Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

Bf mars 2018 följas åt?

[quote=77777268][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-06-21 22:19:21 följande:[/quote-nick][/quote]

Har skickat meddelande till dig :)

• Zora
    Zora skrev 2017-07-11 08:03:06 följande:

[quote=77777268][quote-nick]Lykkeliv skrev 2017-06-21 22:19:21 följande:[/quote-nick]

Har skickat meddelande till dig :)[/quote]

Hmm. Ser inte ut som citeringen fungerade.. har iallafall skickat meddelande till dig Lykkeliv
  • Zora
    SupZan skrev 2017-07-19 08:58:08 följande:

Även om gruppen är hemlig så så synd den på flödet ändå. De kommer upp förslag på grupper som dina vänner är med i så kan man kolla å de spelar ingen roll hur hemlig den är utan det syns där, så jag vill inte gå med förens alla i min familj vet osv :)

Jag fick ju reda på min kompis graviditet på de sättet så jag vågar inte chansa på fb. :)

Den grupp som det finns länk till i tråden här ovanför är inte hemlig, så den kan man få upp även om den är stängd. Jag kommer inte att gå med i den.

Men det finns en annan grupp som är hemlig Marsbebisar2018, den kommer inte upp som förslag, man kan inte se vilka som är med, den går inte att söka efter. Helt hemlig alltså!
  • Zora
    Lykkeliv skrev 2017-07-19 21:24:03 följande:

Hej allihopa!

Såg att det diskuterats om en länk till gruppen på fb! Vad är det för länk? Jag har inte skrivit ut nån länk till gruppen.

För det går inte att söka upp någon av grupperna då de är hemliga och inte bara sluten som en del andra är.

Vill ni bli tillagda i gruppen på fb så skicka PM till mig eller goaround med info om ditt namn, var du bor och beskrivning av din profilbild så lägger vi till er

Några sidor bakåt finns en länk till en grupp som bara är stängd, inte hemlig (om det nu inte är ändrat nu) inlägg #706 tror jag det var
  • Zora
    Zora skrev 2017-07-19 22:07:07 följande:
    Några sidor bakåt finns en länk till en grupp som bara är stängd, inte hemlig (om det nu inte är ändrat nu) inlägg #706 tror jag det var
    Länken går inte till någon av "våra" grupper, utan verkar vara någon nyskapad grupp
  • Zora
    Jensan911 skrev 2017-07-20 21:56:24 följande:

Stämmer detta:

Om man fortsätter ta gravtest och de blir starkare/håller sig starka så är allt bra där inne? Om de blir svagare så står det inte rätt till?

Jag gjorde ul (privat) i vecka 7+6 när jag väntade dottern, eftersom jag knappt kunde tro på att jag var gravid. Jag var nojig och orolig hela graviditeten men jag kan inte minnas att det var såhär extremt... Jag har varit gravid en gång och det resulterade i min dotter, men nu är jag livrädd att något ska hända mitt lilla frö...

Ska försöka övertala sambon att vi ska göra ett tidigt ul denna gången också, så jag kan bli lugn...

Stämmer inte skulle jag säga. Mina stegrades "som dom skulle" men fick MA i v.8. Graviditeten avstannad sedan ca v.5-6. Tog ett digitalt test 3 dagar efter att de bruna flytningarna startade och fick 3+. Samma eftermiddag konstaterades MA:t med VUL.
  • Zora
    lilaemma skrev 2017-07-23 06:17:08 följande:
    Hur hittar man dig?
    Du skickar PM här på familjeliv
  • Zora
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

Det ser inte svagare ut.

Ingen idé att fortsätta testa när man väl fått positivt tycker jag. Det säger ingenting om det kommer bli MF/MA eller gå bra.

Senast när jag fick MA i v.8 (avstannat i v.5-6) tog jag ett test tre dagar efter jag började få bruna flytningar, samma dag som det började blöda mer och det visade 3+ . Testerna började inte bli svagare förrän EFTER allt kommit ut.

