Inlägg från: hggeli |Visa alla inlägg
  • hggeli

Bf mars 2018 följas åt?

KarinIngrid skrev 2017-08-08 15:49:24 följande:

Hej

har inte skrivit på ett tag nu.

Jag har mått så fruktansvärt dåligt. Inte kunnat äta. inte fått behålla nånting.

Förra veckan pendlade jag mellan sängen och toaletten och  minsa lilla jag lyckades peta i mig kom raka vägen upp. Jag blev så matt o yr att jag inte klarade av att sitta upp. Till slut kom till o med vatten upp och jag svimmade när jag försökte resa mig.

Jag ringde och grät i telefonen med min BM hon skrev snabbt ut lergigan och jag skickade sambon att hämta. BM sa också att om jag inte fick behålla vatten närmsta timmarna skulle jag åka in akut och få dropp. Så illa var det.. huvaligen.

Tog ett piller och däckade! verkligen däckade! Slocknade trots att det var mitt på dagen. Och sov i 5 timmar, helt borta! Starka piller det där när man inte har något i magen på 5 dagar!

När jag vaknade till sans började jag med att dricka ett glas vatten och jublade när det fick stanna. Lyckades sedan under kvällen peta i mig en skiva vitt bröd, en halv banan och några russin.. det fick stanna.

dagen efter hade jag fått lite nya krafter och har sedan dess lyckas äta små små doser av mat.

Kan inte äta mer än ett par tuggor åt gången om de ska få stanna kvar. Så har lärt mig att småäta. nåt litet varje timme.

Men huva vad dåsig och trött jag blir av pillren! Men jag får behålla lite näring så det är väl ändå det viktigaste.

V 11 nu. Hoppas hoppas det börjar släppa snart. Mina piller tar slut om en vecka. Hoppas jag får ut mer om det inte släpper..

förlåt långt inlägg!

Hoppas ni alla mår bra och njuter av era graviditeter!

Jag längtar till 24 aug. Då får jag se lillplutt på UL

Jag har det pp exakt samma sätt som du. Utan lergigan fpr jag ej behålla nått men med dem mår jag Fortf konstant dåligt och kräks ibland men får behålla det mesta. Styrkekram jag vet hur tungt det är. Jag är sängliggandes i princip hela dagarna sover massor på lergigan men är nästan skönt få sova bort illamåendet.

Längtar tills man får njuta lite just nu är det så tungt. Är i 7+6 . Så nån v kvar av illamående men hoppas det ger sig kring v 12.
  • hggeli
    Linkaa skrev 2017-08-08 21:17:22 följande:

Tillbaka här efter semester och ett hemskt illamående som började för 2 veckor sen... har varit så yr och spytt mest hela tiden.. börjar vara lite bättre nu som tur är, är i vecka 9 nu och går in i vecka 10 på fredag:)

Har även fått se hjärtslag på mitt andra vul efter att jag träffade mardröms läkaren på mitt första vul så nu känner man sig lite mindre orolig iallafall:)

Hej vad kul höra från dig igen :D ja snacka om mardröms läkare du fick. Kul det gick bra och nu börjar vi har tagit oss en bit in i grav.

Jag mår också illa i massor. Puuh :) man får verkligen känna på att man är gravid!
  • hggeli
    Cocosboll skrev 2017-08-08 21:58:49 följande:

Hej på er! Ni får ta bort mig från listan då jag inge längre är gravid. Sorgligt men bara försöka igen. Lycka till tjejer!

Beklagar :( styrkekram
  • hggeli
    MaryIng84 skrev 2017-08-08 09:15:04 följande:

Idag gjorde jag ett tidigt UL och fick också se en liten med fina hjärtslag, 8+4 enligt mätning och bf 15-16 mars. Tyckte mina symtom hade dämpats de senaste dagarna (hormonnivåerna ska ju peak:a dess veckor) så jag var så inställd på att jag ev skulle få ett negativt besked, men symtomen speglar inte alltid verkligheten. Lättnaden är enorm!

