Inlägg från: PuLoha |Visa alla inlägg
  • PuLoha

Bf mars 2018 följas åt?

Fral13 skrev 2017-07-20 07:20:03 följande:

Hej!

Jag hoppas att det är ok att jag kommer med i den här gruppen jag med. Jag har precis plussat och om jag räknat rätt så är beräknad BF 30 mars.

Inskrivning på MVC den 1 september.

Det är vårt andra barn som gror nu. Vi har en son som blir 1 år nästa söndag.

En fråga bara, kommer ni vara här och diskutera eller kommer ni bara hålla till på FB?

Grattis! :) jag kommer vara här :)
  • PuLoha
    Nama skrev 2017-07-20 11:00:39 följande:

Blodprovet visade ett värde på 6. Det är alltså helt kört. Missfall...

Åh nej vad tråkigt :( *kramar* <3
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-21 02:49:28 följande:

Alltså jag blir lite orolig. Har ju symptom som trötthet lite lite småillamående. Men igår fick jag lite rosa vagt vagt rosa i mina flytningar. Idag var de, imorse lite mer rosafärgade. Absolut inte blod men rosa. Och det oroar mig så. Är det nån som har det så?? Dessutom har jag lite molvärk men det är ju normalt för en graviditet också egentligen. Men åh är så rädd då jag fick tidigt missfall för 1.5 år sen så är jag så rädd nu. Har tagit så länge bli gravida igen...

Men har ni rosaaktiga flytningar? Är det normalt? Läste nån annanstans att det ej är helt ovanligt men vet inte om det stämmer.

Jag "blöder" också.. Har gjort det i fem dagar nu. Det är som ljust ljusbrunt och ibland ljusrött/rosa när jag torkar mig.. Jag har dessutom inte känt en ända spänning i livmodern på två dagar, ömma bröst har jag men inget mer.

Jag förstår din oro, det är verkligen psykiskt påfrestande att blöda. Jag har inte vågat ställa mig in på att jag är gravid än, förra slutade i MA och skrapning så man är extra orolig nu. :(

Vilken vecka är du i?
  • PuLoha
    Sofiamy skrev 2017-07-21 12:42:40 följande:

Jag har också bruna flytningar, har haft det hela tiden och är idag i vecka 8+0 men jag är helt inställd på att ul vid kub kommer visa att det inte finns nåt där inne....

Men fy för att ha bruna flytningar så länge, förstår din oro. :( det är säkert ingen fara <3 har du några symtom?

Vad säger din bm?
  • PuLoha
    Lullabay skrev 2017-07-21 15:54:06 följande:

Jag har som många av er andra. Fast jag blrjade blöda k måndags kväll. Det var inte lite men intd mycket heller..ungefär som när mensen kommer. Varade ett par timmar men sen efter dey har det vara varit rosa och brunt om vartannat. Emellanåt tror jag att det slutat och sen kommer det blod igen. Fast det är väldigt väldigt lite som kommer nu jämfört med i måndags.

Usch det är hemskt med dessa blödningar.. :(

Jag har haft det såhär nu i fem dagar..

Vilken vecka är du i? Har du några symtom?
  • PuLoha
    Lullabay skrev 2017-07-21 18:21:15 följande:

Ja jag håller med dig. Mycket jobbigt! Håller tummarna för oss!

Inte så mycket symtom...men det har jag iofs inte haft i mina två tidigare graviditeter heller. Lite ont i bröstvårtorna har jag..och sedan är jag hungrigare och tröttare än vanligt. Själv då?

Jag är i v.6 (5+5).

Jag håller tummarna för oss också!

Har inte så mycket symtom, ömma bröst men sen inget annat. Men jag är inte så långt gången är bara i V.5 (4+1).
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-21 19:01:05 följande:

Ja precis. Man är skiträdd. Jag vet rent logiskt det är helt normalt. Hade en polyp första graviditeten och det var ingen fara med de blödningarna . Sen tappade vi barnet ändå men var annan orsak och sent i graviditeten.

