Inlägg från: Lifl |Visa alla inlägg
  • Lifl

Bf mars 2018 följas åt?

Extremt tidigt för oss och beräknad BF 28/3, plussade svagt idag. Så vet knappt om jag vågar säga att jag också vill gå med i fb-gruppen. Hur gör man?

• Lifl
    Lykkeliv skrev 2017-07-13 22:14:49 följande:

Tack

Var bor du? Alt beskrivning på din profilbild behövs då det finns några till på fb med samma namn som dig

Jag har skickat ett privat meddelande till dig, kan du lägga till mig med?
  • Lifl

Jag skrev nog här någon gång strax efter att jag plussade, var medlem i fb-gruppen ett tag men det skapade lite ökad oro och ångest i början av graviditeten så jag gick ur den.

Vi har tid för planerat snitt den 19/3, och det känns SÅ konstigt att liksom veta bebbens födelsedag den här gången, om det inte sätter igång tidigare. Har en son född 2015 sen tidigare.

Kön vet vi inte, men vi har som många andra listor på både tjej och-killnamn, så vi får se vem det blir som kommer ut.

Mår ganska bra, lite sammandragningar och sjukt mycket halsbränna! Har inte gått upp något under graviditeten, vilket jag vet oroar bm lite. Men jag var något rund innan graviditeten, men det syns att jag gått ner. Får väl hoppas att jag lägger på mig lite nu i slutet.

Kram på er

• Lifl

Kan trösta er som är rädda för snitt att själva snittet är inte det man behöver vara rädd för, utan komplikationerna innan som kan leda till ett akut eller urakut snitt. Det traumat är MYCKET värre!

• Lifl
    KarinIngrid skrev 2018-02-12 22:17:50 följande:

Tack!

Jag är nog mest rädd för efteråt egentligen.

Jag har så väldigt svårt för sår!! Mår illa o blir svimfärdig av bara småsår och klarar inte av att tvätta o lägga om dem :/

Och tanken att de skulle skära i mig får mig att bli svimfärdig :(

Också orolig att återhämtningen ska bli så mycket längre än efter vaginal fl.

Visst gör det ont efteråt, det är verkligen ingen quick fix som vissa verkar tro, men det är inte fruktansvärt heller.

Som jag skrev, det som händer innan tex ett akut/urakut snitt är oftast mer traumatiskt än själva snittet och det som sker efteråt. Skulle en vaginal förlossning avbrytas och läkarna istället bedömmer att snitt är bättre, så handlar ju det i slutändan om ditt barns hälsa, och även om din. Det brukar lösa sig till det bästa
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?