Bf mars 2018 följas åt?
Tjejer!
Jag är dunderförkyld! Vad för mediciner får jag lov att använda? Tänker främst på nässpray, alvedon å liknande..
Tjejer!
Jag är dunderförkyld! Vad för mediciner får jag lov att använda? Tänker främst på nässpray, alvedon å liknande..
Alvedon går bra men INTE Ipren. Sen rekommenderar de nog mest koksalt som nässpray men det bästa du kan göra är att läsa på förpackning/bipacksedel eller söka upp läkemedlet du brukar använda på FASS.se och läsa under punkten gravid alternativt fråga dem som jobbar på Apoteket vilka läkemedel du kan ta. Det är nästan bäst att fråga där så får du svar från kunnig personal direkt. Hoppas svaret hjälpte men på dessa sätt får du garanterat korrekta svar.
Googla på janusinformationen. Det är en bra sida där man kan söka på dom olika läkemedlen och få bra och tydlig info vad som gäller under grav och amning.
Alvedon kan du ta. Men inte Ipren som tidigare nämnts. Inge heller någon av dom smärtlindrande halstabletterna.
När jag blev sjuk under förra grav så var det alvedon, vila, massa te med honung, vanliga halstabletter, koksaltlösning till näsa och åter vila som gällde.