Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

Bf mars 2018 följas åt?

Nu är det lite mer än en timme sen jag var på toaletten och la i en binda. Gick tillbaka nu och kollade, och blodet har nästan helt slutat... Var bara lite ljust orange/ rosa på bindan. Vad tror ni om det? Positivt eller negativt? :/

• regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-26 07:40:00 följande:

jag hade en polyp förra graviditeten som gjorde att det blödde mkt. även när de hade tagit bort den. kanske var det rester av den . vet ej..men blödde ibland enormt stora klumpar. vecka 7 och vecka 9 åkte jag in akut och trodde det var helt kört, men lilla pyre låg därinne och mådde hur bra som helst :D

så blödningar även stora blödningar behöver inte betyda missfall. och min blödning speciellt i vecka 9 var jättestor. kom en klump om ca 5*5 cm åtminstone och sen fyllde jag en hel binda med blod på bara nån minut , höll på så i ca 40 min sen lugnade det sig. som sagt åkte jag ju in direkt och var helt övertygad allt var kört. men det var ingen fara. allt var helt normalt :)

sen tappade vi ju barnet i vecka 21. de säger att det inte hade med detta att göra, så försöker lita på det, men ibland undrar jag faktiskt om moderkakan typ blev försvagad, men men kommer aldrig att få veta.

hoppas det går bra för dig! och blödningar behöver inte betyda missfall! kram

Tack så mycket <3 tror inte att det är polyp eftersom det nästan slutat blöda nu..? Eller det kanske det kan vara ändå? Hur fick du reda på polypen?
  • regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-26 11:39:38 följande:

Hur går det för dig?

Jag åkte till akuten och fick komma till gyn. De tog prover och gjorde vul. Sen kom domen.

Jag är gravid, de såg ett litet hjärta picka i storlek som v 5+3 <3 (så jag är kortare gången än jag trodde). Underbart!! Vilken lättnad! MEN bredvid hinnsäcken såg de något annat, något som de inte vet vad det är... Men det är från den saken blodet kom. Efter det beskedet tog de fler prover och så ska jag på återbesök om en vecka. Då gör de nytt vul och ska se om de kan komma fram till vad det konstiga är för något.
  • regndroppe
    PuLoha skrev 2017-07-26 14:27:23 följande:

Åh vad skönt! <3 hur långt gången trodde du att du var?

Jag har för mig att jag har läst någon tråd där dom också hade sett något bredvid embryot men det hade försvunnit med tiden och allt hade gått bra :)

hggeli skrev 2017-07-26 15:39:36 följande:

Åh vad skönt! Grattis :D verkligen skönt för dig såklart. Kanske är en polyp det kan man ha där inne med.

Ja, det känns jätteskönt. Jag blev verkligen jättebra bemött, alla var så snälla och tog mig på fullaste allvar. Och det gick snabbt, kom till akuten 8.45 och var klar med allt 10.30. Så jag hade tur att jag slapp sitta hela dagen. Och så skönt att jag ska få komma tillbaka om en vecka och göra nytt vul!

Jag trodde att jag var i 7+3, så jag är två veckor kortare gånger än jag trodde.

En teori kring läkaren hade kring blödningen är att det var en tvilling som blivit till två veckor tidigare och som inte klarade sig.
  • regndroppe
    Soffiieee skrev 2017-07-26 21:10:30 följande:

I min förra graviditet började jag små blöda i V7 ungefär och i v 11 var det som att öppna en kran, åkte in på gyn akuten och fick veta att jag hade ett hematom ( blåmärke) inne i livmodern med ett foster. Troligtvis en tvilling som inte klarade det och därför blev det ett hematom. Blev sjukskriven då när de sista blodet som var kvar skulle ut kunde den ta med sig fostret oxå. Så jag blev typ sängliggandes :/ Kanske är nått liknade för dig oxå med hematomet?

Så kanske det är! Eller polyp som hggeli skrev. Jag har försökt googla mig gul och blå för att få fram vad det kan vara, men inte hittat något som stämmer. Under dagen har det nästan inte kommit något blod alls, men nu är det mycket igen :/ Blödde genom normal binda + trosor på 15 minuter...
  • regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-27 09:40:19 följande:

Nej ofta är det så, eller ibland. Det händer saker och man kanske aldrig helt kan förklara det förutom teorier. MEN så SKÖNT iaf att veta att det finns ett litet pyre där inne med ett litet hjärta som tickar på :D igen stort grattis till det =) är så glad för din skull,

Bra de tog dig på allvar också! Det ska de göra. Jag blev också bra bemött med mina blödningar i vecka 7 och 9 när jag gjorde UL förra graviditeten. Visst är det en underbar känsla när man är övertygad om att det är helt kört men så visar det sig att det inte är det? För jag åkte in helt övertygad om att allt var kört. Grät och var ledsen sen kunde vi se en liten där med hjärta som tickade i vecka 8+4 kanske nått sånt  . Helt underbart. Så blödningar behöver absolut inte betyda slutet . Inte ens rätt stora blödningar som ju jag hade. 

