Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Igår mådde jag så illa och spydde kände jag vet inte vad jag tar mig till. Tyckte ju inte lergigan hjälpte då jag provade för några dagar sen. Men så tänkte jag att jag ger det en chans till, funkade ju förra grav. Jag står inte uuuut! Och faktiskt så vart det bättre. Relativt snart lade sig illamåendet igår kväll och jag fick sova :)

Imorse vaknade jag illamående som vanligt. Tog en lergigan sov lite till men vaknade ändå 15 min senare och fick kräkas. Dock känner jag att jag mår lite bättre nu när det gått några timma. Tror ändå de hjälper lite. Tar udden av illamåendet och tack gode gud för det , om det fanns nån gud ;) hehe så det var glada nyheter!

Lite tråkiga nyheter. !! Såg igen lite brun flytning på pappret igår sen lite lite lite färskt blod. Sen imorse har det varit lite bruna flytningar igen som jag antarr gammalt blod. Även om det inte är mkt så gör det mig tokorolig. Ska jag åka kolla upp det även om det är lite ? Vad hade ni gjort? Som jag förstår är det väldigt vanligt va i början med nå. Brun flytning och pyttelite blod på pappret. Har haft för 1.5 vecka sen svagt rosa flytning en dag men det gick bort sen nu det här. Men livmodern ska ju växa har hört det kan spricka blodkärl då.

Jag mår ju dock väldigt illa och var så glad lergigan hjälpte nu vet jag dock i te om jag vågar ta den. Då kanske jag oroar mig om jag i te mår lika illa när detta nu hände. Hoppas det inte blir mer då går jag ju sönder av oro! Är på semester också och har ingen aning om vart man kan kolla upp det här. Men som sagt är så lite nu såkanske bara är fjantigt kolla för så lite??? Vad tycker ni? :)

• hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-29 10:35:21 följande:

Så...mina två tidigare graviditeter har jag som sagt aldrig haft symtom så här tidigt i graviditeten. Med min första hade jag inga alls under de 8 månader jag var gravid. Med min andra så fick jag en del foglossningsbesvär men annars inget annat, och det var senare.

Men denna gången...uhh. Jag har finnar lite här och var (har jag aldrig annars), jag har molvärk som tuuusan, brösten känns som ballonger (lite ömma också) och jag vaknar 5 gånger per natt och behöver gå på toaletten.

Till råga på det så ser magen ut som nedan bild. Är det någon annan som är såhär "uppblåst"? Ser ju ut som om jag vore i v 17 typ. Kommer bli svårt att dölja detta när jag är tillbaka på jobbet efter semestern...

Är i v7 för övrigt (6+6).

Alla graviditeter är ju olika. Det är så intressant hur man förväntar sig nått men kan bli helt annat i nästa graviditet :) jag har hört man får mage snabbare då man varit gravid förr. Men det också är säkert olika. Känner jag med mig lika svullen som du och är också i vecka 7 :D hur ska det bli för oss i vecka 27 hehehe ;)
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-30 10:18:46 följande:

Haha, ja det kan man undra. Du ser ju ut att vara lika "liten och nätt" som jag (om jag får uttrycka mig så) så det kanske också är därför det syns så tydligt redan :).

Med mitt andra barn så visade jag tydligt i v. 15 där någonstans. Men som sagt, blir väl ännu tidigare denna gången :P.

Hehe Jo det är jag. Så antar det är därför. Syntes rätt tidigt förra gången med. I vecka 14 syntes det ganska tydligt. Jag tror det har med storlek göra. Är så liten och dessutom kanske lite hur moderkakan ligger och barnet. Men just nu måste det va mest hormoner som gör magen svullen. Ej bebbe :)
  • hggeli
    Sofiamy skrev 2017-07-30 10:22:49 följande:

jag har haft samma, blött mycket hela grav och bruna flytningar sen mycket tidigt i grav, vr inne och kollade och fick se min moderkaka och dess genomflöde av kärl, efter det var jg alldeles lugn, det är såååå otroligt många kärl som bildas i moderkakan så nu förstår jag varför de ibland spricker och blöder lite, min moderkaka ligger dessutom just nu för min inre slidmun vilket gör det ytterligare känsligare för blödning. jag hade en superbra läkare, han sa att det är mycket mycket vanligt med blödningar i första delen av graviditeten och att jag skulle inte oroa mig om jag inte fick störtblödning och smärta.....

Åh tack känns lite lugnande. Har verkligen bara haft super superlite hittills. Men blir ändå så orolig och känner jag måste gå titta hela tiden sen igår då jag såg så det ej blivit mer. Men ska försöka släppa och ej oroa mig. Men blir det mer så åker jag och kollar upp :) tack för delad erfarenhet.
  • hggeli
    FruGast skrev 2017-07-30 12:43:48 följande:

Jag är smal men på mig syns de inte förens efter v 20 ;)

Nej jag tror det är väldigt individuellt. Kanske hur barnet tenderar ligga i magen. Och kanske är det också olika från graviditet till graviditet. Men däremot har jag hört att det vanligen syns tidigare när man har varit gravid förr. Det tror jag kan stämma. Har hört det från flera iaf. Men säkert också dvs individuellt ;)
  • hggeli
    Lullabay skrev 2017-07-30 13:47:10 följande:

Precis. Det är ju inte bebisen redan som gör att det syns isf utan allt annat som tar plats + hormoner då eventuellt :)

Japp :) lääängtar till bebbe också är större. Rörelser. Åh myys!
  • hggeli
    Lykkeliv skrev 2017-07-30 17:29:04 följande:

Jag är också svullen om magen svårt att dölja snart.

Känner samma. Ser att folk sneglat lite mot min mage. Svåraste att dölja med har dock varit illamående. Haha. Springa och kräkas från bordet krävs en liten förklaring. Vi fick berätta mkt tidigare än vi tänkt ( : ajja men är ju inte hela världen.
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-30 23:27:43 följande:

Det blir problem för mig att hålla det hemligt också, mest av orsaken att jag mår så väldigt dåligt och inte klarar av att ljuga för folk. Jag har undvikit att träffa alla helt. Inte för jag varit i skick att gå ut :(

Lergigan hjälpte mot illamående så den biten är under kontroll, men har extrema magsmärtor nu istället sedan ett par dagar tillbaka, viker mig dubbel när jag inte ätit på 2 timmar, medan jag äter och precis efter jag ätit. Någon annan som får smärta när magen börjar bli tom?

Exakt samma här. Och började ta lergigan igår och tog en 25 mg på morgonen. Läste iofs att halveringstiden är 13 timmar. Dvs den borde vara ute helt efter 26 timmar. Men har inte spytt denna morgon och mår inte alls lika illa. Lite illa mår jag och gjorde igår kväll med men det kanske kommer. Oroar mig istället jag fått mf nu hehe. Så ska prova utan igen idag se om jag mår illa.
  • hggeli

Speciellt när jag har mina bruna flytningar samtidigt så är jag skitorolig när jag inte spytt imorse även om det såklart är skönt.

Uscha alltid ska det va nått. Nu när jag slipper lite av mitt hemska illamående oroar jag mig istället att nått är fel. Hade jag inte fått bruna flytningar samtidigt hade jag inte brytt mig då hade det bara vart skönt. Men ska försöka slappna av .

Illamåendet kan väl tendera att variera också över dagarna. Har för mig att förra grav mådde jag först illa på morgonen sen förändrades det till kvällen. Typ kring vecka 8.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?