Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

Bf mars 2018 följas åt?

PuLoha skrev 2017-07-19 18:18:41 följande:

På "min" mvc så får man inte göra ul/vul för "vanlig" oro. Man gör det om man misstänker att något kan vara fel som vid blödning tex.

Jag kommer boka in ett privat ul, jag tycker det är värt de 800kr. Det var så jag upptäckte mitt MA vid förra graviditeten :(

Nä, inte på min heller. Men på en del privata kliniker får man komma gratis om man fått remiss från sin mvc. Jag menar, mvc förlorar ju inget på att skriva en remiss till mig..., men jag förlorar 800 om jag bokar själv:p Det kommer jag göra, men kan man få det utan att betala då föredrar jag ju det...

Beklagar ditt ma :( <3 Får jag fråga i vilken vecka det upptäcktes och i vilken vecka det troligtvis skett? Dröjde det länge innan du blödde ut efter ultraljudet?
  • regndroppe

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

• regndroppe
    Nrk79 skrev 2017-07-20 13:58:34 följande:

Jag kände inte så mycket under mina förra graviditeten och jag känner bara av typ trötthet, mer hungrig ibland, kissar lite o ofta och humör som heter duga. Märker inget kring illamående eller ömma bröst. Jag vet att det är ok att inte känna något oxå så tänk positivt! Är du orolig så be om ett vul! :)

Ja, jag försöker att tänka positivt. Vul får man inte bara sådär, inte här i alla fall. Funderar på att boka privat ul att göra i v 12-13 för att se så allt är bra då. Nu försöker jag bara tänka positivt fram tills dess.
  • regndroppe

Ikväll ska jag ut och äta med vänner, har kollat menyn och är funderar på någon grej med mozzarella till förrätt. Men vågar man det? Det står att det går bra att äta om den är nyförpackad?? Vad betyder det..? Vågar man äta det på restaurang då? Eftersom jag känner mig osäker så kommer troligtvis ta något annat som jag är mer säker på.

Sen har jag tänkt på det här med när det är säkert att berätta. Der sägs ju vara säkert v 13, men tänk om man får ma i t.ex. v 11 och så man inte märker något förrän typ v 15..? Då är det ju inte alls säkert :/ Eller hur funkar det? Kan man vara ganska säker på att bebis mår bra om man inte märkt några tecken på annat i v 13?

• regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-22 12:26:38 följande:

Jepp stämmer som nån skrev att mozzarella helst bör vara upphettad. Kan finna listeria tror jag det var annars. Om den är ordentligt tillagad innan så är det ingen fara men är ofta svårt veta hur fabriker hanterat därav säkrast upphetta den innan man äter :)

Man kan få nått som heter missed abortion. Är ovanligare än missfall som syns men då kan man gå och tro att man är i vecka 20 vid rul och sen ser man att det tyvärr ej finns nått där. Då behöver kroppen hjälp att stöta ut graviditeten. Men det är ju lite ovanligare.

Är du orolig be om ett tidigt ultraljud. När man sett hjärta slå är risken bara 1.5 procent för missfall. Sen efter vecka 13 är den bara 0.1 procent :)

Tack! Jo, precis, det är ma jag är rädd för. Jag ska boka ul på måndag till jag när är i v 13, det kommer jag vara i slutet av augusti. Ser det fint ut då kommer jag vara mycket lugnare :)
  • regndroppe

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

• regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-23 09:36:41 följande:

Tycker inte att det var någon jätteskillnad. Jag har också fått olika starka beroende på när på dygnet jag har tagit testen.

Det är nog ingen fara.

Det är med morgonurin båda två... Men visst, det kanske inte gick lika många timmar sen jag kissade sist vid nedersta testet. Men ändå. Nu blev jag jätteorolig :(
  • regndroppe
    Zora skrev 2017-07-23 10:00:30 följande:

Det ser inte svagare ut.

Ingen idé att fortsätta testa när man väl fått positivt tycker jag. Det säger ingenting om det kommer bli MF/MA eller gå bra.

Senast när jag fick MA i v.8 (avstannat i v.5-6) tog jag ett test tre dagar efter jag började få bruna flytningar, samma dag som det började blöda mer och det visade 3+ . Testerna började inte bli svagare förrän EFTER allt kommit ut.

Vet att det är svårt att låta bli att testa och analysera, men slösa inga fler tester tjejer! Ni är gravida!!!

Tack, detta lugnade mig lite <3 Nu ska jag kasta resterande tester och bestämma mig för att allt är bra. :)
  • regndroppe

Åh nej :( :( Vaknade nu för 10 minuter sen av att det kändes vått i trosorna. När jag känner är det blod! Rusar till toaletten och ser värsta blodbadet. Blodet droppar i toaletten och på golvet när jag tar av trosorna :( Är övertygad om att jag fått missfall och ringer 1177. De säger att det kan vara normalt eftersom jag inte har ont... Men jag ska avvakta. Herregud. Vadå avvakta! Vad händer? :(

• regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-26 06:32:29 följande:

Åh nej! :( hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning! Du har ingen gynakut du kan kontakta? <3

lilaemma skrev 2017-07-26 06:34:06 följande:

Det är fruktansvärt hur lite sjukvården både bryr sig och kan göra i en tidig graviditet. Prova att ringa KK direkt, ibland är de mer förstående. Är det klumpar i blodet eller bara droppar? Vid mitt mf v7 kom allt ut som en enda stor klump (lång som en handflata och ca 2cm bred. ) Hoppas att de har rätt och att du har en framförliggande moderkaka som flyttar sig, eller nått annat som inte betyder mf.

Tack <3 Jag ska ringa gyn sen, men de öppnar inte förrän kl 9... Detta var inga klumpar, bara droppar av rent blod. Ssk jag pratade med sa att det kan vara mens, och att man kan ha det när man är gravid. Men jag väntar inte mens nu :( Men skönt att läsa att det kanske vara något annat också. Hoppas för allt i världen att det inte är något farligt :(
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?