Vet att det är svårt att låta bli att testa och analysera, men slösa inga fler tester tjejer! Ni är gravida!!!
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 17:54:53 följande:

Någon mer som inte har någon växtvärk?

Jag! Känner inget särskilt alls i magen. Tycker jag borde känna mer (3:e barnet). Enda som känns är något större bröst. Kanske kan inbilla mig lätt illamående ibland, men kan lika gärna bero på något annat. Lite oroad är jag eftersom det slutade med MA senast. Då hade jag symptom som liksom aldrig förvärrades. Har mått illa de två tidigare graviditeterna som gick bra, så känns konstigt om jag inte ska göra det nu. Är iof bara i 5+6 och har för mig att det har dykt upp runt v.7 med de andra.
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 19:12:38 följande:
    Jag förstår din oro, jag oroar mig också. Känns ju konstigt att inte känna något alls från magen, man börjar ju undra om det växer som det ska. Nu är ju jag inte så långt gången än..

"Min" BM sa sist att de flesta känner inga symtom innan V.7 så det är ju ett litet tag kvar. Men lite växtvärk borde man väl känna? :/

Hade du mycket symtom och växtvärk med dina barn?
    Med första hade jag rätt mycket växtvärk. Minns att jag tyckte att det var en väldigt obehaglig känsla i magen. Mådde illa också. Minns inte vilken vecka det började i. Plussade 2 v efter BIM pga att vi inte alls försökte få barn och jag trodde bara mensen var sen.

Med andra tror jag faktiskt inte att jag kände så jättemycket växtvärk, men jag mådde illa från v.7 till ca v.17.

Med MA:t kände jag ungefär som nu, lite mer "växtvärk" (kanske var dåligt i det fallet) skillnaden från tidigare graviditeter var att det aldrig blev värre med illamående tex. Snarare mattades symptomen av (förutom växtvärken som blev mer, vilket antagligen var förberedelse för att stöta ut det)

Går in i v. 7 imorgon (6+0) så jag hoppas nästan att jag ska börja må lite illa snart (kommer förhoppningsvis få ångra att jag sa så) Hade känts bra på nåt sätt.
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 19:14:42 följande:
    Min förra graviditet slutade också i ett MA men jag försöker tänka att risken för att det händer igen borde inte vara så hög?

Den här gången är det banne mig våran tur! <3
    Ja nu måste det vara vår tur!
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-23 22:53:06 följande:
    Då har du ändå känt det lite olika dina graviditeter. Men hua för att må illa från V.7-17 måste ha vart jobbigt. :/

Jag hade inte heller så mycket symtom och det jag hade började avta mer och mer från V.7 när jag fick mitt MA..

Jag förstår vad du menar med att vilja känna/ ha symtom bara för att känna att graviditeten fortskridet som den ska. Det är ganska jobbigt också att inte känna något, speciellt när man har dåliga erfarenheter i bagaget.
    Ja det var rätt jobbigt :p som tur var kräktes jag aldrig, men hade som ett konstant illamående, urk.
  • Zora
    hggeli skrev 2017-08-03 12:18:02 följande:

Hörni fanns det nån Facebook grupp eller hur var det? Är den full? :)

FB grupp finns. Beskrivning hur du går med finns i trådstart, dvs PM till Lykkeliv med namn och beskrivning av profilbild på FB :)
  • Zora

Är i 7+4 idag och jag är lite orolig att det inte är som det ska.. Mår inte alls illa, med mina första två mådde jag illa från ca 6+0. Har ingen växtvärk, kanske spänner det liiite ibland och är inte ovanligt trött.. typ inga symptom alltså. Enda är att jag känner lite spänningar i brösten ibland.

Hade ett MA i juni och då fick jag inte heller några direkta symptom.. det upptäcktes den här dagen, 7+4.. hade då haft bruna flytningar några dagar, är rädd att det är samma sak igen.

Ska på VUL på onsdag, så då får jag ju veta, men finns det fler här som inte har några symptom i ungefär den här veckan som ändå sett ett foster? Någon som varit gravid tidigare där graviditeterna skiljt sig åt mycket? Kan illamåendet komma senare än ungefär nu?

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?