Inlägg från: Hejsanhoppsan90 |Visa alla inlägg
  • Hejsanhoppsan90

Bf mars 2018 följas åt?

Bell13 skrev 2017-07-15 12:48:41 följande:

Jag har fått missfall. Gick ur fb-gruppen. Önskar alla ett stort lycka till.

Beklagar.
  • Hejsanhoppsan90

Hej jag är med i tråden! Plussade svagt i förrgår och i går tog jag cb digital test och det stod gravid 1?2. Jippie! Första barnet. Är enligt preglifeappen jag laddat ner i vecka 4+4 och BF 19/3. Hoppas allt går hela vägen bara. Lycka till alla andra också!

• Hejsanhoppsan90

Hej. Någon som vet hur det fungerar med ultraljud i skåne? Får man be om ett tidigt för att "man vill"? Sen betala för ett till senare eller hur fungerar det? Jag vill bara veta att allt är okej och sluta vara nojjig.

• Hejsanhoppsan90
    Starlights skrev 2017-07-25 09:34:58 följande:

Gick precis in i vecka 7 (6+0) och känner mig sååå trött.. jag och sambon har semesterplaner som innebär ganska mycket motion och långa turer. Funderar bara på hur jag ska orka allt. Känns inget kul att behöva ställa in, men å andra sidan måste man väl lyssna på kroppen också..

Jag är också i vecka 7 (6+0) idag. Kul!
    Hoppas du orkar med resan och slipper ställa in. Orken kanske infinner sig igen.
  • Hejsanhoppsan90
    Lullabay skrev 2017-07-29 10:35:21 följande:

Så...mina två tidigare graviditeter har jag som sagt aldrig haft symtom så här tidigt i graviditeten. Med min första hade jag inga alls under de 8 månader jag var gravid. Med min andra så fick jag en del foglossningsbesvär men annars inget annat, och det var senare.

Men denna gången...uhh. Jag har finnar lite här och var (har jag aldrig annars), jag har molvärk som tuuusan, brösten känns som ballonger (lite ömma också) och jag vaknar 5 gånger per natt och behöver gå på toaletten.

Till råga på det så ser magen ut som nedan bild. Är det någon annan som är såhär "uppblåst"? Ser ju ut som om jag vore i v 17 typ. Kommer bli svårt att dölja detta när jag är tillbaka på jobbet efter semestern...

Är i v7 för övrigt (6+6).

Är i vecka 8 (7+1) och är med så uppblåst. Vaknar numera 3 gånger per natt och behöver kissa. Så jobbigt....mår illa på morgonen och måste nog äta direkt för att komma igång mot jobbet. Man vill ju bara vara hemma och ligga i soffan när man mår illa. Jag har snart semester och kan dölja magen lite tills jag kommer tillbaka och förhoppningsvis berättar då :)
  • Hejsanhoppsan90

Hej alla, måste skriva av mig lite! Usch mår så dåligt. Mår nu illa mest hela tiden. Kan knappt äta. Får småäta hela tiden men bara det jag verkligen är sugen på.. är hemma från jobbet idag o tänkte vara resten av veckan. Klarar inte av att jobba. Jag sov hela förmiddagen idag och nästan hela eftermiddagen. Så glad att jag inte kräks men är helt slut, som om jag har influensa.

Ska utomlands i helgen och är så rädd att jag bara ska vara sängliggande där med, lagom kul? Ringt bmm i dag och bett om Lergigan och de skulle ringa tbk på efm (de ringde inte tbk igen o inget recept på apoteket) så får ringa imon igen och fråga vad som hände? Postafen 2 gr om dagen hjälper inte längre. Står knappt ut längre. Så glad att sambon har semester och tar hand om allt och mig....

Är i vecka 9 (8+1).

• Hejsanhoppsan90
    Oculyzer skrev 2017-08-10 08:48:53 följande:

Jag var utomlands när illamåendet startade och då hade jag inte ens Postafen att tillgå   så se till att få kontakt med dom så fort som möjligt för annars blir det ingen rolig resa. Bara ring och kräv att bli uppringd idag för det tar oftast en till två dagar innan en läkare skriver ut när de fått meddelandet från sköterskan.