Var super super lite för mig hittills bara två ggr då jag är på toa igår svagt ljus ljus rosa. Ska försöka inte oroa mig. Även om det är lite tydlig blödning t.om. behöver det ej vara nån fara. Men man tänker ju alltid och vet ju aldrig om det är fara eller ej. Så helst slipper man ju blödning hur små eller stora de än är. :(

Hur långt gången är du? Jag känner lite lite illamående. Inte tokmkt men det är absolut lite av och till och lite aversion för viss mat. Känns ändå lite positivt då vi andra gången vi vart gravida och fick tidigt missfall . Då mådde jag aldrig illa så välkomnar det lite nu. Jag känner precis som du man analyserar symptomen rejält.

Kram lycka till till dig <3 jag hoppas det ska gå bra för oss båda!

Beklagar förlusten din bebis! Måste ha vart en riktigt hemsk upplevelse <3

Jag försöker också slappna av och tänka positivt men det är svårt man blir ju så orolig.

Har bara ömma bröst men är inte så långt gången, är i V.5 (4+1).

Jag förstår känslan att välkomna lilla minsta tecken, förra gången jag plussade hade jag väldigt lite symtom och det slutade tyvärr i ett MA. Så det känns ju lite tryggare när man känner av graviditeten.

Vilken vecka är du?

Håller tummarna för oss att allt kommer gå bra! <3
  • PuLoha
    hggeli skrev 2017-07-22 08:33:25 följande:

Det var det värsta som jag någonting varit med om. Men jag är glad för den lilla tid vi fick med vår pojke och att han fick gå bort i våra armar. Sen kommer vi ju alltid se honom som vår förstfödda och vår lilla ängel. Och det gör mig såklart orolig nu, både tidigt för tidigt missfall som vi sen fick efter att vi tappade vår son och kommer nog vara orolig sent också, men försöker att slappna av och tänka att det är så ovanligt och att det händer igen är också otroligt ovanligt, de tror inte att det finns någonting som säger att vi kan få vara med om det igen, så jag försöker lita på det.

du är ju supertidigt. så det kommer säkert att komma. och egentligen så betyder det ju absolut inte att nått är fel för att man t.ex. inte mår illa. men jag förstår dig, jag känner samma. jag mådde inte illa sist och vi fick ett tidigt missfall så jag känner också efter hela tiden. mår lite illa av och till. imorse ville jag nästan kräkas men går liksom i vågor. och inte jätterejält än iaf. ibland oroar jag mig att jag inbillar mig för att jag vill må illa hehe. men näe det tror jag inte. jag mår lite illa ibland, speciellt när det gått någon timmma sen jag ätit sist, så blir det oftast lite bättre om jag får i mig nått. dvs typiskt graviditetsillamående. har man magsjuka mår man mer illa när man äter, är man gravid så lättar det när man äter. det är skillnaden på graviditetsillamående och annat illamående :D

kramisar vad långt det blev haha är expert på långa inlägg ;P

Fint ändå att du fick ha han på ditt bröst och kunna ta farväl ordentligt <3 förstår din oro men som du säger så är nog risken inte så stor att det skulle hända igen.

Haha känner igen mig i det där med att man inland undrar om man inbillar sig symtom för att man så gärna vill ha dom :D men det är nog riktiga symtom. Idag har jag är jag verkligen extremt trött, hoppas bara det är en tillfällighet. Är lite orolig att jag ska behöva vara så här trött, har två riktigt hektiska veckor framför mig på jobbet med en hel del övertid..
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:26:35 följande:

Nu är jag rädd. Tog ett nytt gravtest nyss och jag tycker att det set svagare ut än det jag gjorde den 18 juli :( Det översta av dessa tog jag den 18e, det nedersta idag.

Tycker inte att det var någon jätteskillnad. Jag har också fått olika starka beroende på när på dygnet jag har tagit testen.

Det är nog ingen fara.
  • PuLoha
    regndroppe skrev 2017-07-23 09:42:45 följande:

Det är med morgonurin båda två... Men visst, det kanske inte gick lika många timmar sen jag kissade sist vid nedersta testet. Men ändå. Nu blev jag jätteorolig :(

Jag förstår din oro. Jag vill också testa hela tiden för att se men har bestämt mig att inte testa fler nu. Man blir bara mer orolig om testet skulle vara svagare.. Så försök slå bort det där nu och tänk att du faktiskt är gravid :)

Jag har också ett MA i bagaget och precis som Zora så testade jag positivt tills efter jag skrapades.

Men jag förstår din oro, jag går och oroar mig och känner efter :/
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?