Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

Bf mars 2018 följas åt?

MistyM skrev 2017-07-21 23:10:26 följande:

Man läser ofta här inne om mf runt v.20, trots detta brukar folk gå ut med att de är gravida när de är i v.12, eller hur?

Det är ovanligt med missfall så pass sent. Den mest kritiska tiden är de första 12 veckorna och därför brukar man berätta efter det. Sedan är det ju så att i v20 så brukar det synas ganska tydligt...i alla fall på mig. Jag började visa redan v15-17 där någonstans så jag hade inte kunnat dölja det så länge om jag så än skulle vilja :P
  • Lullabay
    regndroppe skrev 2017-07-22 10:08:29 följande:

Ikväll ska jag ut och äta med vänner, har kollat menyn och är funderar på någon grej med mozzarella till förrätt. Men vågar man det? Det står att det går bra att äta om den är nyförpackad?? Vad betyder det..? Vågar man äta det på restaurang då? Eftersom jag känner mig osäker så kommer troligtvis ta något annat som jag är mer säker på.

Sen har jag tänkt på det här med när det är säkert att berätta. Der sägs ju vara säkert v 13, men tänk om man får ma i t.ex. v 11 och så man inte märker något förrän typ v 15..? Då är det ju inte alls säkert :/ Eller hur funkar det? Kan man vara ganska säker på att bebis mår bra om man inte märkt några tecken på annat i v 13?

Jag minns inte exakt hur det var med mozzarella men jag har för mig att det ska upphättas till en viss temperatur? Kanske är något annat jag blandar ihop det med? Jag hade nog inte ätit det på en restaurang iaf :)
  • Lullabay

Detta är ju min tredje graviditet och jag har aldrig tidigare fortsatt tagit tester.

Dock efter att jag började blöda i måndags tog jag ett test, för att kunna jämföra senare med om det blir svagare. Testet i måndags var lika starkt som kontrolltestet. Tog ett nytt igår då för att jämföra och det ser fortfarande likadant ut...till och med lite så att teststrecket nästan var starkare än kontrollstrecket igår så. Nu ska jag inte testa mer.

Detta gjorde jag dock enbart på grund av blödningen.

Känner mig lugnare nu :)

• Lullabay

Jag kan också flika in att jag är då gravid med mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt illamående med någon av mina graviditeter. Min poäng är alltså att jag är ett levande bevis på att illamående inte behövs för att på något sätt bekräfta att allt är som det ska :)

• Lullabay

Så...mina två tidigare graviditeter har jag som sagt aldrig haft symtom så här tidigt i graviditeten. Med min första hade jag inga alls under de 8 månader jag var gravid. Med min andra så fick jag en del foglossningsbesvär men annars inget annat, och det var senare.

Men denna gången...uhh. Jag har finnar lite här och var (har jag aldrig annars), jag har molvärk som tuuusan, brösten känns som ballonger (lite ömma också) och jag vaknar 5 gånger per natt och behöver gå på toaletten.

Till råga på det så ser magen ut som nedan bild. Är det någon annan som är såhär "uppblåst"? Ser ju ut som om jag vore i v 17 typ. Kommer bli svårt att dölja detta när jag är tillbaka på jobbet efter semestern...

Är i v7 för övrigt (6+6).

• Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-30 09:59:44 följande:

Alla graviditeter är ju olika. Det är så intressant hur man förväntar sig nått men kan bli helt annat i nästa graviditet :) jag har hört man får mage snabbare då man varit gravid förr. Men det också är säkert olika. Känner jag med mig lika svullen som du och är också i vecka 7 :D hur ska det bli för oss i vecka 27 hehehe ;)

Haha, ja det kan man undra. Du ser ju ut att vara lika "liten och nätt" som jag (om jag får uttrycka mig så) så det kanske också är därför det syns så tydligt redan :).

Med mitt andra barn så visade jag tydligt i v. 15 där någonstans. Men som sagt, blir väl ännu tidigare denna gången :P.
  • Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-30 12:03:26 följande:

Hehe Jo det är jag. Så antar det är därför. Syntes rätt tidigt förra gången med. I vecka 14 syntes det ganska tydligt. Jag tror det har med storlek göra. Är så liten och dessutom kanske lite hur moderkakan ligger och barnet. Men just nu måste det va mest hormoner som gör magen svullen. Ej bebbe :)

Precis. Det är ju inte bebisen redan som gör att det syns isf utan allt annat som tar plats + hormoner då eventuellt :)
  • Lullabay

Asså jag är så rund om magen nu att inga av mina kläder längre passar (förutom mjukisbyxor då). Så idag var jag iväg och köpte mig ett par mammajeans. Faaan vad skönt! Men det känns ju onormalt att vara såhär svullen om magen redan (det har jag inte varit i tidigare graviditeter)...tänk om det är två där inne :O

• Lullabay

Hej igen alla. Nu ska jag snart iväg för hälsosamtal på mvc. Första besöket alltså. Varför känner jag mig nervös tro? :P Fast jag känner mig ju alltid "konstig" nu för tiden :P

• Lullabay

Jag tänker såhär...eftersom frågan om hur man blir medlem i FB gruppen kommer upp i ungefär var tredje post som görs så kanske man kan förtydliga den infon uppe i trådstarten? Står ju redan en del om det men det verkar inte fungera :P.

• Lullabay
    Lykkeliv skrev 2017-08-07 13:22:50 följande:

Jag håller med! Tycker det står tydligt, men antagligen inte tillräckligt. Ska försöka utveckla det! Eller så läser de inte hela texten??!!

Kan nog vara så att de inte läser ordentligt....
  • Lullabay

Så var det för mig också med första barnet, haha. Märkte ju knappt att man var gravid. Men sedan med andra barnet hade jag både ett par cravings och lite foglossning på slutet. Så lite krämpor led jag av då med andra barnet.

Nu...med trejde graviditeten...allvarligt, har ju fått alla krämpor och problem som finns i boken :P Haha. Njut ordentligt av era krämpfria graviditeter! Det kanske blir er sista, det vet man verkligen aldrig. Ingen graviditet är den andra lik :P

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?