Grattis :D jag vet att mina dämpades typ kring vecka 10 sist och du är ju nästan där. Så skönt då kan du slappna av. Njut av att slippa t.ex.illampende. jag liiiiiider i mitt! Även om jag såklart vill va gravid så har jag det tungt .
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-08-08 21:37:57 följande:

Tack!

Ja det verkar verkligen olika. En vän var här o fika häromdagen och kunde inte alls förstå att jag inte mådde bra. Hon tyckte att jag överdrev. "Jag tyckte inte det var så farligt att va gravid. Man står ut. Jag spydde inte en enda gång under mina tre"

Som om hon var duktig som inte spydde liksom.,, jag fick stor lust att kasta ut henne..

Men herregud.ursäkta men vilken idiot. Hon kan ju inte vara speciellt påläst om hon inte visste hur olika symptomen är för olika personer. Jag har det illa men det finns t.om. de som har det värre än jag och heeela graviditeten. Jag hade skrattat åt hennes ignorans och bett henne läsa på lite om hur olika symptomen är.
  • hggeli
    Moorii skrev 2017-08-08 22:14:10 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam :) haha, nä, fy. Men tills dess bör det ju vara över i det här fallet, hoppas jag! ^^

Jag har faktiskt också varit mer frusen. Har trott det har med illamåendet att göra men kanske är graviditetssymptom..brukar annars tycka det är extremt varmt hos min mormor morfar men nu när jag var där på semester med maken klagade han medan jag ej tyclte det var så farligt. Frös till och med på nätterna :)
  • hggeli
    JennyOhlsson skrev 2017-08-10 20:20:04 följande:

Får man hoppa in här ? Plussat med bebis nr 7 och är i vecka 8 nu :)

Välkommen :)
  • hggeli

Hur mår ni tjejer ? :) Här verkar illamåendet inte ge med sig. Men är ju bara vecka 9 än. Har förhoppningar det kanske lättar vecka 11 redan. Hoppas hoppas :)

I övrigt börjar jag verkligen känna mig svullen om magen. Kan ju bero på att jag får äta mkt oftare också av illamåendet hehe ;)

Berätta gärna vad ni har för symptom just nu. ? Har ni berättat till familjer ännu?

• hggeli
    Moorii skrev 2017-08-12 20:54:29 följande:

Jo, det är kanske möjligt. Jag fick missfall innan min son blev till, och det var ungefär så här då, minus blodet då det var ma. Så jämför mycket med det och då jag faktiskt var gravid och jag hade alla tänkbara symtom. Ja, det stämmer, har ultraljud på fredag. Får försöka hålla något slags hopp uppe tills dess, om det inte blir övertydligt att det är missfall innan dess då.

Åk och kolla upp det. Symtom kan variera mellan graviditeter och har blöttt rejält en graviditet utan att det var missfall. Kram håller tummar för dig <3
  • hggeli
    KarinIngrid skrev 2017-08-14 08:03:41 följande:

V12 nu

Så less på att inte kunna äta :(

Får bara behålla lite bröd o ibland soppa.

Trots lergigan. :(

Men utan dem får jag ju inte ens behålla vatten så bara knapra på.

Känns jobbigt att överallt läsa att i vecka tolv avtar illamående för de allra flesta. Eller. Nu i vecka tolv känner de flesta att orken kommer tillbaka.

Jag mår skit rent ut sagt :(

Men försöker hålla humöret uppe.

Nästa vecka får vi se lilla pyret. Längtar!

Jag vet hur jobbigt det är :( har det inte riktigt lika illa som du men innan jag fick lergigan hade jag dagar då jag spydde konstant med bara 10 min mellanrum fick inte ens i mig vatten. Nu mår jag ibland illa och kräks morgon , men efter det har jag ofta några 'bra' timmar fram till 13-14 sen börjar rejält illamående igen oftast sängliggande hela kvällen svårt få i mig middag och spyr ibland. Går in i vecka 10 nu och kanske har senaste morgnarna också varit lite bättre...jag tror nästan det. Men kan ju såklart bli värre igen beror nog lite på hur jag sovit och ätit.

Vilken vecka är du i ? Jag håller tummar och tår för att vi mår bättre snart. Illamående är såååå äckligt och jobbigt.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?