Inlägg från: Nrk79 |Visa alla inlägg
  • Nrk79

Bf mars 2018 följas åt?

Hej alla! Plussat och är i vecka 6. Troligt bf är 15/3. Är så roligt att återigen få vara gravid!! Vet att det blir sista gången om allt går som det ska så ska passa på att njuta!

Är lite äldre (38 år) och har en liten kille på 16 mån (född 17/3-16). Så barnen kommer få väldigt nära mellan sina födelsedagar! Haha! Sambon har också en son på 18 år.

Hoppas allt är bra med er och era magar! Någon som varit på ul än?

• Nrk79
    Linn och Robin skrev 2017-07-19 20:06:49 följande:

Är det någon här som tänkt göra NIPT (non invasive prenatal test)?

Linn
    Hej! Om det är så att kub-testet ger dåliga odds så kommer jag göra det. Har gjort fvp och jag skulle aldrig göra det igen - men det är självklart upp till var och en.
  • Nrk79
    regndroppe skrev 2017-07-20 10:28:41 följande:

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

Jag kände inte så mycket under mina förra graviditeten och jag känner bara av typ trötthet, mer hungrig ibland, kissar lite o ofta och humör som heter duga. Märker inget kring illamående eller ömma bröst. Jag vet att det är ok att inte känna något oxå så tänk positivt! Är du orolig så be om ett vul! :)
  • Nrk79
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:19:49 följande:

Då kan jag meddela att vi fortfarande är gravida!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) bf 7/4 enligt vul. V9 (8+0) bf 4/3 enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM. Efter det går jag gärna med i någon aktuell fbgrupp Vilken bäst dag det här blev <3

Stort grattis! Härligt! :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?