Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

Ja näe nu mår jag så illa igen. Var kanske vara det att jag slapp spy imorse. Vart så orolig istället för att va glad hehe. Aldrig är det bra ;)

Men nu känner jag av illamåendet rejält igen. Nästan så jag vill spy.

Men vad säger ni? Det kan variera rätt rejält har jag för mig. Typ vara på dan flera dagar en vecka. Sen på kvällen nästa vecka. :)

• hggeli
    Lina1991 skrev 2017-07-31 09:54:35 följande:

Samma här, kombinerar zofran och lergigan för att inte kräka 8-30 gånger per dag. Men när tabletterna hjälper så blir jag orolig direkt och tänker "nä nu gick det fel". Så testade att strunta i zofran igår. Har spytt tre gånger idag. Ångrar mig lite, men skönt att veta att illamåendet finns! För mig finns det inget mönster, kan komma när som på dygnet.

Det som oroar mig är att jag struntat i lergigan idag men faktiskt inte spytt. Mår inte alls lika illa som jag gjort senaste dagarna. Till råga på det har jag lite brunaktig flytning. Är så jävla rädd. Ska åka in kolla upp det så jag kan få lugn :( men vi är på semester så har ringt runt och hoppas jag kan få tid nånstans.
  • hggeli
    Lina1991 skrev 2017-07-31 12:19:44 följande:

Förstår verkligen din oro! Dock har jag dagar som jag slarvar med min lergigan, och då mår jag inte alls illa, lite beroende på hur jag lyckas äta. Hoppas hoppas hoppas du får tid någonstans och att allt ser bra ut.

Ah skönt höra dig säga det. Jag mår som ändå lite småilla kanske. Är kanske bara det att jag försöker äta regelbundet som gör att det lättar. Kanske bara har en bra dag just idag för det kan ju gå lite upp och ned.
  • hggeli

Ringde och fick tid hos gynekologen för ultraljud på torsdag. Dvs då bör vi vara i vecka 7+0.

Åhh ska bli så skönt få veta allt är bra. Eller om nått skulle hänt. Även om jag har väldigt lite bruna flytningar och det är relativt vanligt så gör det mig orolig med min historia av att tappa ett barn i vecka 21 och tidigt missfall. När vi väntat 3 år på barn nu. Skönt de tog mig på allvar och lät oss komma trots att de egentligen bara brukar rekommendera undersökning om man blöder rejält. :)

Vi har ju ett till ultraljud i vecka 9+0 sen när vi kommer hem. Om nu allt är bra så vill jag ändå gå på det också. Får vi se lilla pyret två ggr. Ska försöka slappna av till Tors. Mår ändå lite småilla även om det är lite bättre. Men illamåendet kan ju gå upp och ner olika dar. Känns tryggt att få komma in och för definitivt svar iaf så hoppas jag de bruna flytningar inte blir värre. Att det bara är nån småblödning t.ex. pga av att livmodern växer.

• hggeli
    Starlights skrev 2017-07-31 09:34:56 följande:

Jag kan bli illamående mitt på dagen, är aldrig särskilt illamående på morgonen. Men det försvinner liksom oftast då jag gör något och inte tänker på det. Men så fort jag tar det lugnt sen och börjar fundera och känna efter, då kommer känslan tillbaka. Typ när jag åker bil så blir jag jättelätt åksjuk. Dock har jag aldrig behövt spy, så jag har det nog ganska lindringt. :)  

Lite så känns det idag för.mig. haft det lite lindrigare. Var mkt värre ett par dagar typ i förrgår och dagen före. Så igår tog jag lergigan var mkt bättre och idag har jag av och till bara vart lite småillamående. Men det är nog upp och ner och av och till. Kan säkert bli värre och bättre beroende på hur bra man äter, vilar osv :)

Om jag är mycket aktiv blir det värre.
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-31 12:17:34 följande:

Pga mina blödningar har läkaren sagt att jag ska ta det lugnt och inte lyfta tungt. Men vart går gränsen? Det är inte så lätt att bara ta det lugnt med en treåring... Vi är ute och cyklar var dag, det måste ju vara okej? Det är ju en lugn aktivitet. Och att bära, kan man bära 13 kg på ryggen..?

Oj vad svårt. Förstår ditt dilemma. Tycker du ska fråga din läkare exakt vad de menar. Vad som menas med tungt är ju relativt..kan väl vara allt från 5kg -20 kg. Eller mer eller mindre. Hmm...
  • hggeli
    Lina1991 skrev 2017-07-31 12:19:44 följande:

Förstår verkligen din oro! Dock har jag dagar som jag slarvar med min lergigan, och då mår jag inte alls illa, lite beroende på hur jag lyckas äta. Hoppas hoppas hoppas du får tid någonstans och att allt ser bra ut.

Och tack förresten :) jag hoppas det med. Vi fick tid nu på torsdag..ska bli skönt få veta så jag kanske kan njuta lite mer. Eller få veta tidigt om nått hänt så det ej blir så smärtsamt sen.
  • hggeli
    regndroppe skrev 2017-07-31 16:56:43 följande:
    Ja, det är lurigt. Jag ska på återbesök på onsdag så jag får höra då. Men jag är ändå lite rädd att jag gjort något jag inte borde nu under helgen :/ Även om jag verkligen tänkt på att ta det lugnt och inte lyfta liten för mycket.
    Jag tror kanske inte det är nån fara. Tror risken är mer att det oroar dig om du blöder. Tror kanske inte det är fara för graviditeten så tidigt att lyfta?? Men det är bara min teori jag vet såklart inte. 
    Senare kanske man kan om man har t.ex. för kort tapp , rekommendationer pga av att lyft kan sätta igång förlossning. Med blödningar rekommenderar man ju inte heller att ta i. Men jag vet inte tidigt om det är mer risk för missfall då??? Kanske är det bara att man kan blöda mer?? Och det oroar?? Eller vad sa de till dig, varför skulle du inte lyfta? =)
  • hggeli
    MistyM skrev 2017-07-31 21:46:02 följande:
    Haha neej, ta din medicin och ta hand om dig nu :)
    Har faktiskt låtit bli den sista dagarna, konstigt nog mår jag inte lika illa. Jag mår ju lite illa av och till imorse fick jag en liten kväljning eller tomkräkning. Men liksom inte alls lika illa som innan. Kanske är det för jag blivit lite bättre på att äta regelbundet. Men det oroar mig litegrann. Dock ska vi in på tidigt vul på torsdag så då får vi förhoppningsvis se ett hjärta och kan få bli lite tryggare =) hatar denna oro som kommer av att vi fick tidigt missfall innan denna graviditet!.

Försöker njuta ändå och tänka allt är bra. Jag hoppas det iaf!
  • hggeli
    Starlights skrev 2017-08-01 09:46:02 följande:

Vul idag och jag fick se ett pickande hjärta!! Så skönt!! 

Och det var ganska exakt rätt vecka också, 7+0 idag. 

Grattis :D härligt som nån annan sa så är risken bara 1.5 procent för missfall då man sett hjärtat.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?