Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

Bf mars 2018 följas åt?

Nu hoppar jag också in här :) 26 år och bf 10 mars med andra barnet. Testade i onsdags och det blev jättesvagt plus, sen digitalt i torsdags och då stod det "gravid 2-3". Tog nytt vanligt test idag och andra strecket var tydligare än sist. Men är ändå så himla orolig. För ma och ofostrig grav. Skulle vilja göra privat ul men maken tycker att det är onödigt... Jag försöker njuta men jag är orolig. Speciellt eftersom jag inte känner några symtom. Bara lite molvärk emellanåt, och så är jag svullen, ser ut som att jag är i v 20 efter måltider :p Skönt att inte må illa men det gör att det känns ännu mer overkligt... Har någon tips för hur man kan slappna av och njuta?? Såhär ser stegringen på testen ut.

• regndroppe
    regndroppe skrev 2017-07-16 20:18:34 följande:

Nu hoppar jag också in här :) 26 år och bf 10 mars med andra barnet. Testade i onsdags och det blev jättesvagt plus, sen digitalt i torsdags och då stod det "gravid 2-3". Tog nytt vanligt test idag och andra strecket var tydligare än sist. Men är ändå så himla orolig. För ma och ofostrig grav. Skulle vilja göra privat ul men maken tycker att det är onödigt... Jag försöker njuta men jag är orolig. Speciellt eftersom jag inte känner några symtom. Bara lite molvärk emellanåt, och så är jag svullen, ser ut som att jag är i v 20 efter måltider :p Skönt att inte må illa men det gör att det känns ännu mer overkligt... Har någon tips för hur man kan slappna av och njuta?? Såhär ser stegringen på testen ut.

Glömde ju bilderna!

• regndroppe

Senaste veckan har jag känt mig svullen om kvällarna.., ikväll inget alls! Svullenheten har varit i princip det enda symtom jag haft, förutom lite molvärk då och då... Usch.., nu känner jag mig mer orolig :( Bör vara i v 6+1 och känner inget alls! Hade jag inte sett tre plus framför mig hade jag inte trott att jag var gravid.

• regndroppe
    Lullabay skrev 2017-07-17 19:57:42 följande:

Känner mig inte så hoppfull nu....började blöda...ordentligt! :((

Fan fan fan :(

Åh, har du möjlighet så åk till akuten och kolla upp det direkt! Om det är dåligt besked så får du det svart på vitt då sas, istället för att gå och tänka på vad det kan vara.

Hoppas på det bästa! <3

• regndroppe

Några nära vänner till oss vill inte gratulera till graviditeten. De frågade bara "har ni kollat så där verkligen är något? För det hände "xxx", de gjorde ul och så var det tomt. Så det kanske är bäst att kolla det först..."

Sen började de prata om annat, som om inget hänt. Fy så ledsen, besviken och orolig jag är. De vill inte alls glädjas utan bara antydde att det skulle vara ofostrigt :( Det lugnar inte precis en som redan är orolig :(

• regndroppe
    KarinIngrid skrev 2017-07-18 18:55:57 följande:

Vilken tråkig inställning de har! Förstår att det känns jobbigt.

Men försök att inte ta till dig av det!

Fortsätt tänk positiva tankar! ??

Tack!! <3 Får försöka göra det...
  • regndroppe
    Lykkeliv skrev 2017-07-18 23:00:09 följande:

Men så ledsamt! Varför har de den attityden? Har de svårt för att få barn och är typ avundsjuka tänker jag!?

Verkligen! De har barn och vill inte ha fler. Fattar inte alls varför man säger så. Vi var ju superglada och taggade på att berätta och prata om det och så fick vi den reaktionen.... Snopet :(
  • regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-19 01:09:17 följande:

Håller med andra. Konstig reaktion. Har aldrig haft nån vän som sagt så.

Äh men de menade förhoppningsvis inget. Kanske vara var klumpiga. Men kanske du ska säga du vart lite ledsen ? Är det en bra vän som är äkta tror jag man kan va ärlig :)

Kram.till dig

Tack så mycket <3 Jag försöker tänka bort det bara. Tror inte det hade gjort skillnad om jag tagit upp det igen tyvärr.
  • regndroppe
    MistyM skrev 2017-07-19 16:40:42 följande:
    Vi är väldigt glada för din skull i alla fall :) Som normala människor skulle vara om någon plussat ;)
    Precis!
    MistyM skrev 2017-07-19 16:39:26 följande:

Jag har fått inskrivning i Augusti, det datumet kommer jag vara i v.8. Vet ni om de brukar göra VUL/UL på ett sådant första besök? 

Nej, det brukar det inte. Man göra KUB vid v 12-13, hos oss erbjuds personer över 35 år att göra det.Det är olika mellan olika landsting. Det enda ultraljud vi har är rutin (rul) vid v 19-20. Jag kommer med största sannolikhet boka ett privat att göra i v 12-13.

• regndroppe

Vissa privata klinker erbjuder kostnadsfria tidiga ul om man får remiss från sin ordinarie mvc. Någon som vet om mvc brukar vara villiga att skicka remisser för "vanlig" oro..? Grejen är ju att om jag får remiss blir ultraljudet gratis, om jag bokar själv kostar det 800...

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?