Inlägg från: nalg |Visa alla inlägg
  • nalg

Bf mars 2018 följas åt?

Eleot skrev 2017-07-24 21:30:11 följande:

Klart du får :) alla mina graviditeter har förlossningen startat i slutet av v.37/38 så dom vågar inte vänta längre, jag har opererat min rygg 2ggr så efter min första förlossning (vaginalt) så valde vi kejsarsnitt för ryggen inte orkar med samt vill dom inte ge ryggbedövning pga min steloperation av ryggen. Men kan ju inte påstå att KS var speciellt mycket enklare utan det har sina för/nackdelar det med..dock andra kejsarsnittet kom från ovan och gick hur bra som helst utan någon som helst kompl.

Detta är just det jag själv funderar på, är stelopererad (också opererad 2 ggr) efter en olycka och första barnet föddes med "humant snitt" efter tre dagars igångsättning i V 42 utan framgång. Läkaren sa att "blir det fler barn för dig så blir det planerat snitt för detta gör vi inte om" Det var tuffa dagar och ryggen var helt paj i någon månad efter. Är gravid igen nu men bor i ett annat län, kommer jag kunna få ett snitt ? Hur går man tillväga? Är rädd att behöva gå igenom det där igen...
  • nalg
    Eleot skrev 2017-07-24 23:43:38 följande:

Det är bara att prata med din Mvc/Bm och förklara vad läkarna sagt vid din tidigare förlossning, så när dom skickar remiss till det sjukhus du vill föda på så finns detta antecknat, sen kommer läkarna kontakta dig inför förlossning och då är det bara att stå på sig att det är kejsarsnitt du vill ha.

Tack så mycket för ditt svar! Känns ju hoppfullt då :)
  • nalg

Hej

Skrev ett inlägg tidigare men presenterade mig inte.

Oplanerat gravid med andra barnet (har en pojke på 5år med en annan man som jag inte sett på lika länge. Jag är själv 34år. Efter några sömnlösa nätter har jag nu bestämt mig för att "gå vidare" med detta. Nu känner jag mest panik inombords och har inga fysiska symptom öht förutom att jag gråtit för ingenting ett par ggr haha. 

BF 30/3 

• nalg

Är det bara jag som fått nån kris nu och vet inte alls om jag vill detta längre ???? Känns inte alls bra, vad har jag gett mig in på. Är inte ett dugg glad eller förväntansfull, bara ledsen. ????

• nalg
    Theryd87 skrev 2017-07-31 14:24:31 följande:

Nej du är inte ensam. Tror det är mina hormoner som spökar och jag är väldigt känslig för förändringar i min kropp... Är så himla lycklig ena dagen och nästa (ibland samma dag) vill jag bara gråta och ifrågasätter mitt val att bli gravid.

Min största oro är nog att kunna ta hand om barnet, jag får panik när jag inser att jag faktiskt är gravid och ska föda ut ett nytt liv till denna värld, där JAG (och min man givetvis) har ansvaret för att detta barn ska må bra...

Som jag säger till min man, vi har ändå flera månader på oss att förbereda oss och ställa in oss på vår nya verklighet, det kommer gå bra <3

Skönt att höra att det inte är bara jag :) tack
  • nalg

Var på inskrivning på MVC i fredags, väldigt tidigt kan jag tycka? V 5. Tog blodprov och idag blev jag uppringd av en bm som sa att mitt tsh var förhöjt och jag hade fått recept på levaxin som jag genast skulle börja ta. Fick en tid för läkare imorgon... alltså jag är fullt frisk fö, känns inte alls kul :-/

• nalg
    MaryIng84 skrev 2017-07-31 19:05:01 följande:

Hej alla!

Jag hänger gärna med er som valt att stanna här på familjeliv. Har bf i mars 2018.

2015 fick jag en dotter, jag var nog aldrig riktigt orolig för missfall under den graviditeten. Allt gick som på räls, jag minns att jag mådde lite illa (men inte i vilka veckor) och att jag kände avsky för kaffe och att jag fick kasta min nyinköpta hårspray pga att jag inte klarade lukten. I december förra året fick jag ett tidigt missfall veckan efter jag plussat. I mars i år hände det igen, och i vecka 10-11 nån gång fick jag besked om MA (tror det hade avstannat v 7). Så blev jag alltså gravid igen. Har tagit det med ganska mycket ro fram tills nu, men nu är oron här. Jag har tidigt UL bokat på tisdag nästa vecka och ju närmre jag kommer ju större blir oron. Jag har så svårt att släppa analysen av mina symtom, jag har känt av lätt, lätt illamående vid ett fåtal tillfällen (är ni fler som inte mår direkt illa). Däremot är magen svullen och brösten otroligt ömma. Inför nästa vecka försöker jag ställa in mig på båda potentiella besked, men innan dess, är ni fler som inte plågas av illamående symtom?

Håller tummarna för er alla!

Jag mår inte alls illa, bara ömma bröst, det är allt. Hoppas det går bra för er denna gång,
  • nalg
    lilaemma skrev 2017-07-31 22:43:11 följande:

Vad bra att de upptäckte det så tidigt! :)

Jo Sverige är ju fantastiskt på det sättet, undrar bara vad detta innebär för barnet och mig.
  • nalg

Undrar med prinsessan Madeleine och är med här i gruppen :) har ju också BF i mars 2018

• nalg
    Xadime skrev 2017-09-12 22:12:46 följande:

Jag är i vecka 13, bf 22/3. Två barn sen tidigare. RUL 25/10... orolig och nervös för det... bara förväntansfull tidigare gånger men nu väldigt orolig för att nåt ska va fel...haft tur att få två friska så det känns som kan man ha tur en gång till...

Känner likadant men så tänker jag på "familjen annorlunda" eller "17 and counting" kan de få så många friska barn så finns det hopp för oss. Sjukt nervös dock, känns som allt är "skadligt" och så känner jag mig knappt gravid. Syns inget och känns inget.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?