Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Bf mars 2018 följas åt?

KarinIngrid skrev 2018-02-05 13:16:13 följande:

Jag har molande värk ungefär som mensvärk och det strålar ut bak i ländryggen. Ilningar då och då mellan benen. Det har jag läst beror på att bebisens huvud är på väg ner i bäckenet!

Har mått jätteilla i natt. Inte kräkts men känts nära hela tiden. Så knappt sovit nåt

Kommer lite slem då o då.. så kanske på g snart.

Min första förlossning blev jag igångsatt för jag gick över tiden så jag vet ju inte riktigt hur det ?ska? börja naturligt.

Det låter ju onekligen lovande iaf
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 13:16:18 följande:

Enda känslan jag har neråt är att barnet trycker på blåsan! Så ont det kan göra att gå >.<

Men ilningar, hmm, nej, men jag ska ha tanken i huvudet och känna efter.. :)

Är också trött och seg, märkte att mitt förra inlägg va lite drygt ^^ :P

Men ja, att gå och vänta på något. Som jobb och semester. Jobbet blir så himla jobbigt innan semestern och man kräker nästan över det. Nästan lite samma känsla här. Jag vill ha mitt barn. Nu! :)

Jag satt efter lunchen idag och bara stirrade. Funderade ett tag på att gå och lägga mig i korridorssoffan
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-05 21:00:36 följande:

Det kan jag förstå! Just nu känns det som att man bara vill att tiden går. Samtidigt så har jag inte ordnar något med bäbiskläder, förlossningsbrev, väskan är långt ifrån påtänkt, babyskyddet ligger fortfarande i sin kartong. Tänkte sambon skulle städa bilen först...

Gipset till magen ligger kvar på sin hylla, den kanske man borde fixa snart? Haha! Kommer väl stå hemma med värkar och tvinga sambon att gipsa!

Ja, sen ta tag i socialen eftersom vi inte är gifta... har för mig vi kan fixa faderskapet innan förlossningen...

Lång lista som jag inte orkar ta tag i :P

Just det, hundvakt måste vi ordna också :P

Vi fixade det sista i helgen... ja iofs ska jag lägga ner lite mer i bb-väskan men nu är iaf vagnen o babyskyddet hemma.

Kanske kan börja kolla på ngn tv-serie för att få tiden att gå?!
  • Vargen070918
    faglin skrev 2018-02-06 01:32:42 följande:

49 dagar kvar. Känns som att tiden kryper fram. Sjukskriven på heltid till slutet av feb. Har så ont i fogarna och ländryggen att jag inte kan sova på nätterna. Sover två timmar och vaken två timmar. Halsbrännan hjälper ju inte direkt.

Usch och fy! Lider med dig!
    Jag sover också sämre/dåligt och har ont i höfterna under nätterna, men det är nog inte alls i samma skala som du om du är vaken så mkt.
    Fick tips från en massör med inriktning gravida att lägga en hårdare kudde, typ soffkudde, under benet när jag ligger på sidan. alltså övre benet ska vila med knä och underben på kudden. Kudden ska alltså inte vara mellan benen. Det har hjälpt mig ngt.
  • Vargen070918
    faglin skrev 2018-02-06 11:50:45 följande:

[quote=78439547][quote-nick]Vargen070918 skrev 2018-02-06 11:10:39 följande:[/quote-nick]Usch och fy! Lider med dig!

Jag sover också sämre/dåligt och har ont i höfterna under nätterna, men det är nog inte alls i samma skala som du om du är vaken så mkt.

Fick tips från en massör med inriktning gravida att lägga en hårdare kudde, typ soffkudde, under benet när jag ligger på sidan. alltså övre benet ska vila med knä och underben på kudden. Kudden ska alltså inte vara mellan benen. Det har hjälpt mig ngt.[/qbarnen

Tror det beror på att det är tredje barnet och att jag är gammal nu. Fyllde nyss 38 men känner mig som 100 nu. ;) Hade foglossning sista månaden med 6-åringen, inga besvär med 4-åringen. Och foglossningen nu är väl ganska lik den, att jag har väldigt ont när jag går mm. Går riktigt långsamt och ogärna. Värst är ryggen och det är den som håller mig vaken på nätterna. Den gör ju ont hela tiden, kan inte gå längre sträckor och inte stå speciellt länge. Måste ligga på sidan lite hela tiden. Sen gör ju halsbrännan att det är svårt att somna om också. Det med ryggen började när barnen smittade mig med en monsterförkylning i julas. Feber och världens hosta o snuva mm. Fick bihåleinflammation och början till lunginflammation. Kortisonspray och antibiotika.

Låter som det är tufft. Vi får försöka peppa att det inte är så lång tid kvar
  • Vargen070918

I natt har jag haft så ont i ena bröstet att jag legat vaken och fick ta Alvedon.

Känns ung som när jag hade mjölkstockning med sonen Har just nu värmekudde på men det värker och spränger ändå.

Blir att ringa bm i dag. Pust.

• Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-08 10:25:58 följande:

Bara så där lite onödigt...

Vi hade babyshower för en kompis som födde i höstas. Jag har själv hoppats på att någon skulle överraska mig med babyshower. Men det lär inte bli :( jag sörjer det, men ändå inte...

Jag får nog ingen heller...

Men fick en fin present från mina kollegor igår som gladde mig.
  • Vargen070918
    Sofiiakarin skrev 2018-02-08 14:12:33 följande:

Ni som har sammandragningar... Vilken vecka är ni i?

Går in i 38 i morgon.

Mkt Sd men alla gör inte ont.
  • Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2018-02-09 14:05:59 följande:

36+5 idag.

Och: DET GICK! De lyckades faktiskt kullerbytta runt den. Så jäkla skönt. Hoppas nu innerligt att den stannar med huvudet ner.

Bricanyl rakt in i blodet var inte direkt mysigt... sån jäkla hjärtklappning? Och inte så mysigt att snurra ungen heller men lätt värt det om jag slipper snitt.

Men va skönt!!

Håller tummarna för att bebis stannar så :)
  • Vargen070918
    Sofiiakarin skrev 2018-02-09 12:50:35 följande:

Vart hos BM idag! Lillen är fixerad! Är i vecka 36 imorgon... Känns jätte bra :) hur har ni det med era kontroller?

Hade kontroll idag, v 37+0.

Bebis är inte fixerad men det var aldrig min andra heller så det är inget som oroar mig. Huvudet ner och 140 i puls. Mina värden är bra, dock har jag ju dragit på mig mjölkstockning som tydligen även går att få under grav. Bm trodde att det beror på att brösten förbereder sig och avslutade mötet med "vi får väl se om vi ses till veckan". Nästa kontroll på torsdag :)

Har ni gissat när era bebisar ska dyka upp?

Här har mannen och jag gissat samt min bästa vän. Vi Får väl se om ngn får rätt...
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?