Nu hoppas jag allt kommer se bra ut vårt UL 17 augusti. Längtar så dit. Mitt illamående känns lite lättare idag, gud så hemskt det var igår. Men är ju ofta i vågor så kanske kommer på någon timma. Men det är ingen lek alltså. Jag har haft det skitjobbigt, längtar tills illamåendeveckorna är över. Men det är ju iaf ett tecken på att jag är gravid, försöker tänka positivt även om det är svårt att må dåligt.

Tack så mycket <3 Hoppas illamåendet går över snart. Stort lycka till på ditt ul i augusti! Hoppas allt ser fint ut <3
  • regndroppe

Nu har kan slutat blöda igen. Blödde massor igår morse, ingenting på dagen igår, sen massor igårväll och nu ingenting igen. Hm. Någon som har någon teori om vad det kan vara?

(På vul igår såg allt bra ut med bebis, men någon annan "sak" ligger bredvid och det är från den saken blodet kommer)

• regndroppe

Pga mina blödningar har läkaren sagt att jag ska ta det lugnt och inte lyfta tungt. Men vart går gränsen? Det är inte så lätt att bara ta det lugnt med en treåring... Vi är ute och cyklar var dag, det måste ju vara okej? Det är ju en lugn aktivitet. Och att bära, kan man bära 13 kg på ryggen..?

• regndroppe
    hggeli skrev 2017-07-31 13:36:20 följande:

Oj vad svårt. Förstår ditt dilemma. Tycker du ska fråga din läkare exakt vad de menar. Vad som menas med tungt är ju relativt..kan väl vara allt från 5kg -20 kg. Eller mer eller mindre. Hmm...

Ja, det är lurigt. Jag ska på återbesök på onsdag så jag får höra då. Men jag är ändå lite rädd att jag gjort något jag inte borde nu under helgen :/ Även om jag verkligen tänkt på att ta det lugnt och inte lyfta liten för mycket.
  • regndroppe

Idag har jag varit på återbesök hos gyn efter mina blödningar förra veckan. Allt ser bra ut med bebisen, hjärtat pickar på och hen utvecklas normalt <3 :) Men nu är det konstaterat att jag har ett hematom bredvid bebisen i livmodern. Jag ska på återbesök i slutet av månaden eller i början av september (ska få hem kallelse i nästa vecka). Förhoppningsvis absorberas det av kroppen och jag märker inget mer. Men det kan också börja störtblöda igen :( Händer det ska jag åka in akut.

Läkarna var ändå lugna och positiva, sa att det inte brukar ha betydelse för gravideten. Att vi sett att allt ser fint ut med bebis än så länge är goda tecken. Jag ska leva som vanligt men inte lyfta för tungt. 13 kg på ryggen skulle gå bra.

Har lite blandade känslor nu, är så lycklig över att bebisen mår bra, men är orolig över hematomet. Bara att hoppas att det är borta till nästa gång. Glad att gyn tar det på allvar och vill hålla koll på det.

• regndroppe

Idag kräktes jag för första gången denna graviditet. Jag får svårare och svårare att äta. Nu lever jag nästan på bara bröd med smör.., det är det enda som smakar. Allt annat ger kväljningar och illamående.

Jobbigt att äta annorlunda än övriga familjen, treåringen (som behöver äta lagad mat) vill äta samma som mig :/ och det är svårt att neka när jag själv sitter med mina mackor... Med första barnet kan man ju äta "som man vill", när man har barn vill man ju försöka "skärpa sig" för barnens skull... Så himla svårt! Har någon tips på hur man kan göra? Eller hur man ska få smak på mat igen? :p

• regndroppe
    MistyM skrev 2017-08-06 21:38:20 följande:

Svårt, det enda tydliga sambandet jag har märkt är att ju mindre och mer sällan jag äter, desto värre blir illamåendet och ju mer straffar det sig när man väl äter. Eller hur? Så det enda som funkar är att vara hård med rutinerna och äta direkt när man vaknar eller när man gör det, och fortsätta så, så länge man kan. Eller ta medicin så att man kan hålla ätmönstret uppe. Jag är inne på 3:e veckan med illamående nu, första veckan så var jag i framstupa sidoläge på badrumsgolvet, sedan började jag äta och nu kan jag äta lite mer olika saker även fast jag mår lika illa varje dag när det börjar om igen. Lycka till!

Tack för ditt svar. Jag försöker äta ofta.., men det är så svårt :p Svårt att äta när tanken på mat får en att må ännu sämre. Men ja, jag vet att det är det som gäller...
  • regndroppe

För ca en månad sen hade jag stora blödningar pga ett hematom och idag var jag på återbesök på gyn. Allt såg fint ut! Hematomet är nästan hela borta och hjärtat pickade fint <3 Vi såg resterna av gulkroppen och navelsträngen. Moderkakan fanns där, men var svår att se för ett otränat öga. Så glad jag är <3

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?