Ha inte press på dig själv att du måste vara ute i det fina vädret hela dagarna utan tillåt dig själv att ta en tupplur och siesta mitt på dagen. Att sola kan ge fläckvis pigmenteringar så tänk på att smörja in dig med hög solskyddsfaktor och undvik solen mitt på dagen.

Håller tummarna att du får Lergigan utskrivet och att resan blir bra!

Usch stackare! Hämtat ut Lergigan nu. Kunde äta hela min tacomåltid, diska och har inte mått illa sen jag tog den för nån timma sedan. Woho!! Har inte tagit en tupplur ens. Tror Postafen gjorde mig trött. Ska jobba imon o sen har jag semester i 2 v. Är utomlands sönd-fre. Ska ta det lugnt och inte ateka i solen för det kmr jag nog inte ens orka. Skönt att komma iväg bara. Jag måste ha hög spf iaf i ansiktet för jag får lätt fläckar. Hade en medicin innan som gjorde det men nu när man är gravid är det också risk för fläckar så ska fortsätta med spf 30/50. Tack! Va glad jag är att jag mår bättre.
  • Hejsanhoppsan90
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 

Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 

Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Grattis! Längtar också efter första ultraljudet. Vi väntar första barnet. Är i vecka 9 och tänkte nog berätta för min chef imon då jag vill gå ut med det under semestern när vi varit på ultraljudet. Annars har en kollega redan frågat mig om det ???? Fick ju vara ärlig.
  • Hejsanhoppsan90
    Linkaa skrev 2017-08-10 12:09:28 följande:

Är det nån här som har börjat handla någonting?:) är ju första barnet för oss så vi ha ju verkligen ingenting än så länge och vi ha sagt att vi inte ville handla nått förrän tidigast efter rul typ v 19. Men nu fick jag veta av en kompis att vagnen jag så gärna vill ha är på rea på barnbutiken som finns i våran stad... blir sååå kluven om man ska vänta eller handla nu.. är ju bara i vecka 9 (går in i vecka 10 imorgon... ) känns så tidigt att handla nått redan nu..:(

Är i vecka 9 och det enda jag köpt är kläder men det gjorde jag innan jag blev gravid för de var så söta. Vi kommer nog inte köpa så mycket innan vi hittat hus för vår lägenhet o vind är redan full av grejer. Men det "stora" kan ju vänta. Men mysigt o köpa kläder redan, tar inte så mycket plats. Man kan passa på nu när det är sommarrea eftersom våra framtida barn behöver ju vår o sommarkläder inför 2018

Jag har kvar studentrabatt på långa sidor tills okt (slutade plugga i juni) så tänkte passa på innan dess o köpa lite småsaker och tjäna en slant kanske :)
  • Hejsanhoppsan90
    Cizzi86 skrev 2017-08-22 07:55:44 följande:

Hej!följt tråden sen start men inte skrivit ngt, tror jag. Är i v11+4 enligt mina beräkningar. V12+2 enligt bm som gjorde Nipt på oss i fredags. Igår kväll, efter sex, började jag blöda rejält. Det rann ur rött blod i toaletten. Blev jätteledsen och sa till sambon att jag ville åka till akuten, vilket vi gjorde. Har 1,5h till akuten och det hade inte blött jättemycket på bindan när vi kom fram, men när jag gick på toa i väntrummet rann det återigen ur mig. Fick göra gyn undersökning, vul och ul. Bebis levde och hjärtat slog!fatta lyckan när man trodde allt va kört!men läkarn kunde inte se varför jag blödde och sa att det bara var att avvakta och se vart det tog vägen. Fick några tabletter som skulle stoppa blödningen och sen åkte vi hem. Blödde imorse med när hag va på toa men blöder inte igenom bindan på kort tid eller så. Är det ngn här som har erfarenhet av blödningar såhär sent?googlat massor såklart:/ usch va otrevligt när man inte vet vad som händer och allt känns såå osäkert. Är ingen person som är bra på att vänta och hatar att inte ha nån som helst kontroll:(

Va jobbigt och hjälplös man blir när man inte kan göra något. Så glad för er skull att inget hade hänt!
  • Hejsanhoppsan90
    FruL skrev 2017-09-22 14:12:20 följande:

Hej,

Har mailat men inte fått någon invite än :(

Någon som kan lägga till mig? bf 18 mars, första barnet och heter på facebook Kristin M Samuelsson :D

Kram på er tjejer!

Först barnet hör med bf dagen efter dig ????
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?