Johlit skrev 2018-04-12 07:48:43 följande:
Det är bara att försöka igen. Man får räkna med att det inte alltid blir som man tänkt sig.
Vi har en del vakennätter här också, så lite sliten känner jag mig. Jag har valt att inte amma, pga tidigare förlossningsdepression. Det fungerar bra nu när vi har hittat rytmen som passar henne. Det gör ju så klart det hela lättare att veta att pappa kan mata lika mycket som jag. Jag tar nätterna i veckorna eftersom han jobbar, så tar han helgerna.
Min äldsta son delammade jag för mjölken räckte inte. Lyckades ändå hålla det så i ca 8 månader, sen försvann den helt. Nr 2 ammade jag helt i 2 månader, sen fick jag trappa ner för att sluta helt när han var 3 månader, för att få bli av med hormonerna i kroppen. Så nu ingen amning alls, vilket känns som ett väldigt bra beslut.
Min stora utmaning är att ta hand om bebis, en (snart) 5-åring och en 14-åring samtidigt. Jag frågar mig varje dag: hur gör man??
Ja alltså det är så svårt hur man ska göra, men det lät ju som ett väldigt bra beslut för dig att inte amma! Jag tror nog att det kommer bli samma för mig med tanke på att lilleman får så ont i magen direkt han blir ammad och så går han upp mycket bättre med ersättningen än vad han gjorde när han ammade..
Oj, en 5 åring och en 14 åring OCH en lit
Johlit skrev 2018-04-12 07:48:43 följande:
Det är bara att försöka igen. Man får räkna med att det inte alltid blir som man tänkt sig.
Vi har en del vakennätter här också, så lite sliten känner jag mig. Jag har valt att inte amma, pga tidigare förlossningsdepression. Det fungerar bra nu när vi har hittat rytmen som passar henne. Det gör ju så klart det hela lättare att veta att pappa kan mata lika mycket som jag. Jag tar nätterna i veckorna eftersom han jobbar, så tar han helgerna.
Min äldsta son delammade jag för mjölken räckte inte. Lyckades ändå hålla det så i ca 8 månader, sen försvann den helt. Nr 2 ammade jag helt i 2 månader, sen fick jag trappa ner för att sluta helt när han var 3 månader, för att få bli av med hormonerna i kroppen. Så nu ingen amning alls, vilket känns som ett väldigt bra beslut.
Min stora utmaning är att ta hand om bebis, en (snart) 5-åring och en 14-åring samtidigt. Jag frågar mig varje dag: hur gör man??
Låter ju som att du tog helt rätt beslut att inte amma, lär nog sluta likadant för mig, börjar bli jobbigt att mjölken sinar och sen så får han så hemskt ont direkt som han bli ammad.. sen så går han upp mycket bättre i vikt sen han började med ersättningen.. men det är så svårt då både de på barn och på BVC hela tiden påminner en om att det är bättre att amma..
Oj, en 5 åring, en 14 åring och en bebis! Du gör det hemskt bra! Tycker själv det är nog svårt med 1 bebis haha:)