Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf mars 2018 följas åt?

Hej på er!

Jag fick lite chockartat reda på idag att jag är gravid Vi hade egentligen planerat att vi skulle bli gravida senare i höst, eftersom jag precis fått jobb som lärarvikarie i två terminer.. Men här står jag nu, gravid, och jag har egentligen inte så bra koll på när jag blev gravid, då min senaste cykel var 44 dagar lång och när ägglossningen är då är inte lätt att veta. Men om jag får gissa så borde BF vara 17/3 än så länge, vilket betyder att jag redan är i vecka åtta! Förstår fortfarande inte riktigt. Men vi är glada såklart, vi skulle ju ändå snart försöka igen, och det går aldrig att planera precis som man vill ändå :) Hoppas jag får hänga på er här!

• Moorii
    PuLoha skrev 2017-08-05 19:33:01 följande:

Grattis och välkommen hit :)

Tack så mycket! :D
  • Moorii

Idag har jag ringt både mvc och en privat barnmorska för ultraljud. Fick tid på mvc redan på onsdag, så skönt! Hon verkade tycka jag skulle komma in så snart som möjligt också, med tanke på hur långt gången jag är.

Ultraljud är bokat till 18/8, vilket känns väldigt långt bort just nu, men de hade ingen annan tid. Bara att gilla läget. Ska ni andra göra ultraljud innan rutinultraljudet? Jag gör det dels eftersom jag inte vet exakt hur långt gången jag är och dels för att jag fick missfall innan jag blev gravid med min son, så vill se att allt är bra.

• Moorii

Någon mer som fryser? Jag har svettats sen min förra förlossning, men nu helt plötsligt fryser jag :S borde vara i vecka åtta.

• Moorii
    MaryIng84 skrev 2017-08-08 21:38:27 följande:

Jag! Jag har haft frossa som ganska tidigt symtom under båda mina graviditeter. Tortyr när man är gravid i december-januari kan jag meddela :)

Skönt att höra att man inte är ensam :) haha, nä, fy. Men tills dess bör det ju vara över i det här fallet, hoppas jag! ^^
  • Moorii
    IamtheRose skrev 2017-08-09 06:43:12 följande:

Der gjorde jag under de förra två graviditeterna, i början åtminstone. Frös ända in i märgen och kunde aldrig bli varm. Vill minnas att det gick över någon gå g efter vecka 12.

Denn gången fryser jag inte ett dugg men har lite andra symptom jag inte hade de andra 2 gångerna. Så skumt!

Aha, verkar inte vara helt ovanligt då. Vilka är dom nya symtomen då? Jag var alltid kissnödig under förra graviditeten, men känner inte alls av det nu..men å andra sidan upptäckte jag inte graviditeten förrän i lördags, och man är inte direkt uppmärksam på det sättet om man inte vet om det. Jag vaknar flera gånger på nätterna nu också, vanligtvis sover jag som en stock.. Vaknade före sonen vid 6 imorse, suck :P
  • Moorii

Jaha, idag kom det blod.. Inte mycket och det verkar ha slutat för tillfället, men jag har gett upp. Blod plus noll symtom inger inte direkt hopp :'(

• Moorii
    Zaxika skrev 2017-08-12 19:50:23 följande:

Ge upp låter hårt. Det kan ju fortfarande vara något därinne, eller hur? Visst har du ultraljud på fredag?

Jo, det är kanske möjligt. Jag fick missfall innan min son blev till, och det var ungefär så här då, minus blodet då det var ma. Så jämför mycket med det och då jag faktiskt var gravid och jag hade alla tänkbara symtom. Ja, det stämmer, har ultraljud på fredag. Får försöka hålla något slags hopp uppe tills dess, om det inte blir övertydligt att det är missfall innan dess då.
  • Moorii
    Zaxika skrev 2017-08-12 21:10:15 följande:

Ja, som sagt jag är ingen expert. Men vad jag hört så kan graviditeter vara olika. Det finns ju inga garantier, men känns dumt att ta ut sorg i förskott? Om det nu visar sig att allt är bra.

Jo, du har rätt i det, min man säger samma sak. Det är svårt när jag precis börjat vänja mig vid tanken på ett barn, då tar det hårt när nåt sånt här händer. Kommer ha fullt upp till veckan med nytt jobb och mycket som händer, så ska fokusera på det och på fredag så får jag veta säkert.
  • Moorii

Och där kom embryot ut :( jag får önska alla er andra lycka till med era graviditeter! <3 Jag lämnar tråden.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?