Inlägg från: FrökenLa |Visa alla inlägg
  • FrökenLa

Bf mars 2018 följas åt?

När tänker ni berätta?
    Jag är gravid 7+5 och mår illa, trött och svårt att äta. Det har dessutom börjat synas. Man märker att folk är lite misstänksamma, undrar om vi vill ha fler barn i framtiden osv.
    Jag tänker att jag måste berätta för chefen när jag börjar jobba om 2v, eftersom hon måste fixa vikarie sen också (är förskolelärare). Jag harredan skuldkänslor för att jag kommer vara borta från jobbet. men är givetvis jätte glad att få en till liten guldklimp Hjärta
    Vi har en son sedan tidigare och vill gärna berätta för honom först men då kan man ju räkna med att han kommer berätta för alla :) Hjärta
    Chefen kommer ju inte berätta vidare med tystnadsplikt och allt. Men känns ändå som man inte borde berätta för sonen typ samtidigt. 
    Kommer vara i v10 då och jag vet att man helst ska vänta till v12.
    Hur tänker ni göra? någon som berättat redan?

• FrökenLa
    Fral13 skrev 2017-07-31 11:55:18 följande:
    Jag behöver också berätta för chefen att jag bara ska jobba i fyra månader innan jag går hem igen. Är fl just nu med sonen så har otroligt dåligt samvete för det. Att jag sviker chefen och kollegorna igen.

Eftersom jag är fl och inte på jobbet så måste jag åka dit någon dag innan jag ska börja jobba igen och göra upp en plan. Kommer troligen bli i sep så då är jag antagligen i v12-13 skulle jag tro.

Förra gången berättade jag för chefen i V8 eftersom jag var tvungen att komma och gå lite på jobbet för att kunna ta mig till och från MVC. Nackdelen med att ha lång väg att pendla.
    Super kul för barnen att ha syskon så nära i ålder.

Tråkigt att man ska behöva känna att man sviker men jag har precis samma känsla. den finns där även när man vabbar eller är sjuk också.

Ja pendla kan inte vara roligt. jag har 5 min till jobbet hemifrån och 10 min till MVC så känner mig väldigt lyckosam där.
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-03 13:23:17 följande:

Har varit sååå himla trött den här veckan alltså.. I tisdags somnade jag på soffan och sov nog ett par timmar, igår orkade jag inte göra något alls mellan lunch och middag, låg bara i soffan. Samma känsla idag..

Huuuur ska jag orka börja jobba efter semester nu på måndag? Jag jobbar på förskola, så har ju full rulle och massa barn runt omkring mig heela tiden, inte direkt så att man kan lägga sig ner och vila.. :O 

Jag känner precis likadant som dig. Jätte svårt att hålla mig vaken.

Börjar den 14/8 och det är samma dag som inskolningarna kommer (det är jag som ska hålla i dem). Måste dessutom berätta för chefen då också att jag är gravid.

Har du berättat för din chef? Mår du bra i övrigt? Har du hittat ngt som gör dig lite piggare?
  • FrökenLa
    Stellan11 skrev 2017-08-04 07:38:47 följande:

7+6 idag, har inte ringt mvc än för inskrivning. Åker ändå utomlands om två veckor så blir borta v11-13 så måste ju bli när jag kommer hem! Har ni andra ringt o bokat än? :)

Jag har ringt och bokat.. fick tid 1/9 så långt fram. Men de gav mig remiss till kub över telefon för de ska ske samma vecka. Känns sent för inskrivning men får gå????
  • FrökenLa
    Stellan11 skrev 2017-08-04 10:59:48 följande:

Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s

Ja man tycker att sjukvården i vårt land borde ha samma rutiner. Man blir ju fundersam när de är så olika.
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-04 11:01:07 följande:

Nej, jag går in i vecka 9 den vecka som jag börjar jobba, så vill inte berätta än. Det är ju ingen brådska för dem på mitt jobb att veta tänker jag. Vill håll der för mig själv till minst v 12.

Mår väldigt bra i i övrigt, förutom tröttheten. Det svaga illamåendet jag haft tidigare har inte blivit värre, nästan lite bättre. Går och kissar ofta, ömma bröst, men annars mår jag bra.

Har dock inte hunnit boka inskrivningssamtal hos barnmorskan än, så kommer ju behöva åka från jobbet någon dag, får hitta på en ursäkt varför jag åker iväg.

Jag kommer vara i v11 när jag börjar jobba. Är rädd att de kommer synas. Men får se. Berättar någon gång under första veckan tror jag.

Sedan har jag sista veckan i augusti både inskrivnings samtal och kub.

Har du mvc nära?
  • FrökenLa
    Starlights skrev 2017-08-04 23:22:59 följande:

Ah okej. Du får klä dig i lite lösa kläder som inte sitter tight runt magen. ;)

Nja, nära hemma men inte nära jobbet. Sen vet man ju aldrig vilken tid på dagen man får tid. Är så svårt att åka ifrån jobbet, man lämnar ju de andra kort om personal, och de blir ju såklart nyfikna på vart man ska..

Jo precis. Jag fick inskrivning tidigt (innan jobbet). Har tur att börja 9 ibland. Vill inte heller lämna jobbet. Är förskolelärare.

Vad jobbar du med?
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?