Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

Bf mars 2018 följas åt?

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 1/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Jamka, 40 år, BF 5/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Linkaa, 25 år, BF 8/3 med första barnet

Kapten Bombus, 28 år, BF 8/3 med tredje barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Skrutt 83, 34 år, BF 18/3 med tredje barnet

Granskog, 25 år, bf 18/3 med andra barnet

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

Idisslaren, 31 år, vd 20/3, andra barnet

LP0, 27 år, bf 23/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

Lullabay. 28 år. BF 17/3. Tredje barnet.

• Lullabay

Själv hade jag det lite mysko igår...har haft väldigt rikliga flytningar hela tiden, fick det redan efter ägglossningen. Men igår ändrade de sig och blev som brunaktiga med lite rött i :(...då blir man lite smått orolig. Har aldrig fått det i tidigare graviditeter. Fan...tänk om jag förlorat det nu :(

• Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-16 12:15:15 följande:
    Håller tummar för dig! Kram.

Dock kan man ha lite blödningar i start. Är relativt vanligt. Så behöver inte betyda nått negativt.

Jag fick en polyp förra grav på livmoder tappen gjorde att jag blödde då och då. Kan vara nått sånt?
    Tack! Jag vet inte vad det kan vara faktiskt...men det var bara under ett par timmar igår som det var såhär och sedan försvann det. Idag har jag det som "vanligt" med rikliga flytningar.
    efterfest skrev 2017-07-16 16:54:43 följande:
    Jag upptäckte lite rosa på pappret idag när jag torkade mig, sen inget mer på hela dagen. Så jag förstår din oro med blandade flytningar, förhoppningsvis är det inget farligt. Är väl ganska vanligt att blöda lite under första delen av graviditeten, jag försöker hålla mig lugn och bara håller öga på om det blir mer.. hoppas det inte ökar och att det går bra för dig!!
    Hoppas det går bra för dig också! Ja, det är vanligt har jag också hört men man reagerar ju såklart när man aldrig haft det förut. Vi får hoppas båda två att inte är något allvarligt utan att allt är som det ska! :) 

• Lullabay

Känner mig inte så hoppfull nu....började blöda...ordentligt! :((

Fan fan fan :(

• Lullabay
    regndroppe skrev 2017-07-17 22:57:22 följande:

Åh, har du möjlighet så åk till akuten och kolla upp det direkt! Om det är dåligt besked så får du det svart på vitt då sas, istället för att gå och tänka på vad det kan vara.

Hoppas på det bästa! <3

Tack. Men jag tror inte det är någon idé att åka in dit. Även om de gör ett VUL så är det nog för tidigt för att se något. Är ju bara i v6 (5+1). Har inte ont i alla fall, och det är rent färskt blod som kommer. Ungefär som mens. Inga klumpar, inget slem (vilket visst är vanligt vid missfall). Tänkte ringa bm imorgon...får väl se vad hon säger. Men det är klart...känns ganska hopplöst just nu. Sitter och ber till Gud att det inte är någon fara.
  • Lullabay

Tack för era lugnande ord! :)

Fan vad jag avskyr MVC här där jag bor...ringde nu på morgonen när jag klev upp. Och det enda som blir uttalat i luren är "vår telefonkö är nu fylld, var god försök igen nästkommande vardag". Ok, tack för hjälpen då...

Har iaf inte blödigt något under natten så det är väl ett bra tecken hoppas jag. Får väl hålla koll nu under dagen. Tog ett test igår också föresten...men det gjorde jag enbart för att jag vill ta ytterligare ett om ett par dagar igen. Ska se om det då blivit svagare. Testet jag tog igår var lika starkt som kontrolltestet.

Hoppas jag bara har en polyp eller känsliga blodkärl.

• Lullabay

Jag har som många av er andra. Fast jag blrjade blöda k måndags kväll. Det var inte lite men intd mycket heller..ungefär som när mensen kommer. Varade ett par timmar men sen efter dey har det vara varit rosa och brunt om vartannat. Emellanåt tror jag att det slutat och sen kommer det blod igen. Fast det är väldigt väldigt lite som kommer nu jämfört med i måndags.

• Lullabay
    PuLoha skrev 2017-07-21 17:00:49 följande:

Usch det är hemskt med dessa blödningar.. :(

Jag har haft det såhär nu i fem dagar..

Vilken vecka är du i? Har du några symtom?

Ja jag håller med dig. Mycket jobbigt! Håller tummarna för oss!

Inte så mycket symtom...men det har jag iofs inte haft i mina två tidigare graviditeter heller. Lite ont i bröstvårtorna har jag..och sedan är jag hungrigare och tröttare än vanligt. Själv då?

Jag är i v.6 (5+5).
  • Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-21 18:55:14 följande:

I vecka 6. 5+1. Jag blödde första grav för hade en polyp.

Nu var det inte ens blödning utan var son bara ljusljusrosa. Knappt att jag vill kalla det blödning men måste ju vara nån liten blödning.

Har inte sex då vi har sexförbud hela graviditeten mest som säkerhetsåtgärd då vi födde vårt första barn för tidigt pga okänd infektion.

Verkar inte vara nått idag iaf. Var bara igår en eller två ggr som det var vagt ljus ljusrosa flytning. Ska försöka slappna av men usch har vart med om så mkt som gravid. Önskar detta så mkt och är så rädd vi ska tappa detta barn också.

Kram tack för svar :) är kanske livmodern som växer har lite lite molvärk och mår lite illa vilket ju känns positivt.

Inge sex på 9 månader? Plus tiden efter förlossning då man inte får ha sex? Hade jag aldrig klarat :P

Så vitt jag vet är det helt ofarligt med sex under graviditeten. Nu föder iofs jag också mina för tidigt...går bara 8 månader med mina barn, gjorde mamma också ^^. Men jag kan lova att det inte är för att jag har sex när jag är gravid iaf xD.
  • Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-21 20:14:33 följande:
    Läkaren sa det. Var för vi fick nån infektion förra graviditeten vi födde honom i vecka 21 och han dog ju tyvärr då det var alldeles för tidigt. Läkarna sa därför att för säkerhets skull ska vi undvika sex denna graviditet.

Men jag vet. Känns väldigt länge vågar dock inte gå emot läkarna :( även om det är sjuuukt länge. Men vad gör man inte för sitt barn. Vi för försöka mysa på andra sätt bäst det går. :)

Jag vet inte varför de tror det skulle kunna påverka om de tror jag har lättare då infektion hmm. Har faktiskt ingen aning. Men vi är ju skiträdda också efter att ja tappat ett barn sådär.
    Nej det förstår jag verkligen då! :( Hade jag nog inte heller haft sex om jag ska vara ärlig. Låter dock väldigt märkligt att det skulle påverka...men har läkaren sagt det, så hade inte jag heller gått emot det! 
    Och absolut, man kan mysa på mååånga olika sätt! :D
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?