Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Bf mars 2018 följas åt?

BF på onsdag 7 mars och jag är inte mogen enligt BM idag.....tredje barnet !!! Har så jävla ont i svanken så jag kan slå någon just nu ......vill bli mogen åtminstone! Någon mer som är lika frustrerad.....ja bebisen kommer men är så sjukt orolig att nåt kommer gå fel litar inte på vården alls

• änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-03-03 17:19:43 följande:

Och jag är på BF+2 och känner som ni. Kan det inte bara sätta igång!

Tredje barnet, de andra har kommit innan BF så detta är en ny upplevelse - som är sååå tråkig. Min är också fortfarande rörlig vilket gör att om vattnet går måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen för ev intransport så att inte navelsträngen ev hamnar i kläm. Inget jag är orolig för men ändå.

Rastlös, otålig och trött. Får hoppas på bebis i natt... BF enligt sista mens är imorgon söndag så det vore ju passande

Det är precis vad jag oroar mig för att han stryps av navelsträngen.... huvudet ruckbart ev rörligt osäkert besked....vet du om det spelar större roll? Går vattnet nu så kan jag inte ligga ner själv med hund o barn tills på torsdag så känns så där
  • änglarsmå

Ok hoppas jag slipper komplikationer.... önskar så att min tapp mognar så de kan sätta igång mig nästa vecka.... önskar önskar!!!!!!

• änglarsmå

gått 3 dagar över tiden.... känner alla mycket rörelser ? Känner inte lika mycket som jag gjort med de andra,,,,lite på ena sidan så jävla rädd kan inte sova om nätterna BM skrattar och säger nej då det är ingen fara..... seriöst känns som allt är kört känns som nåt kommer hända som inte får....mitt psyke är totalt kvaddat och vet inte vad jag ska ta vägen. Klarat tuffa motgångar som ingen annan men när det gäller detta barn så klarar jag inte mer hur fan ska jag få vården att förstå hur fruktansvärt rädd och nere jag är jag är totalt knäckt precis som bebisen redan är död

• änglarsmå
    Linkaa skrev 2018-03-10 13:19:29 följande:

Vecka 40 idag, va in på förlossningen i veckan då de misstänkte att jag läckte fostervatten.. sitter då där och gör en kurva och bebis hjärtljud låg stadigt på 135 och plötsligt börjar hjärtljuden gå ner och hamnade nere på 50(!)... det kommer inrusandes 4 barnmorskor som vill jag ska snurra från sida till sida och jag fattar ingenting och blir jätte rädd.. då börjar hjärtljuden gå upp igen och det visade sig att bebis helt enkelt tog tag i navelsträngen och klämde ihop den så det kvävde sig själv... fick sen en grundlig undersökning och fick även komma in dagen efter och göra en ny kurva och allt såg jättebra ut :) och det va inte fostervatten utan från en dag till en annan så är det tydligen extremt mycket vattniga flytningar (ursäkta äcklig info) men det är tydligen vanligt när det börjar närma sig enligt bm:) nu vill man bara att den här bebisen ska komma ut så man slipper all oro och krämpor!

Hjälp.... usch vad jobbigt för dig. Vilken psykisk terror detta är.... är 40 + 3 så vill att det drar igång här med tänkte promenad men är ju isgata ute och somnat 3:30 i natt pga tankar i huvudet så blir liggläge idag också.....
  • änglarsmå
    Starlights skrev 2018-03-11 09:57:31 följande:

Och själv önskar jag att jag hade minsta lilla tecken på att något var på gång, vill också känna det där trycket nedåt och förvärkar.. Känns som att jag mår alldeles för bra för att bebis ska komma inom den närmsta tiden..

Lr hur, jag känner typ pyttelite molvärk men inget som är värre än mensvärk, slemklumpar i typ 2 veckor som blivit gulare varje gång.....känns inte alls som bebis är på väg fan vad jobbigt har max 11 dagar kvar sen är jag 42+0 och då får man obl igångsättning iaf
  • änglarsmå

Haft molande värk sedan jag steg upp idag.... hoppas hoppas att undersökningen visar nåt!! Ska gå på toa nu och är så glad av att känna att man behöver göra nr 2 =) hur mår resten av alla otåliga blivande här inne??? Trevlig fråga eller hur

• änglarsmå

Är jag mogen i tappen och lite öppen så blir det igångsättning!!!! Besök ni 13:45 och gått5 dagar över i torsdags var jag inte öppen och 3 cm lång tapp :(

• änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-03-13 13:40:16 följande:

Nu vågar jag nog hoppas!!!

BF+12 och oregelbundna starka värkar sen i natt. Nu blödning vid toabesök. Håll tummarna!!!

Såååå avundsjuk på dig!! Lycka till och hoppas bebis kommer snart.
  • änglarsmå

Jävla skit....omoget status typ men hon gjorde en rejäl hinnsvepning som kändes lite så kan ju hoppas det ger nåt men känns omöjligt....sådan besvikelse

• änglarsmå

Kul att några får sniffa på nyfödda här iaf.... känner inte ett skit. Går in i 41+0 imon....

• änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 11:39:56 följande:

Som sagt, vår kom i 41+4, håll ut, din bebis är snart här!

Jag längtar så efter min bebis....gråter och är irriterad hela tiden pga oro för bebisen vart hemskt sedan vårt RUL och dessförinnan också. Stort grattis till eran bebis NJUT! Till och med mina två andra barn börjar bli oroliga och rädda att även denna ska bli en ?ängel? kan inte hålla det på en pedagogisk nivå längre här hemma
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-03-15 09:37:45 följande:

Varför så orolig? Tror jag missat nåt. Vet att det inte hjälper men det kommer gå bra och snart har du din lilla bebis! Håller tummarna!

I korta drag så sa läkaren att de var svåra missbildningar och kommer blir svåra komplikationer föreslog abort vi krävde second opinion i Linköping de sa att bebisen är fullt normal efter en bildkonferans inkl en screening av bebis tre gånger samma dag de fattar inte vad läkaren sett. Trots positivt utlåtande så sitter läkarens ord om missbildningar kvar i huvudet och ekar!

Efter hinnsvepning idag så har jag kraftig mensvärk och ont i benen så hoppas på resultat ska på kontroll imon igen så hoppas jag öppnat mig ytterligare 0,5-1 cm för då borde de kunna sätta igång mig
  • änglarsmå

14:44 idag en välskapt pojke på 4020 g och 51 cm! De tog hinnorna vid kl 10 från klockan 12:30 var lustgas min vän!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?