Inlägg från: Hoppsan2016 |Visa alla inlägg
  • Hoppsan2016

Bf mars 2018 följas åt?

Hej. Får man joina er här? Plussade igår, och eftersom jag kan inte minnas när jag hade riktig mens (mensliknande blödning förra mens) vet jag inte exakt när jag har bf. Men vad jag och mannen räknade ut borde jag va i v 7+4 idag med bf 8 mars

• Hoppsan2016
    hggeli skrev 2017-07-25 11:50:26 följande:

Självklart välkommen :) och stort grattis

Tack :)
  • Hoppsan2016

Var på tidig UL igår =) Bebisen mår bra, och det fanns bara 1 barn (har tvillingar i släkten) så nu har vi berättat för barnen att barn nummer 5 (OMG) är på gång =)
    Är i v 10 nu =)
    Ska nu boka tid för NIPT och även KUB, vill se bebisen igen =)

• Hoppsan2016
    Sofiamy skrev 2017-08-03 08:15:26 följande:

jag såg ju ett positivt vul men oroar mig för KUB, med tanke på åldern kan det ju slå illa, jag ska dit den 23/8 känns som en hel evighet dit! när ska du dit?

Hur gammal är du om man får fråga? Är inte heller superung, på pappret iaf haha

Just därför ska vi göra både kub och nipt.
  • Hoppsan2016
    Lykkeliv skrev 2017-08-03 12:16:18 följande:
    Samma dag som du 23/8 och jag har också åldern emot mig....
    Hoppsan2016 skrev 2017-08-03 10:38:05 följande:

Hur gammal är du om man får fråga? Är inte heller superung, på pappret iaf haha

Just därför ska vi göra både kub och nipt.

Jag är också kommen lite till åren, 38 år. Hur gammal är du?
     Jag är 39 (fyllde i juni och har fortfarande svårt att skriva det haha)
  • Hoppsan2016
    Jezz skrev 2017-08-10 09:19:22 följande:

Smyger in och presenterar mig, 36 år gammal och gravid med min och min sambos första gemensamma barn, sedan innan har vi 2 var, blir en stor härlig familj med 5 barn. Bebis som beräknas ankomma 2 mars enligt tidigt VUL kommer få syskon födda 2003, 2005, 2006 och 2009, med andra ord en riktig sladdis. 

Var på inskrivning i måndags och nu väntar vi med spänning på KUB den 21/8

Hur mår jag då? 
    Jo tack, senaste dagarna huvudvärk från hell och illamående, gärna på nätterna också. Kräks inte dock men har lite halvsvårt att fungera alla dagar. Är tillbaka på jobbet från semestern och det märks på tröttheten, jösses. Skulle vilja dricka 18 koppar kaffe om dagen men håller mig snällt till 1 eller 2. 
    Ska ha möte med min chef idag och tänkte berätta för henne, kliver ju ända in i v.12 på lördag och har redan fått börja med mamma-byxor så svårt att dölja mycket längre. Har ni andra avslöjat er? 

Är gärna med i FB gruppen också, skickar PM om det :) 

Hoppas få hänga här med er

Kul med fler som väntar nr 5 :)
  • Hoppsan2016
    Jezz skrev 2017-08-10 17:01:36 följande:

Hoppsan2016: ja, eller 3dje för mig men det blir ju en 5:a i familjen :) du också? När är dina innan födda?

5:te för mig :) Har en 00,05,07,16 här :) Äldsta hinner fylla hela 18 år innan bebisen kommer :)
  • Hoppsan2016
    JennyOhlsson skrev 2017-08-10 20:20:04 följande:

Får man hoppa in här ? Plussat med bebis nr 7 och är i vecka 8 nu :)

Grattis och välkommen!!!
  • Hoppsan2016
    Lykkeliv skrev 2017-08-15 19:57:11 följande:
    Min äldsta blir 17 år några veckor efter bebisen är född
    Vad kul med fler som har äldre barn. Min hinner fylla 18 innan bebisen kommer (OMG, jag är ju typ 25 själv ju haha)
  • Hoppsan2016
    Lykkeliv skrev 2017-08-18 01:25:46 följande:
    Japp jag med!! 25 år :-P

Hur känns det tycker du med det stora spannet på åldern? Jag tycker det är enbart positivt. Dottern vet om graviditeten och hon längtar massor
    Bara positivt tycker jag med. Nästan enklare, extra hjälp om/när man behöver det. Mina längtar jättemycket. Lite olika önskemål om könet bara =)
  • Hoppsan2016

Var på inskrivningen förra fredag och lämnade samtidigt blodprov för KUB. I tisdags var det dax för KUB UL. Då fick jag reda på att nån sorry språket mindre smart människa glömde att hämta alla blodprov/prov till labbet den fredag och alla prover har ruttnat!!!! Så vi fick inte reda på KUB siffror =(
    Men enligt UL såg allt bra ut iaf. Bebisen dansade runt i magen och var på huvud hela tiden haha.
    Vi blev erbjudna att lämna blod då igen men eftersom vi valde att göra NIPT och bekosta den själva, struntade vi det. Så i torsdags lämnade jag blod för NIPT och nu väntar spännande på resultatet som borde komma om ca 10-12 dagar.

