20 "ingår" ju, det får alla!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?