Inlägg från: VickanK |Visa alla inlägg
  • VickanK

Bf mars 2018 följas åt?

Hej alla, är gärna med här. Kommer inte ihåg om jag skrivit i den här tråden. Väntar syskon beräknat den 25/3 :) storasyster är nu 2 år :)

• VickanK
    KarinIngrid skrev 2017-11-04 20:07:03 följande:

Hej välkommen!

Storebror fyller 3 år 27:e mars

Och bf för syskon är 2 mars!

Hur mår du?

Så roligt med syskon ??

Jag mår bra men väldigt trött bara. Hur mår du?
  • VickanK

Ja verkligen :) storasyskonet kommer ju att reagera men vet inte hur eller hur mycket :)

• VickanK
    Starlights skrev 2017-11-08 18:13:42 följande:

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

Min mage är också stor redan. Syntes ju knappt med första barnet så det är skillnad.

Är det första eller andra barnet för dig? :)
  • VickanK

Jag har sökt gravidpenning med första och ska göra nu med andra barnet. Jobbar i vården så måste få det och vilket jag hoppas. Skönt att kunna gå hem tidigare. :)

• VickanK

Stort grattis till er som fått bebis!! :)

Kommer ej ihåg om jag skrivit här tidigare men har bf 25 mars. Bebis är fixerad så det är skönt. Andra barnet, längtar. Inga förvärkar ännu.

• VickanK
    änglarsmå skrev 2018-03-17 22:22:10 följande:

14:44 idag en välskapt pojke på 4020 g och 51 cm! De tog hinnorna vid kl 10 från klockan 12:30 var lustgas min vän!

Stort grattis till er pojke!
  • VickanK
    Johlit skrev 2018-03-22 10:40:55 följande:

Åh det kanske är det jag ska testa, haha. Jag hoppas verkligen att det är på gång för oss nu. Är det bara vi som inte fått än?

Har inte heller fått än, bf på söndag 25/3 :) inga tecken på att bebis är på g förutom lite mer sammandragningar men inga värkar..
  • VickanK
    Johlit skrev 2018-03-24 09:42:09 följande:

Tidig morgon 23/3 kom vår lilla flicka :) Jag hade oregelbundna värkar från kl 02 natten innan, och det höll på så hela dagen. Framåt kvällen började de bli regelbundna. När vi kom in strax efter 00.00 så var jag öppen 4 cm. Hon hade svårt att komma ner med huvudet och blev stressad så hon bajsade i vattnet. Men tillslut så kom hon ut, kl 04:17, och vi mår bra. 3938 g och 49 cm - och helt fantastisk så klart <3

Åh stort grattis till er flicka! :)
  • VickanK
    Linkaa skrev 2018-03-25 15:25:24 följande:

Alltså ni som fått era små, hur har ni det med hormonerna nu efter förlossningen? Vi fick den 14e och efter 4 dagar kom den här berömda baby bluesen.. och den ha än inte velat ge med sig utan det är hemskt mycket tårar och ångest.. nån som känt av nån depp eller är det bara jag som inte är i någon mysig bebis bubbla som alla pratar om? :(

Ta kontakt med Bvc. Du är inte ensam om att känna som du gör. Det är ju en stor omställning att få barn. Man tror att man ska vara så lycklig när man fått barn. Kram!
  • VickanK
    Starlights skrev 2018-03-26 14:31:10 följande:

Alltså näää, nu är jag sååå less på att vänta.. Bf+7 idag och inte ett minsta lilla tecken.. Och om det fortsätter i den här takten så blir jag inte igångsatt förrän om 10 dagar .. känns ju som en hel evighet till dess.. Orkar inte mer!

Åh hoppas att det drar igång när som helst! Snart, snart har vi våra bebisar hos oss :). Bf+1 idag och inga som helst tecken ännu..
  • VickanK
    Sofiiakarin skrev 2018-03-29 21:15:44 följande:

Igår kl 11:49 föddes vår lille son! <3

Åh grattis! Hoppas att allt har gått bra?

Vill att det ska sätta igång här..
  • VickanK
    Sofiiakarin skrev 2018-03-29 22:43:28 följande:

Allt gick bra! Förlossningen var bra o kämpig men vi når bra alla 3 :)

Vad skönt att allt gått bra :) njut nu! hur startade din förlossning? :)
  • VickanK
    Starlights skrev 2018-04-05 15:54:36 följande:

Nu är även vårt lilla mirakel här! Skulle in på igångsättning, men det startade av sig själv tillslut. Nu njuter vi bara i bebisbubblan!! <3

Åh stort grattis! Vad skönt att det kom igång av sig själv. Hoppas att det blir så för mig också. 11 dagar över nu..
  • VickanK

Missat lite här :) den 9/4 kom äntligen vår fina pojke (snabb förlossning) <3 Har kommit igång med amningen vilket känns skönt.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?