Går in i v 14 imorgon, vikten är som innan och även alla kläder passar än =)
    Mår illa då och då, hatar vissa lukter, och tvingar mannen att byta om efter han har ätit korv hahaha.

• Hoppsan2016
    Krusbärskompott skrev 2017-08-26 13:26:41 följande:
    Gud så drygt! Men skönt att det finns fler som jag, dvs som kör både kub o nipt. Jag gjorde NIPT privat direkt i v10 så för oss blev KUB mer som en tidig anatomigranskning, typ japp det finns en hjärna, en magsäck, en urinblåsa o mkt annat. Så himla skönt!
    Har du fått resultat från din? Vart gjorde du den?
  • Hoppsan2016
    Krusbärskompott skrev 2017-08-31 14:45:45 följande:
    Ja, gjorde NIPT i v 10+3 och fick svar redan 8 dagar senare så det gick tokfort. Inga avvikelser.

Bor i Skåne så kollade hur möjligheterna såg ut här nere och valde sedan Mama Mia eftersom de skickar till KI och för mig kändes det mycket bättre än att skicka till USA eller nån annanstans långt borta.

Jag ringde dit o fick tid samma dag, hon som bokade bara kollade att jag var medveten om kostnaden... När jag var där fick jag info om att det kunde ta upp till 16 dagar att få svar men det gick som sagt mycket fortare för mig. Tror det är väldigt olika beroende på vilken veckodag de tar emot provet, om det blir nåt trassel med analysen, hur mycket de har att göra etc etc.
    Gjorde oxå på Mama mia i Stockholm då, och idag kollade ifall att, men inget =( Dag 8 idag. Kommer att kolla varje dag haha. Kollade ni kön? Vi ska göra det =)
    Jag fick vänta i 2 veckor innan jag fick göra den, de ville att jag skulle vara inskriven först och det fanns inga tider innan =/
  • Hoppsan2016
    jess06 skrev 2017-08-31 16:52:18 följande:

Jag har börjat bli så rädd. Denna graviditeten var ju inte planerad alls, den blev till trots skydd osv. Vi har ju en dotter på precis 1 år. Jag vet inte om det är hormoner eller vad men jag har börjat bli så rädd för det här med att få 1 barn till så tidigt. Jag är rädd att jag inte kommer orka med det här. Blir så trött på mina tankar.

Min dotter var 14 månader när jag blev gravid, och tro mig man orkar mer än man tror =) Har exakt 24 månader mellan nr 2 och 3 och jag fixade det! Nu är det nr 5 och jag är inte mista orolig. Du fixar det!!!!
  • Hoppsan2016
    efterfest skrev 2017-09-01 17:15:38 följande:

Idag har vi vart på privat ultraljud. Allt såg bra ut och alla organ hade utvecklats som normalt. Han kunde även se att det är en liten POJKE vi väntar! Såå fantastiskt! Nu börjar det bli mer verkligt. Magen är stor & svullen och många på jobbet vet om det. Har BF 7 mars :)

Grattis, vad roligt!!!
  • Hoppsan2016
    Krusbärskompott skrev 2017-09-02 07:44:38 följande:
    Vi valde att inte trycka på knappen där man avslöjar kön. Vi vill ha den överraskningen kvar till förlossningen. =)

Märkligt att det är så olika med tiderna?

Jag är inte inskriven på Mama Mia utan på det ställe som ligger närmast mitt hem. Men jag hade kanske tur som fick en tid samma dag?

Jag tog mitt prov på en onsdag och fick svar torsdagen efter. Vet flera som tagit på torsdagar o inte fått svar förrän tisdag-onsdag 2 v senare. Så det är nog olika.

Lycka till, det är en vidrig väntan!
    Vi fick svar igår =) Allt är bra, och vi kollade även könet. När det är barn nummer 5 så vill man veta hehe
  • Hoppsan2016
    FruGast skrev 2017-09-06 06:35:07 följande:
    Väntar oxå nummer 5 och vill också veta :)
    Ska ni kolla på UL? Spännande =)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?